EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostliny našich rybníků 4.ročník
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Pozorování přírody stavba květu.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Rostliny rybníka a jeho okolí 2
EKOSYSTÉM RYBNÍKA Ekologický přírodopis pro 6
Rostliny rybníka a jeho okolí
Stavba rostlinného těla
Rostlinné orgány - květ
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
Květ a květenství autor: David Hainall.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Plankton Přírodopis VY_32_INOVACE_169, 9. sada, Př3 ANOTACE
R O S T L I N Y R Y B N Í K A A J E H O O K O L Í
KVĚTENSTVÍ.
Živočichové rybníka a jeho okolí
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rákos má podzemní až 4 m dlouhé oddenky, z nichž vyrůstají silná vzpřímená stébla s až 50 cm dlouhými listy. Rákos obecný je velmi statná vytrvalá.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – mechorosty a kapraďorosty Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/15 Šablona:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci VI Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Genetika populací – řešené příklady Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/14 Šablona: III/2 Inovace.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – ptáci II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka - plazi Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/8 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky – výpočet koncentrace II, ředění Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/12 Šablona: III/2 Inovace.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka I Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 6/19.
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 1. část – Výtrusné rostliny Číslo vzdělávacího.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Látkové množství Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/6 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Genetika populací – teoretický základ Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10 /13 Šablona: III/2 Inovace.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Dědičnost vázaná na pohlaví – příklady k procvičování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/10 Šablona:
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka I. Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/2 Šablona: III/2 Inovace.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – krytosemenné rostliny - opakování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/20.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Pohlavní orgány Květ a květenství
BOTANIKA Procvičování pojmů
Ekosystém rybník Rostliny
Základní společenstva – vody, mokřady a prameniště
EU peníze středním školám
zpracovaný v rámci projektu
Mokřady II. Život v mokřadech Autoři: Doc. RNDr. Jan Pokorný, CSc.
DŘEVINY Zdroj: cs.wikipedia.org
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Název prezentace (DUMu):
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
VY_52_INOVACE_13_ Rostliny v okolí řeky
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Rostliny - význam a jejich dělení.
Generativní rostlinné orgány
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady vzdělávacích materiálů: Botanika Autor: Šárka Kirchnerová Datum vytvoření: Garant (kontrola): Jakub Siegl Ročník: Prima osmiletého gymnázia Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Biologie Téma: Ekosystém rybníka - rostliny Metodika/anotace: Prezentace ve formě AZ kvízu slouží k opakování látky ekosystém rybníka. Lze použít jako hru, nebo jako samostatné opakování – posun pomocí mezerníku. Časový rozvrh: 25 minut Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

A-Z kvíz

Otázka 1 Co je to ekosystém? Všechny organismy a jejich neživé prostředí. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 1 Poznej zástupce na obrázku. Devětsil. Zpět na pyramidu

Otázka 2 Co je populace? Soubor jedinců stejného druhu na určitém místě v určitý čas. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 2 Poznej zástupce na obrázku. Olše lepkavá. Zpět na pyramidu

Otázka 3 Co je to rostlinné společenstvo? Soubor všech druhů rostlin. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 3 Poznej zástupce na obrázku. Okřehek menší. Zpět na pyramidu

Otázka 4 Proč rybník nikdy nezamrzne? Protože má voda nejvyšší hustotu při 4⁰C. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 4 Poznej zástupce na obrázku. Zelenivka. Zpět na pyramidu

Otázka 5 Jmenujte alespoň tři rybníky u nás. Bolevecký, Třemošenský, Kamenný, Svět... Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 5 Poznej zástupce na obrázku. Jasan ztepilý. Zpět na pyramidu

Otázka 6 Jaké části má pestík? Blizna, čnělka, semeník. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 6 Poznej zástupce na obrázku. Orobinec. Zpět na pyramidu

Otázka 7 Jaké části má tyčinka? Prašník, nitka. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 7 Poznej zástupce na obrázku. Stulík žlutý. Zpět na pyramidu

Otázka 8 Co je to plankton? Drobné rostliny a živočichové, vznášející se ve vodě. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 8 Poznej zástupce na obrázku. Kosatec žlutý. Zpět na pyramidu

Otázka 9 Jmenujte dvě zelené řasy. Zelenivka, šroubatka a další. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 9 Poznej zástupce na obrázku. Ostřice. Zpět na pyramidu

Otázka 10 Pokud roste teplota, rozpustnost kyslíku ve vodě se zmenšuje, nebo zvětšuje? Zmenšuje. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 10 Poznej zástupce na obrázku. Topol černý. Zpět na pyramidu

Otázka 11 Rostlina má samčí a samičí květy na jedné rostlině. Doplň větu: Rostlina je ……………. domá, květy ………… pohlavné. Jednodomá, jednopohlavné. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 11 Poznej zástupce na obrázku. Krásnoočko. Zpět na pyramidu

Otázka 12 Jaké látky vznikají při fotosyntéze? Jednoduchý cukr – glukóza a kyslík jako odpad. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 12 Poznej zástupce na obrázku. Pláštěnka. Zpět na pyramidu

Otázka 13 Jaké látky rostliny berou pro fotosyntézu z okolí? Oxid uhličitý a vodu. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 13 Poznej zástupce na obrázku. Trepka velká. Zpět na pyramidu

Otázka 14 Jak se nazývá samčí a samičí pohlavní orgán? Samčí – tyčinka, samičí - pestík. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 14 Poznej zástupce na obrázku. Leknín bělostný. Zpět na pyramidu

Otázka 15 Vysvětlete, jaký je rozdíl mezi opylením a oplozením. Opylení je přenos pylu na bliznu, oplození je splynutí pohlavních buněk. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 15 Poznej zástupce na obrázku. Rákos obecný. Zpět na pyramidu

Otázka 16 Jaký význam mají rostliny pro rybník? Jmenujte alespoň 3. Potrava pro živočichy, stínění, větrolam, zpevnění břehů, vytváření kyslíku a další. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 16 Poznej zástupce na obrázku. Tužebník jilmový. Zpět na pyramidu

Otázka 17 Jmenujte alespoň tři dřeviny na březích rybníka. Vrba, olše, dub a další. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 17 Poznej zástupce na obrázku. Lípa srdčitá. Zpět na pyramidu

Otázka 18 Jak se nazývá barvivo nezbytné pro fotosyntézu? Chlorofyl. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 18 Poznej zástupce na obrázku. Rdest vzplývavý. Zpět na pyramidu

Otázka 19 Jak se nazývá buněčný orgán, kde probíhá fotosyntéza? Chloroplast. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 19 Poznej zástupce na obrázku. Vrba jíva. Zpět na pyramidu

Otázka 20 Jmenuj alespoň tři způsoby opylení. Pomocí hmyzu, větru, vody a další. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 20 Poznej zástupce na obrázku. Blatouch bahenní. Zpět na pyramidu

Otázka 21 Jmenujte alespoň jednu rostlinu, která zakořeňuje na dně rybníka, ale listy a květy má na hladině. Leknín, stulík, rdest a další. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 21 Poznej zástupce na obrázku. Perloočka. Zpět na pyramidu

Zdroje obrázků (k ) Vrba jíva: Olše lepkavá: Jasan ztepilý: Topol černý: Lípa srdčitá: Ostřice trsnatá: Blatouch bahenní: Orobinec úzkolistý: Rákos obecný: Devětsil lékařský: Kosatec žlutý: Tužebník jilmový: Leknín bělostný: Stulík žlutý: Rdest vzplývavý: Okřehek menší: Krásnoočko štíhlé: Pláštěnka: Zelenivka: Trepka: Perloočka: