Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití ICT v cestovním ruchu ISSS, Hradec Králové, 3. 4. 2006 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití ICT v cestovním ruchu ISSS, Hradec Králové, 3. 4. 2006 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR."— Transkript prezentace:

1 Využití ICT v cestovním ruchu ISSS, Hradec Králové, 3. 4. 2006 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR

2 1.Hlavní aktivity MMR v cestovním ruchu Novela zákona č. 159/1999 Sb. o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu Schválena poslaneckou sněmovnou parlamentu ČR a postoupena k projednání Senátu. Státní program podpory cestovního ruchu Výzva byla zveřejněna dne 1.11.2005 s termínem pro předkládání žádostí až do 31.1.2006, zasedání komise 30. 3. 2006 Vyhlášeny 2 podprogramy: „Podpora rozvoje lázeňství“ a „Podpora budování doprovodné infrastruktury CR pro sportovně – rekreační infrastrukturu“ Společný regionální operační program (SROP) 2. výzva byla zveřejněna dne 2.5.2005 s termínem pro předkládání žádostí až do 30. června 2005 V rámci 2 podprogramů 4.1.1. Podpora nadregionálních služeb CR a 4.2.1. Podpora nadregionální infrastruktury CR bylo podáno celkem 65 projektů, z čehož bylo celkem vybráno 11 projektů. Operační program Rozvoj lidských zdrojů umožňuje čerpání prostředků z Evropského sociálního fondu (ESF) v České republice. ESF je finančním nástrojem při realizování Evropské strategie zaměstnanosti. Projekty jsou připravovány MMR v rámci opatření: 4.2. Specifické vzdělávání v cestovním ruchu

3 2.Hlavní aktivity MMR v cestovním ruchu Podpora domácího cestovního ruchu Realizace kampaní na podporu domácího cestovního ruchu Satelitní účet cestovního ruchu (TSA) Realizace usnesení vlády č. 717 ze dne 14. července 1999. Realizace rozsáhlého statistického šetření, jehož cílem je zjistit celkový počet návštěvníků a jejich výdaje v ČR Ve 2. pol. roku 2006 by měly být k dispozici první ucelené výsledky z TSA Mezinárodní spolupráce v oblasti cestovního ruchu Smlouvy o mezinárodní spolupráci v cestovním ruchu (Rusko, Čína, Ukrajina, Libanon), Spolupráce v mezinárodních organizacích (UNWTO, OECD, EU, V4). Příprava koncepčních a strategických materiálů Příprava nové Koncepce státní politiky cestovního ruchu na období 2007 – 2013 Příprava nového Integrovaného operačního programu Priorita 3: Rozvoj cestovního ruchu

4 revoluce v oblasti cestovního ruchu cestovní ruch jako odvětví značně zaměřeno na informace – poznávání, průkopníkem v rámci celé ekonomiky nový distribuční kanál, změna komunikace mezi podnikatelem a spotřebitelem globalizace cestovního ruchu prostřednictvím ICT otevírá dveře i malým subjektům (pro cestovní ruch charakteristické MSP) rozšířen hlavně e-commerce, méně již e-business Úvod

5 obrat evropského on-line trhu s cestovním ruchem v roce 2005 – 30 miliard EUR očekávaný růst v roce 2006 + 46% 10 – 15% transakcí on-line, odhad podílu v roce 2009 33%, v ČR podíl cca 5% největší e-commerce trh v Evropě – Německo (zároveň nejsilnější pozice v českém incomingu) Statistické údaje

6 Celkový počet cca 1 miliarda (16% populace), Evropa 290 milionů USA 197,8 mil. Čína 119,5 mil. Japonsko 86,3 mil. Indie 50,6 mil. Německo 46,3 mil. Velká Británie 35,8 mil. Největší uživatelé internetu

7 vzrůstající možnosti propojení internetu a mobilních technologií větší mobilita než počítač/notebook – nová generace chytrých mobilů „smartphones“ navigační systémy možnost lokalizace zákazníka – místní informační servis (location based services) vytlačují „tradiční“ formy připojení celkový podíl na telekomunikačním trhu se blíží 50% Mobilní technologie

8 ICT transformují celé odvětví – mění požadavky na zaměstnance znalost práce s ICT nutnou podmínkou pro zaměstnání v letecké dopravě X stravovací zařízení pozitivní i negativní účinky s ohledem na zaměstnanost – zvyšuje produktivitu práce, konkurenceschopnost X potenciální ztráta místa Vliv ICT na zaměstnanost

9 internet kombinuje marketing a prodej individualizace zákazníků – „balíčky“ na míru, přímý prodej – riziko pro tradiční cestovní kanceláře a agentury customer relationship management (CRM) – zkracuje se vzdálenost mezi dodavatelem služby a zákazníkem destinace – důraz na spolupráci na lokální úrovni E-ticketing, E-reservation (looking and booking) – EU téměř 50% letenek prodáno on-line, 89% ubytovacích zařízení má webové stránky Vliv ICT na trh (1)

10 vznik nových úspěšných subjektů – internet např. základem úspěchu nízkonákladových leteckých společností konsolidace na trhu – spojování s možností nabízet komplexní služby + redukce nákladů rostoucí počet malých vyplňujících mezery na trhu – e-business aplikace pro ně ovšem často finančně nákladné internet jako zdroj informací – nahrazuje tradiční osobní doporučení Vliv ICT na trh (2)

11 podpora rozvoje ICT v rámci IOP a ROP OPRLZ – důraz kladen i na využití e-learningu, projekt „Informace v cestovním ruchu“ společná propagace zemí V4 www.visegradgroup.orgwww.visegradgroup.org Evropský turistický portál www.visiteurope.com – prezentace ČR CzechTourism, celkem 34 národních prezentacíwww.visiteurope.com informační a rezervační systém podpora systému panoramatických kamer Aktivity MMR oblasti ICT

12 Dotazy

13 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Mgr. Marek Jahůdka Sekce cestovního ruchu Staroměstské nám. 6 110 15 Praha 1 www.mmr.cz jahmar@mmr.cz


Stáhnout ppt "Využití ICT v cestovním ruchu ISSS, Hradec Králové, 3. 4. 2006 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR."

Podobné prezentace


Reklamy Google