Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: 29.4.2013 Název:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Advertisements

OB 21 OBN POSTAVENÍ ČR VE SVĚTĚ. ČR Postavení ČR ve světě ● Zkuste se zamyslet, jaké má ČR postavení ve světě a do jakých světových organizací patří.
EVROPSKÁ UNIE MAREK PARVONIČ. HISTORIE ZÁKLADY PODNĚTY Zabránit opakování tragédie dvou světových válek Zajištění evropského míru Revitalizace Evropy.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
VY_32_INOVACE_Fi_III_26 Název Odlišný stupeň rozvoje států Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-19 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
VY_32_INOVACE_Fi_III_12 Název Svrchovanost státu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
VY_52_INOVACE_32_02_Evropská unie a NATO
Sousední státy české republiky
ČESKÁ REPUBLIKA a státy světa.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_03_Z9_Skála
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
VY_32_INOVACE_Fi_I_17 Název Oblasti Asie
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Historické milníky EU Monika Matysová.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_219_Pařížská mírová konference
Orgány EU.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_ZEMĚPIS
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_ZEMĚPIS
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Evropská územní spolupráce
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_ZEMĚPIS
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Mgr. Rostislav Navláčil 20. Vznik, význam, vývoj a cíle EU
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_ZEMĚPIS
NATO.
Vojenské a politické integrace
Evropská unie Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Česká republika – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
Mezinárodní integrace
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_ZEMĚPIS
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
EVROPSKÁ UNIE.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_VLASTIVĚDA
INSTITUCE EVROPSKÉ UNIE
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Evropská unie Autor: Mgr. Marta Samlerová.
Globalizace Milena Tichá
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_ZEMĚPIS Téma: Základní zeměpisné pojmy – Mezinárodní organizace Ročník: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

integracekooperace globalizace korporace politické organizace vojenské organizace ekonomické organizace nevládní organizace MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE

Přiřaď správný pojem mezinárodní integrace mezinárodní kooperace globalizace spolupráce zemí sjednocování zemípropojování světa korporace nadnárodní společnost VÝZNAM POJMU

mezinárodní integrace mezinárodní kooperace globalizace spolupráce zemí sjednocování zemípropojování světa korporace nadnárodní společnost VÝZNAM POJMU propojování světa nadnárodní společnost sjednocování zemí spolupráce zemí Řešení:

Uveď příklad výhody ale i nevýhody integrace MEZINÁRODNÍ INTEGRACE výhoda: nevýhoda:

výhoda: nevýhoda: Řešení: společná obrana volný pohyb zboží volný pohyb pracovních sil ztráta některých pravomocí volný pohyb financí Uveď příklad výhody ale i nevýhody integrace určitá uniformita (jednolitost) MEZINÁRODNÍ INTEGRACE

OSN NATO Červený kříž EU Spoj šipkou hlavní charakteristiku organizace hospodářská organizace politická organizace nevládní organizace vojenská organizace MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE

OSN NATO Červený kříž EU hospodářská organizace politická organizace nevládní organizace vojenská organizace MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE Řešení:

MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE K organizaci přiřaď její vlajku nebo symbol OSN NATO EU Červený kříž

MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE Řešení: OSN NATO EU Červený kříž

MEZINÁRODNÍ POLITICKÉ ORGANIZACE Doplň správný údaj  český název  hlavní sídlo  současný počet členských zemí  rok přijetí ČR

MEZINÁRODNÍ POLITICKÉ ORGANIZACE Řešení:  český název  hlavní sídlo  současný počet členských zemí  rok přijetí ČR New York Organizace spojených národů vznikla v r s cílem zachování světového míru a spolupráce mezi národy. Hlavní orgány: Valné shromáždění, Rada bezpečnosti, Mezinárodní soudní dvůr Organizace spojených národů

MEZINÁRODNÍ POLITICKÉ ORGANIZACE Současným cílem OSN je také snížení chudoby, dětské úmrtnosti, odstranění negramotnosti, podpora vzdělávání a boj s nemocemi. Uveď český název známých odborných organizací OSN  UNESCO  UNICEF  WHO

MEZINÁRODNÍ POLITICKÉ ORGANIZACE Řešení:  UNESCO  UNICEF  WHO Organizace pro výchovu, vědu a kulturu (Paříž) Světová zdravotnická organizace (Ženeva) Dětský fond OSN (New York) Současným cílem OSN je také snížení chudoby, dětské úmrtnosti, odstranění negramotnosti, podpora vzdělávání a boj s nemocemi.

MEZINÁRODNÍ POLITICKÉ ORGANIZACE Příklady dalších mezinárodních politických organizací Uveď český název organizací SNS LAS Commonwealth ……………

MEZINÁRODNÍ POLITICKÉ ORGANIZACE Příklady dalších mezinárodních politických organizací Commonwealth LAS SNS Řešení: Liga arabských států Společenství nezávislých států Společenství národů

MEZINÁRODNÍ HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE  český název  hlavní sídlo  současný počet členských zemí  rok přijetí ČR Doplň správný údaj

MEZINÁRODNÍ HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE  český název  hlavní sídlo  současný počet členských zemí  rok přijetí ČR Evropská unie Brusel Evropská unie vznikla v r podepsáním Maastrichtské smlouvy (v Nizozemsku). Hlavním cílem je společný trh, měnová unie, rozvoj hospodářství, zlepšování životní úrovně a životního prostředí. Řešení:

MEZINÁRODNÍ HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE Hlavní orgány a instituce EU: Evropská komise (komisaři z každé země, Brusel – Belgie) Evropský parlament (přes 700 poslanců) Evropská rada (představitelé států) Rada EU (ministři vlád) Soudní dvůr EU (Lucemburk – Lucembursko) Evropská centrální banka (Frankfurt nad Mohanem – Německo) Kde kromě Bruselu sídlí ještě Evropský parlament?     ……………

Hlavní orgány a instituce EU: Evropská komise (komisaři z každé země, Brusel – Belgie) Evropský parlament (přes 700 poslanců) Evropská rada (představitelé států) Rada EU (ministři vlád) Soudní dvůr EU (Lucemburk – Lucembursko) Evropská centrální banka (Frankfurt nad Mohanem – Německo)     Řešení: Štrasburk - Francie Lucemburk - Lucembursko MEZINÁRODNÍ HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE

Znáš jméno předsedy Evropské komise? Jak se nazývá oblast EU, ve které se užívá společná evropská měna euro?

Znáš jméno předsedy Evropské komise? Jak se nazývá oblast EU, ve které se užívá společná evropská měna euro? José Barroso (Potugalsko) eurozóna MEZINÁRODNÍ HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE

Příklady dalších mezinárodních hospodářských organizací Uveď český název organizací OECD OPEC ASEAN …………… MEZINÁRODNÍ HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE

Příklady dalších mezinárodních hospodářských organizací OECD OPEC ASEAN Řešení: Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj Organizace zemí vyvážející ropu Asociace států jihovýchodní Asie MEZINÁRODNÍ HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE

G20 Ekonomicky významné státy světa jsou sdruženy do G20 (státy G8 + EU, Čína, Indie, Austrálie, Brazílie, Korejská. rep., JAR, Argentina, Mexiko, Saudská Arábie, Turecko, Indonésie) G8 Nejvyspělejší světové velmoci tvoří seskupení G8 (G7 + Rusko) G7 Které státy patří do G7? MEZINÁRODNÍ HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE

G8 Nejvyspělejší světové velmoci tvoří seskupení G8 (G7 + Rusko) G7 Které státy patří do G7? USA, Kanada, Japonsko, Německo, VB, Francie, Itálie Řešení: (státy G8 + EU, Čína, Indie, Austrálie, Brazílie, Korejská. rep., JAR, Argentina, Mexiko, Saudská Arábie, Turecko, Indonésie) MEZINÁRODNÍ HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE G20 Ekonomicky významné státy světa jsou sdruženy do G20

MEZINÁRODNÍ VOJENSKÉ ORGANIZACE  český název  hlavní sídlo  současný počet členských zemí  rok vstupu ČR Doplň správný údaj

 český název  hlavní sídlo  současný počet členských zemí  rok vstupu ČR Řešení: Severoatlantická aliance Brusel Severoatlantická aliance je nyní největší vojenskou organizací světa. Cílem je vzájemná obrana členských států při napadení nebo ohrožení. summit NATO v r v Praze MEZINÁRODNÍ VOJENSKÉ ORGANIZACE

Příklady dalších mezinárodních vojenských organizací Uveď český název a členské státy vojenské organizace ANZUS Jak nazýváme stát, který není členem žádného vojenského seskupení a má malou armádu?      název: členské státy: MEZINÁRODNÍ VOJENSKÉ ORGANIZACE ……………

Příklady dalších mezinárodních vojenských organizací Uveď český název a členské státy vojenské organizace ANZUS Jak nazýváme stát, který není členem žádného vojenského seskupení a má malou armádu?      název: členské státy: Řešení: Asijsko – tichomořský pakt Austrálie, Nový Zéland, USA neutrální např. Rakousko, Švýcarsko MEZINÁRODNÍ VOJENSKÉ ORGANIZACE ……………

MEZINÁRODNÍ NEVLÁDNÍ ORGANIZACE Příklady mezinárodních nevládních organizací Mezinárodní červený kříž Poskytuje pomoc v oblastech přírodních katastrof nebo válečných konfliktů. Poukazuje na porušování lidských práv a pomáhá politicky nebo nábožensky pronásledovaným lidem. Amnesty International Nevládní organizace je nezisková na státu nezávislá organizace vykonávající obecně prospěšnou činnost.

Anotace: Výukový materiál je určen žákům 8. a 9. ročníku k procvičení, zopakování a utřídění základních zeměpisných pojmů a údajů z učiva o mezinárodních organizacích. Žáci samostatně pracují se svými učebnicemi, poznámkami a atlasy světa. Informace si mohou vyhledávat i na internetu.

CHALUPA, Petr; HÜBELOVÁ, Dana. ZEMĚPIS pro 9. ročník Lidé a hospodářství. Brno: NOVÁ ŠKOLA, s. r. o., 2010, ISBN Citace: Vlastní zdroj. Použité obrázky: (otevřená galerie), cs.wikipedia.org, commons.wikimedia.org VERDY P. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: WILFRIED HUSS. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NATO. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: JLOGAN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

JON HARALD SØBY. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DJMUTEX. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: CANTUS. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: BESOIN D'AIR. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ALBORZAGROS. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DENELSON83. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: FLAD. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: TCORP. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: