Znečišťující faktory ŽP a dopady činnosti člověka na ŽP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Advertisements

Příroda ovlivňuje člověka
Chemické zatížení krajiny
Přírodní a civilizační rizika
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Kyselý déšť.
Registrační číslo projektu:
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Ohrožování základních složek biosféry
VLIV URBANIZACE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
ÚVOD OD ROZVOJOVÝCH STUDIÍ I
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Složky krajiny a životní prostředí
Přírodní a civilizační rizika
Krajina a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Registrační číslo projektu:
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Krajina a životní prostředí
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Chráněná území ČR a regionu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Obnovitelné zdroje energie. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Zelená kancelář. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
E K O N O M I K A Nepřímé daně - úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_334_Vlivy prostředí na zdraví člověka Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Životní prostředí v ČR. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Stavba, funkce a typy EKOSYSTÉMŮ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Globální problémy – – ozonová díra, skleníkový efekt a znehodnocení půdy.
Vzájemné vztahy mezi člověkem a ŽP. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Základní ekologické pojmy. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Shrnutí vlivů člověka na biosféru Podle ZELENKA, J. (2007): Ekologie a environmentalistika. Gaudeamus Hradec Králové, ISBN , 370 str.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Znečištění vzduchu dopravou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Pedosféra.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST BIOLOGIE A EKOLOGIE - PRŮŘEZOVÉ TÉMA
Znečištění půdy ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
Ekologické globální problémy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
MOTIVACE.
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Název prezentace (DUMu): Ohrožení půdy
Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl
Environmentální problémy
Transkript prezentace:

Znečišťující faktory ŽP a dopady činnosti člověka na ŽP

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor: Mgr. Václava Talábová Předmět: Základy biologie a ekologie - ekologie

Obsah 1 Znečišťující faktory - úvod 2 Vývoj ŽP v historii 3 Historie 4 Problémy stavu ŽP 5 Problémy stavu ŽP 6 Řešení konfliktu se ŽP 7 Hlavní znečišťující faktory - OVZDUŠÍ 8 Hlavní znečišťující faktory - PŮDA 9 Hlavní znečišťující faktory - VODA 10 Hlavní znečišťující faktory - HLUK

Znečišťující faktory - úvod 1 jedná se o celosvětový problém poprvé otevřena diskuse k problému ŽP na 23. zasedání OSN v roce 1968 v roce 1972 na Konferenci OSN o životním prostředí ve Stockholmu byla přijata Deklarace OSN o životním prostředí (stanovila zásady péče o životní prostředí a mezinárodní spolupráci)

Vývoj ŽP v historii Přírodní faktory Antropogenní faktory 2 Přírodní faktory Antropogenní faktory tektonická a sopečná činnost změny intenzity slunečního záření doby ledové magnetické pole země srážka s asteroidem… neolitická revoluce industriální revoluce Exponenciální růst Závislost na fosilních palivech

Historie 3 mezníkem ve vývoji lidstva a jeho prostředí byla skutečnost, že se člověk stal PÁNEM TECHNIKY nevyváženost životních podmínek vede k devastaci přírodních zdrojů nerovnoměrný technický pokrok se projevuje znehodnocování ŽP v rámci vývoje člověka byl vliv na krajinu v závislosti na jeho chování - lovec X zemědělec rozvoj zemědělství, intenzivní odlesňování, řízené zalesňování

Problémy stavu ŽP globální problémy ekologické katastrofy 4 globální problémy ekologické katastrofy populační exploze surovinová a energetická krize problematika války a míru konflikt člověka se životním prostředím havárie ropných tankerů havárie Černobylu kácení tropických deštných pralesů

Problémy stavu ŽP 5

Řešení konfliktu se ŽP 6 respektovat limitované možnosti planety => netradiční zdroje výživy, regulace porodnosti omezení spotřeby neobnovitelných surovin => recyklace využívat zdrojů energie méně zatěžujících ŽP respektovat ekologické zákonitosti ve všech oblastech lidské činnosti => ekologie jako dlouhodobá ekonomika

Hl. znečišťující faktory - OVZDUŠÍ 7 emise látky, které se dostávají do ovzduší pevné (saze, prach), kapalné i plynné imise látky vzniklé reakcemi emisí mezi sebou a se složkami vzduchu smog směs emisí a imisí inverze situace, za níž se zvyšuje koncentrace emisí obrácené rozvrstvení teplých a studených vrstev vzduchu (v údolních oblastech) - nedochází k promíchávání vzduchu, smog zůstává při zemi

Hl. znečišťující faktory - PŮDA 8 znečišťování půdy nadměrné hnojení eroze rozrušování a odnos půdy působením vody a větru 1 cm půdy se tvoří 100 - 500 let - erozí se ztratí několik m3 půdy z hektaru ročně zhutnění půd způsobeno pojezdy těžkých strojů po polích a poškozením edafonu, který půdu kypří spodní vrstvy zůstanou stlačené i po orbě (neodstraní ani hluboká orba)

Hl. znečišťující faktory - VODA 9 zvyšující se nároky na množství pitné a užitkové vody změny vodního režimu krajiny (přehrady, odvodňování, regulace vodních toků) ze znečištění vody přímo vypouštěnými odpady splachy a vyluhováním látek z půdy dešťovými srážkami ze znečištěného vzduchu

Hl. znečišťující faktory - HLUK 10 má negativní vliv na prostředí hl. zdroje doprava - nejvíce silniční a letecká (až 140 dB), nejméně vodní urbanizace (= koncentrace ve velkých městech) zdravotní nebezpečí poruchy sluchu narušování funkce nerv. soustavy (stres, poruchy spánku) závažný vliv infrazvuku na tělní funkce řešení - snížit hladinu hluku v urbanizovaných oblastech pod 50 dB ve dne, 35 dB v noci zvuk. bariéry, snížit hlučnost provozů

Použité zdroje http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/210949-firmy-najate-bp-odmitaji-podil-na-masivnim-uniku-ropy.html http://www.greenpeace.org/czech/cz/Kampan/klima_a_energetika/Arktida/honba-za-ropou/ropne-havarie/ http://atominfo.cz/2011/03/vybuch-na-japonske-elektrarne-fukusima-aktualni-zpravy/ http://www.greenpeace.org/czech/cz/news/sinamar/ https://sites.google.com/a/eto.vurv.cz/monitoring-imisi/monitoring-imisi/vyzkumna-zprava/2-atmosfericka-depozice-a-vliv-imisi-na-zemedelskou-vyrobu/2-7-emise-imise-a-depozice http://www.denik.cz/z_domova/sever-cech-trapi-smog-20111113.html http://ces.vse.cz/portal/index.php?page=view_chapter&kap=8 http://ucebnice2.enviregion.cz/voda/znecisteni-vod/dopad-prumyslu-na-znecisteni-vody http://www.ekobydleni.eu/tag/zivotni-prostredi http://www.imaturita.cz/maturitni-otazky/biologie/clovek-a-prostredi---antropolekologie/360/ Materiály získané při specializačním studiu pro Koordinátory EVVO organizované organizací SEVER – Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory