RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Advertisements

Paryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Bakterie. Jsou jednobuněčné organismy Stavba buňky bakterií – nakresli a popiš str. 30.
Poznej živočichy ČR Ryby, Obojživelníci, Plazi vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
HOUBY Stopkovýtrusné vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/4 Šablona: III/2 Inovace.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
RISKUJ přírodopis 7 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
HOUBY Vřeckovýtrusné vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_16_Imunita Téma:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
List Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_01_Bakterie.
Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Jednoděložné/dvouděložné rostliny Srovnání znaků vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Riskuj Přírodopis VI. třída.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Jednobuněční živočichové
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola, Hradec Králové
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Stavba buňky.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Přírodopis – 6.ročník Rostlinná buňka VY_32_INOVACE_
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Prokaryotická buňka Mgr. Michal Střeštík 1..
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 114_Bakterie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lišejníky - Lichenes.
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
zpracovaný v rámci projektu
Mikroskopická stavba dřeva a kůry VY_32_INOVACE_28_557
VIRY.
BUŇKA U/10 - základní stavební jednotka živé hmoty
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Cukry (sacharidy).
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_03_Lišejníky
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_52_INOVACE_25_Jednobuněčné organizmy - bakterie - učební text
Různé podmínky života na Zemi
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Nebuněčné organismy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál.
OBECNÁ BIOLOGIE MIKROSKOPOVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Základní složení a struktura živých soustav
POTRAVNÍ VZTAHY ORGANISMŮ
VY_52_INOVACE_26_Jednobuněčné organizmy- rostliny- učební text
MIKROORGANISMY VIRY A BAKTERIE.
1. 1.
MNOHOBUNĚČNÉ ORGANIZMY Řasy, houby, lišejníky.
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Transkript prezentace:

RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová

Viry Mikroskop BakterieBuňka Sinice

Viry za 100 Jak se nazývá obor studující viry? odpověď

Virologie zpět Viry za 100

Viry za 200 Jak se nazývá virus ničící bakteriální buňky? odpověď Obr. 1:

zpět Bakteriofág Viry za 200 Obr. 1: Bakteriofág

Viry za 300 Jaké znáš nemoci člověka způsobené viry? odpověď Obr. 2: Bradavice

chřipka, rýma, spalničky, opar, bradavice, dětská obrna, zarděnky, příušnice, AIDS zpět Viry za 300

Viry za 400 Kdo je to parazit? odpověď

Organismus žijící a rozmnožující se na úkor jiného organismu. zpět Viry za 400 Obr. 3: Klíště

Viry za 500 Jaké znáš nemoci rostlin způsobené viry? odpověď

zpět mozaiková choroba tabáku, brambor, rajčat Viry za 500

Bakterie za 100 Jaké znáte tvary bakterií? odpověď Obr. 4: Bakterie

Koky, bacily, spirily zpět Bakterie za 100 Obr. 5: Bakterie

Bakterie za 200 Jakým způsobem se bakterie množí? odpověď

zpět Buněčným dělením. Bakterie za 200 Obr. 6: Buněčné dělení

Bakterie za 300 Jaké znáte typy bakterií? odpověď

půdní, hlízkové, mléčného kvašení, E.coli.,v konzervách, choroboplodné bakterie zpět Bakterie za 300 Obr. 7: Bakterie Obr. 8: Bakterie

Bakterie za 400 Jak se lze proti bakteriím bránit? odpověď Obr. 9

dodržovat hygienické zásady dezinfekce odřenin čistění zubů mytí rukou sterilizace, pasterizace očkování antibiotika zpět Bakterie za 400

Bakterie za 500 Jak se nazývají sinice, které jsou v symbióze s houbami? odpověď Obr. 10

Lišejníky zpět Bakterie za 500 Obr. 10: Lišejník

Buňka za 100 Co je to buňka? odpověď Obr. 11: Buňka

Základní stavební a funkční jednotka všech organismů. zpět Buňka za 100

Buňka za 200 K čemu slouží jádro? odpověď Obr. 12: Jádro

Řídící centrum buňky, obsahuje dědičnou informaci. zpět Buňka za 200 Obr. 12: Jádro

Buňka za organely rostlinné buňky odpověď Obr. 13

chloroplasty vakuola buňěčná stěna zpět Buňka za 300

Buňka za organel nacházejících se v rostlinné i živočišné buňce odpověď Obr. 14

cytoplazmatická membrána, cytoplazma jádro ER, GA mitochondrie zpět Buňka za 400

Buňka za 500 Jak se nazývá zelené barvivo v listech? odpověď Obr. 15: List javoru

zpět chlorofyl Buňka za 500 Obr. 15: List javoru

Mikroskop za 100 K čemu slouží mikroskop? odpověď Obr. 16: Mikroskop

Pro pozorování drobnohledných organismů. zpět Mikroskop za 100

Mikroskop za 200 odpověď Jak se nazývá pozorovaný objekt, který pokládáme na sklíčko? Obr. 17: Mikroskopický snímek

zpět Preparát Mikroskop za 200

Mikroskop za 300 odpověď Název malého sklíčka, pokládá se na podložní. Obr. 18: Sklíčko

zpět krycí sklíčko Mikroskop za 300 Obr. 18: Sklíčko

Mikroskop za 400 odpověď zakladatel mikroskopu Obr. 19: Zakladatel mikroskopu

zpět Antony van Leewenhoek Mikroskop za 400 Obr. 19: Antony van Leewenhoek

Mikroskop za 500 odpověď Popiš mikroskop. Obr. 20: Mikroskop

zpět okulár tubus objektiv stolek se svorkami preparát stojan zrcátko zaostřovací šroub Mikroskop za 500 Obr. 20: Mikroskop

odpověď Sinice za 100 Čím se liší sinice od bakterií? Obr. 21: Sinice

zpět Sinice obsahují chlorofyl. Sinice za 100

odpověď Sinice za 200 Jak se nazývá společenstvo organismů vznášející se na hladině?

zpět Plankton Sinice za 200 Obr. 22: Plankton

odpověď Sinice za 300 Z jakých organismů se skládá lišejník? Obr. 23

zpět sinice (řasa) a houba – symbióza Sinice za 300

odpověď Sinice za 400 Co vzniká přemnožením sinic? Obr. 24: Přemnožené sinice

zpět vodní květ Sinice za 400 Obr. 24: Vodní květ

odpověď Sinice za 500 Kdo je to producent? Obr. 25: List stromu

zpět Organizmus provádějící fotosyntézu, čímž získává organické látky. Sinice za 500

Použité zdroje a literatura DOBRORUKA, L. J., CÍLEK, V., HASCH, F., STORCHOVÁ, Z. Přírodopis I. Praha: Scientia, ČERNÍK, V. a kol. Přírodopis pro 7. ročník ZŠ: Zoologie a botanika. Praha: SPN, s URL Obr. 1: URL Obr. 2: URL Obr. 3: URL Obr. 4: URL Obr. 5: URL Obr. 6: URL Obr. 7: URL Obr. 8: URL Obr. 9: URL Obr. 10: URL Obr. 11: URL Obr. 12: URL Obr. 13: URL Obr. 14: URL Obr. 15: URL Obr. 16: URL Obr. 17: URL Obr. 18: URL Obr. 19: URL Obr. 20: URL Obr. 21: URL Obr. 22: URL Obr. 23: URL Obr. 24: URL Obr. 25: URL