Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn 9. října 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Advertisements

VÝSLEDKY MATURITNÍ GENERÁLKY
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty i učitele středních škol připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 tisková konference.
1 p ř ihláška ( na ZŠ, v prodejnách SEVT, na web MŠMT ) doklady související s kritérii p ř ijímacího ř ízení ( …, doporu č ení PPP, u cizinc ů mimo zemí.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY NA ŠKOLNÍ ROK 2016/2017.
Přijímací řízení pro školní rok 2016/17 Osmileté studium.
Výchovná poradkyně D. Pospíšilová. Přijímací řízení 2016 Maximálně 2 přihlášky originál a kopie v 1. kole Zrušení výstupního hodnocení Pozvánka na přijímací.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Maturita 2017 YMNÁZIUM BLANSKO Základní informace o maturitní zkoušce v roce 2017.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2017 / 2018
Gymnázium Brno-Řečkovice, Terezy Novákové 2
Přijímací řízení ve školním roce
Maturita 2017.
Přijímací řízení ve školním roce 2014/2015
Přijímací řízení 2016/17.
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2017 / 2018.
Legislativní změny novela školského zákona zákonem č. 178/2016 Sb., která mj. zavádí jednotnou přijímací zkoušku do oborů vzdělání s maturitní zkouškou.
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Přijímací řízení 2017 Porada ředitelů škol a školských zařízení Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
Státní maturita Jindřich Kitzberger.
Plánování ve školní tělesné výchově
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/2018
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2017
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2013
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
GVID – MATURITA 2018 aktuální stav – říjen 2017.
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
Maturita 2018.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Přijímací řízení ve školním roce 2015/2016
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2018 / 2019.
Přijímací řízení ve školním roce 2017/2018
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2018/19
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Gymnázium Brno-Řečkovice, Terezy Novákové 2
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2016
Informace k přijímacímu řízení na střední školy
Přijímací řízení ve školním roce 2017/2018
Přijímací řízení ve školním roce 2015/2016
Přijímací řízení ve školním roce 2017/2018
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Přijímací řízení
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019.
Přijímací řízení ve školním roce 2017/2018
Střední vzdělávání. Novela vyhlášky č. 177/2009 Sb
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
Přijímací řízení Krajský úřad Libereckého kraje
Průvodce přijímacím řízením Gymnázium Český Krumlov
Informace pro vycházející žáky a jejich rodiče
Přijímací řízení ve školním roce 2017/2018
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
GVID – MATURITA 2019 aktuální stav – říjen 2018.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/2016
Přijímací řízení v roce uchazeč může pro 1
Přijímací řízení ve školním roce 2017/2018
Přijímací řízení, odvolací řízení
Přihláška ke vzdělávání
Transkript prezentace:

Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn 9. října 2012

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2013 OČEKÁVÁNÍ

Zkouška z informatiky a možnosti využití přípravy pro profilové zkoušky, event. pro CBT Aktuální přístup CERMATu Pokračuje v přípravě MZI v souladu s platnou legislativou Připravuje na 17. a pilotní ověření technologie – Cca 30 až 35 škol – PUP (SP 3, ZP) – individuálně na specializovaných školách – Financování z prostředků ESF (PRO-MZ)

Legislativní změny pro období 2013 a 2014 Novela zákona 561/2004 Sb. Zkoušky společné části Pouze v základní úrovni obtížnosti pro roky 2013 a Povinně -ČJL -Povinně volitelně -Cizí jazyk (stávající nabídka) -Matematika -Nepovinně -Dvě zkoušky z cizích jazyků a matematiky

Legislativní změny pro období 2013 a 2014 (2) Konání zkoušek -Dílčí zkoušky konané formou didaktického testu a ústní formou může žák konat, pokud úspěšně ukončil poslední ročník středního vzdělávání, Dílčí zkoušky konané formou písemné práce mohou být konány nedříve 1. dubna.

Legislativní změny pro období 2013 a 2014 (3) Hodnocení -Písemné práce z ČJL hodnotí hodnotitelé ve škole  Hodnotitele jmenuje a platí ředitel -Písemné práce z CJ se hodnotí centrálně  Hodnotitele jmenuje a platí CZVV

Legislativní změny pro období 2013 a 2014 (4) Přezkumná řízení Žádost lze podat příslušnému správnímu úřadu do 20 dnů od konce období stanoveného prováděcím právním předpisem pro konání příslušné závěrečné nebo maturitní zkoušky nebo v případě dílčích zkoušek společné části maturitní zkoušky od konce období stanoveného prováděcím právním předpisem pro konání příslušné dílčí zkoušky

Legislativní změny pro období 2013 a 2014 (5) Odměny Za výkon funkce předsedy zkušební komise pro závěrečné zkoušky, pro absolutorium v konzervatoři a absolutorium, funkce předsedy zkušební maturitní komise, komisaře a hodnotitele písemné práce náleží odměna. Odměnu s výjimkou odměny komisaře a hodnotitele písemné práce z cizího jazyka poskytuje právnická osoba vykonávající činnost školy; v případě komisaře a hodnotitele písemné práce z cizího jazyka poskytuje odměnu Centrum. Výši odměny a pravidla jejího poskytování stanoví ministerstvo vyhláškou.

Legislativní změny pro období 2013 a 2014 (6) Přechodná ustanovení 1 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejní katalogy požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky podle § 78a odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb., ve znění tohoto zákona, do 30. dubna Tyto katalogy se použijí poprvé pro maturitní zkoušky konané po 1. lednu 2015 a platí i pro konání náhradních a opravných zkoušek žáky, kteří konali maturitní zkoušku poprvé před 1. lednem Pro maturitní zkoušky konané v roce 2013 a 2014 se použijí katalogy vydané před nabytím účinnosti tohoto zákona pro základní úroveň obtížnosti. 2. Žáci, kteří konali společnou část maturitní zkoušky poprvé v roce 2011 nebo 2012 a mají nárok na konání opravné nebo náhradní zkoušky, konají tuto zkoušku v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb., ve znění tohoto zákona. Pro opravnou a náhradní zkoušku se v roce 2013 a 2014 použijí katalogy vydané před nabytím účinnosti tohoto zákona pro základní úroveň obtížnosti. Hodnocení žáků v dílčích zkouškách úspěšně vykonaných před nabytím účinnosti tohoto zákona ve vyšší úrovni obtížnosti se považuje za hodnocení dosažené ve zkoušce v základní úrovni obtížnosti (žáci mohou konat jen ty, které nevykonali, nebo všechny).

OČEKÁVANÉ ÚPRAVY VYHLÁŠKY 177/2009 Sb.  § 2 odst. (3): Písemnou práci je možné konat i v dřívějším termínu, nejdříve však 1. dubna.  § 5 odst. (2): Písemná práce ze zkušebního předmětu český jazyk a literatura trvá 90 minut. Do této doby se nezapočítává doba na výběr zadání podle odstavce 3.  § 5 odst. (4): Cizinci, který pobývá na území České republiky nepřetržitě po dobu kratší než dva roky bezprostředně před konáním maturitní zkoušky, se na jeho žádost prodlužuje doba konání didaktického testu z českého jazyka a literatury o 15 minut a písemné práce z českého jazyka a literatury o 30 minut. Při konání písemné práce má možnost použít překladový slovník a Slovník spisovné češtiny.

OČEKÁVANÉ ÚPRAVY VYHLÁŠKY 177/2009 Sb.(2)  § 6 odst. (2) a (3): (2) Pro ústní zkoušku ředitel školy v souladu s katalogem požadavků stanoví a zpřístupní žákům do 30. září školního roku, v němž se maturitní zkouška koná, školní seznam nejméně 40 literárních děl. Školní seznam je platný pro jarní a podzimní zkušební období následující po jeho zpřístupnění žákům. (3) Ze školního seznamu literárních děl žák připraví podle kritérií pro výběr zadání ústní zkoušky dle katalogu vlastní seznam 20 literárních děl. Žák odevzdá vlastní seznam řediteli školy do 31. března pro jarní zkušební období a do 30. června pro podzimní zkušební období. Neodevzdá-li žák do stanoveného data vlastní seznam literárních děl, losuje si u ústní zkoušky z pracovních listů ke všem dílům obsaženým ve školním seznamu literárních děl. Ředitel školy zajistí pracovní listy pro žáky k dílům z jejich vlastních seznamů literárních děl.

OČEKÁVANÉ ÚPRAVY VYHLÁŠKY 177/2009 Sb.(3)  § 9: Didaktický test z matematiky trvá 90 minut. Před začátkem vypracování zkušebních úloh didaktického testu mají žáci 15 minut na výběr strategie řešení.  § 22 odst. (3): Písemné práce z cizího jazyka obdrží hodnotitel od Centra a v termínech stanovených Centrem mu prostřednictvím informačního systému Centra předá hodnocení. Centrum zpřístupní výsledky řediteli školy do 3 pracovních dnů od shromáždění hodnocení všech písemných prací z cizího jazyka žáků dané třídy. Písemné práce z českého jazyka a literatury obdrží hodnotitel od ředitele školy a hodnocení předá řediteli školy, který je nejpozději do 25. května v jarním zkušebním období a do 13. září v podzimním zkušebním období zašle Centru. Jakmile ředitel školy shromáždí výsledky písemných prací ze zkušebního předmětu za danou třídu, bez zbytečného odkladu je oznámí žákům.

OČEKÁVANÉ ÚPRAVY VYHLÁŠKY 177/2009 Sb.(4)  § 22 odst. (6): (6) Hodnocení nepovinných zkoušek společné části na základě dosažených výsledků podle odstavce 3 převede Centrum do klasifikační stupnice prospěchu: a)uspěl, b)neuspěl.  § 22 odst. (7): (7) Pokud žák zkoušku nebo dílčí zkoušku nekonal, uvádí se v protokolech u příslušného předmětu místo stupně prospěchu slovo „nekonal(a)“.

OČEKÁVANÉ ÚPRAVY VYHLÁŠKY 177/2009 Sb.(5)  § 26 odst. (1): (1) Centrum v jarním zkušebním období nejpozději do 3 pracovních dnů od shromáždění výsledků maturitní zkoušky za jednotlivou třídu a v podzimním zkušebním období nejpozději do 3 pracovních dnů od shromáždění výsledků jednotlivého žáka zpřístupní výsledky řediteli školy prostřednictvím informačního systému Centra. Ředitel školy poté bez zbytečného odkladu vydá žákovi, který vykonal úspěšně obě části maturitní zkoušky, vysvědčení o maturitní zkoušce. Vysvědčení se zhotovuje prostřednictvím informačního systému Centra na tiskopisu podle vyhlášky o některých dokladech o vzdělání.

OČEKÁVANÉ ÚPRAVY VYHLÁŠKY 177/2009 Sb.(6)  § 38 písmeno b): (ŘŠ) navrhuje Centru zadavatele a hodnotitele v počtu, který odpovídá počtu zadavatelů a hodnotitelů pro zajištění maturitní zkoušky v dané škole, a v případě zadavatele a hodnotitele písemné práce z českého jazyka a literatury a hodnotitele ústních zkoušek určuje místo působiště pro výkon jeho funkce, § 41: Hodnotitel ústní zkoušky a písemné práce z českého jazyka a literatury zpravidla vykonává svou funkci ve škole, jejímž je pedagogickým pracovníkem. V případě, že ve škole, kde se ústní zkoušky a písemné práce budou konat, není dostatečný počet pedagogických pracovníků, kteří by splňovali podmínky pro výkon funkce hodnotitele pro daný zkušební předmět, může ředitel školy jmenovat do funkce i jiného hodnotitele v souladu s § 42 odst. 3. Písemné práce z cizího jazyka hodnotitel hodnotí prostřednictvím informačního systému Centra.

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2012 PODZIM DIDAKTICKÉ TESTY VÝSLEDKY

POČTY PŘIHLÁŠENÝCH K DIDAKTICKÝM TESTŮM CELKEM ŽÁKŮ CELKEM ZKOUŠEK CJ-ZCJ-VMA-ZMA-VAJ-ZAJ-VNJ-ZNJ-VFJ-ZRJ-ZRJ-VŠJ-ZŠJ-V CELKEM GYMNÁZIUM LYCEUM SOŠ TECHNICKÉ SKUPINY SOŠ TECHNICKÉ SKUPINY SOŠ EKONOMICKÉ SOŠ HOTELOVÉ A PODNIKATELSKÉ SOŠ PEDAGOGICKÉ A HUMANITNÍ SOŠ UMĚLECKÉ SOŠ ZDRAVOTNICKÉ SOŠ ZEMĚDĚLSKÉ SOU TECHNICKÉ SOU OSTATNÍ NÁSTAVBOVÉ STUDIUM TECHNICKÉ NÁSTAVBOVÉ STUDIUM OSTATNÍ

KDO SE HLÁSIL K PODZIMNÍ MATURITĚ? PODÍL PŘIHLÁŠENÝCH K DIDAKTICKÝM TESTŮM PODLE DRUHU TERMÍNU

 Struktura přihlášených žáků k didaktickým testům podle oborových skupin se od minulého roku výrazněji neliší. Největší zastoupení mají maturanti z netechnických nástaveb. KDO SE HLÁSIL K PODZIMNÍ MATURITĚ? PODÍL PŘIHLÁŠENÝCH K DIDAKTICKÝM TESTŮM PODLE OBOROVÝCH SKUPIN

NEÚSPĚŠNOST U DIDAKTICKÝCH TESTŮ (VŠECHNY TERMÍNY)  Třetina z konaných didaktických testů nebyla vykonána úspěšně. Nejhůře na tom byli studenti z nástavbového studia, netechnických učebních oborů a ze zdravotnických škol – zde žáci neuspěli u více než 40 % konaných zkoušek.

NEÚSPĚŠNOST U DIDAKTICKÝCH TESTŮ  Mezi žáky, kteří konali opravné zkoušky bylo bez mála 50 % těch, kteří didaktický test nevykonali úspěšně.  Žáci skládající test v řádném termínu neuspěli v téměř 20 % případů.  Test konaný v náhradním termínu se nepodařilo složit 27 % maturantů.

NEÚSPĚŠNOST U DIDAKTICKÝCH TESTŮ Z ČESKÉHO JAZYKA – ZÁKLADNÍ ÚROVNĚ (VŠECHNY TERMÍNY)  V testu z českého jazyka základní úrovně neuspělo v podzimním termínu téměř 11 % žáků.  Nejhorší výsledek zaznamenali studenti netechnických nástaveb (20 % propadlých) a netechnických odborných učilišť.  Méně než 4 % propadlíků zaznamenala gymnázia, lycea a elitní technické obory.

NEÚSPĚŠNOST U DIDAKTICKÝCH TESTŮ Z MATEMATIKY – ZÁKLADNÍ ÚROVNĚ (VŠECHNY TERMÍNY)  Matematiku základní úrovně nezvládla více než polovina maturantů (56 %).  Nejhoršího výsledků dosáhli žáci uměleckých oborů, dále netechnických učňovských oborů a oborů zdravotnických.  Mezi gymnazisty propadla z matematiky pětina podzimních maturantů.

NEÚSPĚŠNOST U DIDAKTICKÝCH TESTŮ Z ANGLIČTINY – ZÁKLADNÍ ÚROVNĚ (VŠECHNY TERMÍNY)  Test z angličtiny základní úrovně se nepodařilo složit bez mála 13 % maturantů.  Stejně jako v případě českého jazyka, i zde dopadli nejhůře žáci z netechnického nástavbového studia a netechnických učilišť.  Méně než 5% neúspěšnost vykázali žáci gymnázií, technických odborných škol a učilišť a žáci lyceí.

Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání – CERMAT, Jankovcova 933/63, Praha 7, tel.: GYMGYMNÁZIUM LYCLYCEUM ST1SOŠ TECHNICKÉ SKUPINY 1 ST2SOŠ TECHNICKÉ SKUPINY 2 SEKSOŠ EKONOMICKÉ SHPSOŠ HOTELOVÉ A PODNIKATELSKÉ SHUSOŠ PEDAGOGICKÉ A HUMANITNÍ SZESOŠ ZEMĚDĚLSKÉ SZDSOŠ ZDRAVOTNICKÉ SUMSOŠ UMĚLECKÉ UTESOU TECHNICKÉ UOSSOU OSTATNÍ (VYJMA TECHNICKÝCH) NTENÁSTAVBOVÉ STUDIUM TECHNICKÉ NOSNÁSTAVBOVÉ STUDIUM OSTATNÍ (VYJMA TECHNICKÝCH)

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2012 PODZIM PÍSEMNÉ PRÁCE A ÚSTNÍ ZKOUŠKY

PŘIHLÁŠENÍ K PODZIMNÍMU TERMÍNU MZ 2012 POČET MATURANTŮ CELKEM23138 počet přihlášených k alespoň 1 DT ,3% počet přihlášených k alespoň 1 PP ,8% počet přihlášených k alespoň 1 UZ ,4% PŘIHLÁŠENÍ CELKEMŘÁDNÝOPRAVNÝNÁHRADNÍ ČJ - PÍSEMNÉ PRÁCE CIZÍ JAZYK - PÍSEMNÉ PRÁCE ČJ - ÚSTNÍ ZKOUŠKA CIZÍ JAZYK - ÚSTNÍ ZKOUŠKA

NEÚSPĚŠNOST U PÍSEMNÝCH PRACÍ A ÚSTNÍCH ZKOUŠEK  Oproti loňskému roku vzrostla neúspěšnost u podzimních písemných prací o 1 procentní bod na 15 % (z těch, kteří zkoušky konali).  Ústní zkoušky letos na podzim nezvládlo 16 % konajících. Loni bylo neúspěšných o cca 5 procentních bodů méně.

NEÚSPĚŠNOST U PÍSEMNÝCH PRACÍ CELKEM (VŠECHNY TERMÍNY)  Nejhorší výsledek zaznamenali maturanti z nástavbového studia, kde byla neúspěšná více než pětina prací.  Rozdíl mezi neúspěšností nejlepší (gymnazisté) a nejhorší (netechnické nástavby) oborovou skupinou činí přibližně 20 procentních bodů.

NEÚSPĚŠNOST U ÚSTNÍCH ZKOUŠEK CELKEM (VŠECHNY TERMÍNY)  U ústních zkoušek je rozdíl v neúspěšnosti nejlepších (gymnazisté) a nejhorších (netechnické nástavby) cca 13 procentních bodů.

NEÚSPĚŠNOST U PÍSEMNÝCH PRACÍ Z ČESKÉHO JAZYKA – ZÁKLADNÍ ÚROVNĚ (VŠECHNY TERMÍNY)  U písemných prací z českého jazyka základní úrovně neuspěla desetina podzimních maturantů.

NEÚSPĚŠNOST U ÚSTNÍCH ZKOUŠEK Z ČESKÉHO JAZYKA – ZÁKLADNÍ ÚROVNĚ (VŠECHNY TERMÍNY)  Ústní zkouška z českého jazyka v základní úrovni obtížnosti dopadla nezdarem u bezmála 15 % maturantů.

NEÚSPĚŠNOST U PÍSEMNÝCH PRACÍ Z ANGLICKÉHO JAZYKA – ZÁKLADNÍ ÚROVNĚ (VŠECHNY TERMÍNY)  Písemné práce z angličtiny základní úrovně nezvládlo celkově 22 % podzimních maturantů.  Rozdíl v neúspěšnosti mezi nejlepší a nejhorší oborovou skupinou je přibližně 36 procentních bodů.

NEÚSPĚŠNOST U ÚSTNÍCH ZKOUŠEK Z ANGLICKÉHO JAZYKA – ZÁKLADNÍ ÚROVNĚ (VŠECHNY TERMÍNY)  Ústní zkoušky z angličtiny základní úrovně nezvládlo v podzimním termínu 17 % maturantů.

NEÚSPĚŠNOST U PÍSEMNÝCH PRACÍ Z NĚMECKÉHO JAZYKA – ZÁKLADNÍ ÚROVNĚ (VŠECHNY TERMÍNY)  U písemných prací z němčiny byla neúspěšnost vůbec největší ve srovnání s písemkami z ostatních předmětů. Celkově je nezvládlo přes 40 % žáků.  Žáci v nástavbovém studium pak zaznamenali více než 50% neúspěšnost.

NEÚSPĚŠNOST U ÚSTNÍCH ZKOUŠEK Z NĚMECKÉHO JAZYKA – ZÁKLADNÍ ÚROVNĚ (VŠECHNY TERMÍNY)  Ústní zkoušku z němčiny základní úrovně se nepodařilo složit přibližně čtvrtině podzimních maturantů.

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2012 PODZIM PŘEZKUMNÁ ŘÍZENÍ

NĚKTERÉ UKAZATELE PŘEZKUMNÉHO ŘÍZENÍ  K datu eviduje CZVV v informačním systému evidence žádostí o přezkoumání výsledků nebo průběhu maturitní zkoušky 1142 podaných žádostí, z toho 837 k MŠMT (didaktické testy) a 305 ke krajským úřadům (magistrátu).

NĚKTERÉ UKAZATELE PŘEZKUMNÉHO ŘÍZENÍ (2)

NĚKTERÉ UKAZATELE PŘEZKUMNÉHO ŘÍZENÍ (3) Význam zkratek: PP=písemná práce, DT=didaktický test, UZ=ústní zkouška, Z=základní úroveň, V=vyšší úroveň, CJ=Český jazyk a literatura, AJ=anglický jazyk, NJ=Německý jazyk, RJ=Ruský jazyk, SJ=Španělský jazyk, MA=Matematika

Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání – CERMAT, Jankovcova 933/63, Praha 7, tel.: Děkuji za pozornost