Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Seminář pro žadatele o finanční podporu Finanční řízení Jiří Vícha 1.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 3.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 6. února 2014.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Finanční řízení Ing. Lenka Nováková Seminář pro žadatele výzvy Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových.
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet Rozpočet* 3 *Pro OSS jsou platné pouze kapitoly 1.1. a 1.3.
Seminář pro žadatele o finanční podporu Finanční řízení Martina Čapková, DiS. 1.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 4. výzva oblast podpory
Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Nákup služeb kapitola rozpočtu 5 Jiří Haken 1.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Ing. Irena Havlová Praha, 15. února 2016.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
1 Finanční řízení Ing. Lenka Nováková. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Tvorba projektu OP VK – Benefit 7 Mgr. Bc. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra veřejné ekonomie.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
IROP předpokládaná podoba implementace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.3 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. dubna 2013.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část (Obecné informace) 3. výzva listopadu 2011 Ústí nad Labem.
1 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Finanční část projektu Rozpočet projektu Operační.
Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
24. října 2008Ing. Helena Viktorie Barbořáková I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Rozpočet.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Ing. Jiří Burgstaller Ředitel odboru strategických programů a projektů Setkání členů sítě NINET V Praze dne
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 2
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Seminář pro příjemce OPVK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Seminář pro žadatele Ústí nad Labem
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
PhDr. Ondřej Kočandrle, oddělení infrastruktury VaV
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Dotace pro jednotky SDH obcí
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 9. září 2011 Ing. Jana Wagnerová, Ing. Lenka Menclová, Mgr.Filip Týc

Obsah semináře I.Základní informace k výzvě II.Věcná část výzvy III.Finanční řízení IV.Diskuze 2

I. Základní informace k výzvě (Ing. Lenka Menclová) 3

Výzva, termíny výzvy číslo výzvy v informačním systému: 35 (Prioritní osa: 2 – Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj, Oblast podpory 2.3 – Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji) datum vyhlášení výzvy:25. července 2011 datum ukončení výzvy:do vyčerpání alokace nebo z rozhodnutí ŘO, nejpozději do 18. května 2012 do 13:00 hod. typ výzvy: průběžná 4

Doba trvání projektů Doba trvání předkládaných projektů: max. 24 měsíců, ukončení projektu nejpozději Zahájení realizace projektu musí být maximálně do 9 měsíců od ukončení příslušného příjmu žádostí – vyřazovací kritérium!!! 5

10. – 14. října – 18. května 2012 Vždy do 13:00 hod. v den ukončení příjmu žádostí 6 Termíny předkládání žádostí

Finanční alokace celková částka alokovaná pro výzvu: ,- Kč omezení výše finanční podpory na 1 individuální projekt ostatní (IPo): min. výše finanční podpory na 1 projekt: Kč max. výše finanční podpory na 1 projekt: Kč 7

Oprávnění žadatelé vysoké školy (dle zákona č.111/1998 Sb.) veřejné výzkumné instituce (dle zákona č. 341/2005 Sb.) další výzkumné organizace (dle zákona č. 130/2002 Sb.) Každý žadatel může v rámci jednoho kola příjmu projektových žádostí předložit nejvýše jednu projektovou žádost – vyřazovací kritérium!!! 8

Oprávněnost žadatele Další kritéria dle Příručky pro žadatele: není v úpadku podle zákona č. 182/2006 Sb., není proti němu vedena exekuce nebo výkon rozhodnutí nebo není v likvidaci splňuje podmínky bezdlužnosti vůči státní správě a ZP 9

Cílové skupiny akademičtí a ostatní pracovníci vysokých škol pracovníci výzkumných organizací studenti vysokých škol zájemci o vědecko výzkumnou práci pedagogičtí pracovníci základních a středních škol  kteří studují nebo pracují v regionech ČR mimo území NUTS II hl. města Prahy (tzn. v regionech ČR spadajících do Cíle Konvergence) 10

Doba trvání a území dopadu podporovaných aktivit Území dopadu: všechny regiony České republiky mimo území NUTS II hl. města Prahy (Místo realizace: sídlo žadatele může být na celém území ČR včetně NUTS II hl. m. Prahy) 11

Partnerství samostatně nebo ve spolupráci s partnerskými organizacemi partnerství nesmí nahrazovat poskytování běžně dostupných služeb na trhu ani dodávku běžného zboží (partner nesmí být skrytým dodavatelem) 12

Partner s finančním příspěvkem bez finančního příspěvku Kritéria dle Příručky pro žadatele: právnická osoba sídlo na území ČR není v úpadku podle zákona č. 182/2006 Sb., není proti němu vedena exekuce nebo výkon rozhodnutí nebo není v likvidaci splňuje podmínky bezdlužnosti vůči státní správě a ZP 13

Monitorování projektů povinnost v průběhu realizace projektu sledovat naplňování monitorovacích indikátorů seznam monitorovacích indikátorů je uveden v Příloze č. 2 této výzvy Metodika monitorovacích indikátorů: postup-pri-vykazovani-monitorovacich-indikatoru 14

Udržitelnost projektu Není vyžadována 15

Proces hodnocení Přijetí a registrace žádosti (Odbor CERA) Formální hodnocení (PM/FM Odboru CERA) Hodnocení přijatelnosti (gestor ŘO) Hodnocení věcné (2 hodnotitelé, zpravodaj, Grémium zpravodajů) Vyrozumění o výsledku hodnocení a uzavření právního aktu 16 7 měsíců

Způsob výběru projektů formální náležitosti – opravitelné kritéria přijatelnosti – neopravitelné Věcné hodnocení, grémium konečné schválení – ministr/ministryně školství, mládeže a tělovýchovy (Kritéria hodnocení – Příručka pro příjemce) bodová bonifikace – potvrzení města o IPRM 17

Nejčastější chyby Žádost nebyla finalizovaná Žádost nebyla odevzdaná v termínu KA neodpovídají aktivitám stanoveným ve výzvě (např. řízení projektu) Partner není právnickou osobou Partner je skrytým dodavatelem CS nejsou v souladu s výzvou (studenti pražských VŠ) Překročena max. doba trvání projektu Požadované fin. prostředky nejsou ve stanoveném limitu Překročeny limity kapitol Nedodrženo stanovené procento nepřímých nákladů 18

Předkládání projektů Osobně: MŠMT – odbor CERA, Corso IIa, Křižíkova 34/148, Praha 8 – Karlín Poštou: MŠMT – odbor CERA, Karmelitská 7, Praha 1 Do 14. října 2011 ve 13:00 hodin – rozhoduje datum doručení zásilky, nikoliv datum odeslání. 19

Obsah obálky finalizovaná projektová žádost vytištěna z Benefitu (stejný hash code jako elektronická verze) spojené přílohy (1. stránka: „Seznam příloh“) CD-R: nahraná finalizovaná benefitová žádost a všechny přílohy ve formátu.pdf (naskenované s podpisy, včetně seznamu příloh) Poslední kontrola žádosti před odevzdáním – příručka pro žadatele (verze 7) – str

Materiály a zdroje informací  Výzvy: Text výzvy Přílohy č. 1 až 6  Příručka pro žadatele: Příručka pro žadatele (verze 7, platná od )  Webová aplikace Benefit7: Jak vyplnit webovou žádost  Příručka pro příjemce: Příručka pro příjemce (verze 5, platná od ) 21

Doporučení Soulad projektu s pravidly OP VK a pravidly stanovenými výzvou (nutné respektovat). Projekt by měl mít logickou posloupnost, řešit definovaný problém, jasně stanované měřitelné a reálně dosažitelné cíle, vycházet z potřeb cílové skupiny a být jasně napsaný (bez možnosti dalšího vysvětlování). 22

Kontakty kontaktní místo: odbor CERA (46) možnost realizace osobních konzultací po telefonické či elektronické dohodě kontaktní osoba: Ing. Lenka Menclová tel.: problémy s vyplněním webové žádosti: 23

II. Věcná část výzvy Podporované aktivity Specifická kritéria Mgr. Filip Týc 24

Cíl oblasti podpory 2.3 Zkvalitnění personálního zabezpečení výzkumu a vývoje včetně zlepšení odborné přípravy a podmínek pracovníků a využití vhodných motivačních a propagačních nástrojů. Cílem Výzvy č. 35 je podpora projektů, které přispívají k popularizaci výzkumu a vývoje a vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v oblasti popularizace a komunikace. 25

Podporované aktivity Povinné klíčové aktivity projektu: A Aktivity směřující k popularizaci výzkumu a vývoje a jeho výsledků pro společnost. a/nebo B Podpora systematické práce se studenty a žáky v oblasti seznamování se s V a V. 26

Podporovaná aktivita A Projekty nemohou být pouze na jednorázové akce. Komplexní souvislá činnost. Příklady vhodných aktivit: přednáškové cykly, systémové propagační aktivity VaV, opakující se koncepční akce, dny otevřených dveří, popularizační cykly, audiovizuální tvorba, e-learningové kurzy zaměřeny na komunikaci VaV, webové stránky – interaktivní charakter Nevhodné aktivity: výukové produkty k obecně známým skutečnostem, takovým, které nejsou výsledkem nejnovějšího bádání 27

Podporovaná aktivita B Aktivita je zaměřena především na žáky ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ se zájmem o V a V činnost a její pokračování v budoucnu, určitá konkrétní skupina zájemců (ne celá třída či všichni žáci školy (koná se na dobrovolném základě a ve volném čase cílové skupiny). Příklady vhodných aktivit: celoroční kroužek, semináře, exkurze, pomocná vědecká síla, práce s talentovanými žáky a studenty, Nevhodné aktivity: jednorázové akce – například pořádání matematické olympiády, nelze z projektu hradit stávající aktivity (běžná činnost školy), výukové produkty k obecně známým skutečnostem. 28

… podporované aktivity Doplňková aktivita: Další vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v oblasti řízení výzkumu a vývoje, popularizace a komunikace, šíření výsledků vědy a výzkumu do praxe, transferu technologií a v osvojování si znalostí o ochraně, ohodnocování a správě duševního vlastnictví pracovníků z oblasti výzkumu a vývoje. 29

Doplňková aktivita Vzdělávání pracovníků V a V, akademických pracovníků a dalších pracovníků VŠ i studentů VŠ v oblasti popularizace a komunikace. Příklady vhodných aktivit: školení, workshopy, krátkodobé stáže, komunikace V a V směrem k médiím i veřejnosti (jak psát tiskové zprávy, audiovizuální tvorba, vystupování před kamerou, apod.) atd. Nevhodné aktivity: aktivity zaměřené na samotnou výzkumnou a vývojovou práci. 30

Specifická kritéria Komplexnost a míra dopadu projektů − dosah na širší cílovou skupinu, podporují více aktivit či zahrnují cílovou skupinu ve více regionech ČR. Kvalitativní dopad plánovaného záměru projektu − propracovanost, potřebnost a relevantnost plánovaného projektu vzhledem k cílům oblasti podpory (včetně doplňkové aktivity), vzdělávání pracovníků dané instituce pro komunikaci/popularizaci vědy Synergické vazby na OP VaVpI a OP ŽP 31

32 III. Finanční řízení Ing. Jana Wagnerová

Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 33

Základní pravidla přiměřenost hospodárnost účelnost efektivnost prokazatelnost časová způsobilost

35 Rozpočet v projektové žádosti

Kapitoly rozpočtu 1 - Osobní náklady 2 - Služební cesty zahraniční 3 - Zařízenílimit 25% 4 – Místní kancelář 5 - Nákup služeblimit 49% 6 - Stavební úpravy 7 - Přímá podporalimit 20% 8 - Náklady vyplývající přímo z rozhodnutí 9 - Přímé způsobilé výdaje celkem 10 - Nepřímé výdaje

1 - Osobní náklady osoby, které mají v rámci projektu uzavřen pracovně právní vztah hrubá mzda v čase, oboru a místě obvyklá doporučená výše mezd/platů Metodický dopis č. 4 v-projektech-op-vk

1 - Osobní náklady Projektový manažer 0,8 * = Kč

1 - Osobní náklady Hodinová sazba lektora je lehce nadprůměrná, jelikož se jedná o výjimečného odborníka. Jeho zapojení do projektu je klíčové. Viz blíže příloha č. 8.

1 - Osobní náklady NN nejsou nebo nemohou být jednoznačně spojené s konkrétní klíčovou aktivitou projektu PŘÍMÉ – např.NEPŘÍMÉ Hlavní manažerÚčetní AdministrátorMzdová účetní Finanční manažerPersonalista AsistentSpecialista na povinnou publicitu Odborný zaměstnanecIT technik zajišťující běžnou správu ICT LektorŠkolitel bezpečnosti a ochrany zdraví MetodikOstraha, uklízeč, údržbář

2 - Služební cesty zahraniční Služební cesty realizačního týmu – cestovné, ubytování, stravné, nutné vedlejší výdaje Specifikace kdo, kam a proč Zahraniční expert v ČR - Per diems 230 €/den + doprava do ČR a zpět V průběhu realizace již nelze výdaje na zahraniční cesty navyšovat Přímá vazba na realizaci klíčových aktivit

2 - Služební cesty zahraniční

PŘÍMÉ – např.NEPŘÍMÉ Cestovné do zahraničí členů realizačního týmu Cestovné realizačního týmu po ČR Ubytování a stravné v zahraničíUbytování a stravné realizačního týmu v ČR Cesta a per diems zahraničního experta

3 - Zařízení nehmotný majetek do 60 tis. Kč dlouhodobý nehmotný majetekinvestice drobný hmotný majetek do 40 tis. Kč použitý drobný hmotný majetek nájem zařízení, operativní leasing daňové odpisy výdaje na opravy a údržbu křížové financování částí investice limit kapitoly: 25 %

3 – Zařízení – křížové financování limit 3 % Mohou uplatnit pouze příjemci, kteří majetek daňově neodepisují investiční část - hmotný majetek nad 40 tis. Kč - zařízení a vybavení hmotné povahy s dobou použitelnosti nad 1 rok a pořizovací cenou nad 40 tis. Kč za položku, pokud není možné tento majetek pořídit v nezbytné kvalitě za cenu nižší

3 – Zařízení – křížové financování neinvestiční část -nábytek do 40 tis. Kč -prioritně by měl být pořízen pro potřebu cílové skupiny -nákup pro potřeby realizačního týmu je nutné zvlášť zdůvodnit (vztahuje se na něj limit Kč/1 přepočtený pracovní úvazek) 47 (3 + 0,4 + 0,5 + 0,2) * = Kč

3 – Zařízení 48 PŘÍMÉ – např.NEPŘÍMÉ Notebookkancelářské potřeby pro administraci projektu Odborná literaturaNákup CD jak pro administraci, tak pro cílovou skupinu softwarezásoby drobného občerstvení

4 – Místní kancelář V rámci této výzvy jsou uplatněna pravidla pro nepřímé náklady a tato kapitola je tedy nerelevantní 49

5 - Nákup služeb publikace/školící materiály/manuály odborné služby/studie a výzkum výdaje na konference/kurzy podpora účastníků (stravné/ubytování) limit pro stravné 300 Kč/os/den limit pro ubytování Kč/os/noc jiné výdaje limit kapitoly: 49 %

5 - Nákup služeb 51 PŘÍMÉ – např.NEPŘÍMÉ Pronájem prostor pro seminářnáklady na daňové a právní poradenství Tisk skript pro CSnáklady na realizaci výběrových řízení nezbytných pro projekt

6 - Stavební úpravy Drobné stavební úpravy - nesmí přesáhnout částku za všechny dokončené stavební úpravy v 1 zdaňovacím období v úhrnu 40 tis. Kč (pořizovací cena) na každou jednotlivou účetní položku majetku. Úpravy jsou prováděny za účelem usnadnění přístupu a pohybu osobám zdravotně postiženým, nebo úpravy výukových, tréninkových nebo pracovních prostor, používaných na realizaci aktivit s cílovou skupinou Stavební úpravy, které jsou rekonstrukcí nebo modernizací, pokud převýšily u jednotlivého majetku v úhrnu ve zdaňovacím období částku 40 tis. Kč, spadají do křížového financování

7 - Přímá podpora mzdové příspěvky -jsou poskytovány jako náhrada mezd zaměstnavateli za pracovníky po dobu jejich účasti na dalším vzdělávání - až do výše 100% mzdových nákladů, nejvýše však do výše trojnásobku aktuální minimální mzdy) cestovné, ubytování a stravné - placené přímo zástupcům cílové skupiny doprovodné aktivity - asistentské služby žákům se speciálními potřebami, vstupenky,… limit kapitoly: 20 %

8 - Náklady vyplývající přímo z Rozhodnutí audit projektu PŘÍMÉ – např.NEPŘÍMÉ auditbankovní poplatky publicita projektu včetně úvodní a závěrečné konference

Nepřímé náklady Není potřeba prokazovat účetními doklady Náklady spojené s administrací projektu Nemohou být přiřazeny ke konkrétní aktivitě Příklady: –tisk a kopírování, nájem kanceláře a nákup kancelářského materiálu pro administraci projektu –nákup vody, paliv a energie, telefonní poplatky, poštovné –správa počítačových sítí a internetových stránek –…

Nepřímé náklady v aplikaci Benefit7 se částka připadající na nepřímé náklady dopočítá automaticky Výše stanovena ve výzvě procentem

Nezpůsobilé výdaje činnosti, které již v rámci jiných programů či Iniciativ Společenství financovaných z ESF či jiných programů financovaných Evropskou unií podporu dostávají výdaje na každodenní řízení, monitorování a kontroly žadatele, které by se prováděly i bez realizace projektu - sloužící k zajištění běžného chodu organizace nákupy vozidel, infrastruktury, nemovitostí a pozemků DPH nebo její část, pokud existuje zákonný nárok na její odpočet přímé daně, daň z nemovitosti, daň dědická, darovací, silniční, cla úroky z úvěrů a půjček, pokud se nejedná o schválenou formu podpory z fondu ESF stipendia nebo platby cílové skupině podobného charakteru odstupné, peněžitá pomoc v mateřství výdaje vzniklé mimo časový rámec způsobilosti

Závěrem Věnujte rozpočtu dostatek času Snažte se být konkrétní Využívejte komentář k rozpočtu či samostatnou přílohu Buďte střídmí v odhadu výdajů V případě nejasností se na nás neváhejte obrátit

Děkuji za pozornost Ing. Jana Wagnerová Tel.:

IV. Diskuze 60

Děkujeme za pozornost Sekce řízení Operačních programů EU Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy