Plánování směn zdravotnických pracovníku nelékařských oborů v nepřetržitém provozu ve FN Ostrava Angelika Remová, Věra Pazdziorová, Věra Žídková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Informační systém pro řízení jakosti na ONM Bělohlávek O. 47. DNM – Havlíčkův Brod ONM - PET centrum, Nemocnice Na Homolce, Praha.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
Návrh směrnice Organizační změny a optimalizace systemizace Rozpory po projednání s OO.
Personální informační systém
Audit IT procesů ve FNOL
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
ISO 9001:2000. CONNEX Východní Čechy a.s. 22/6/2004-Seminář PVT Strana:2-Connex Card  Realizace a provoz jednotného platebního a odbavovacího systému.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Geo-informační systémy
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
Celní správa České republiky
Struktura personální směrnice
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
V zaměstnání I. Petr Machala. zajdete na personální oddělení podepíšete pracovní smlouvu seznámíte se s pracovním řádem Víte co následuje po úspěšném.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Personální procesy.
Koncepce ošetřovatelství
Aplikace teorie information commons v Ústřední knihovně Přírodovědecké fakulty MU Klub vysokoškolských knihovníků SKIP Zdeňka Dohnálková Prosinec 2006.
Rozhodovací procesy.
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Moderní personalistika I. BLOK
Moderní personalistika I. BLOK
Dokumentace k zajištění BOZP
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Jak správně vést evidenci pracovní doby
Plánování a controlling 1
Helios Orange - Implementace systému
1 DÍLČÍ ANALÝZY SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA LIBEREC LB plán s.r.o., Liberec JEDNÁNÍ ŘPS A KOMISE ZDRAVOTNÍ A SOCIÁLNÍ 19. května 2015.
Předběžná finanční kontrola Příkazce operace. Úvod S účinností od byl na fakultě upřesněn vnitřní kontrolní systém předběžné finanční kontroly.
Registry a celoživotní vzdělávání NLZP v zemích EU PhDr. Michaela Hofštetrová Knotková.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
[ 1 ] MVDr. Vratislav Krupka © 2013 Státní ústav kontrolu léčiv.
Vybrané otázky nového ZÁKONÍKU PRÁCE Zákon č. 262/2006 Sb.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
zelená linka: Provozování vodohospodářské infrastruktury – Podmínky přílohy č. 6 OPŽP.
Project HOPE – Česká republika, o.p.s. Řízení změn: Posílení role managerů ve zdravotnictví Začlenění zdravotnických asistentů do ošetřovatelského týmu.
Administrace veřejných zakázek elektronicky.
1 Školka ve VFN v Praze Tisková konference,
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
PRACOVNÍ DOBA VY_32_INOVACE_2_1_5 PRACOVNÍ DOBA Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední odborná.
Konference Informatika XVI./2005, Svratka Studijní systém z pohledu systémového integrátora Ing. Jitka Šedá
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
SDP tramvajová sekce OSTRAVA 22. –
Poznatky z kontrol agentur práce
Inspekční a prosazovací přístup
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Zkušenosti a poznatky o praxích a výuce ve zdravotnických oborech Zdeněk Hon
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
územního plánování na obcích v roce 2007
Kontrola prací s cytostatiky
Digitální učební materiál
Vítejte na třetí místní konferenci
CENTRALIZACE ÚSTAVNÍ LÉKÁRNY V PODMÍNKÁCH SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
Pracovní právo STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Plánování směn zdravotnických pracovníku nelékařských oborů v nepřetržitém provozu ve FN Ostrava Angelika Remová, Věra Pazdziorová, Věra Žídková

Úvod V posledních letech jsme se v naší nemocnici potýkali s řadou problémů, které přinášelo nerovnoměrné rozvržení pracovní doby, především u ošetřovatelského personálu. Docházelo k rozporu mezi skutečným režimem práce v nepřetržitém provozu a fiktivním rozvrhem pondělí-pátek 7,5 hod. denně, který vstupoval v platnost do zpracování mezd. Zákoník práce definuje rozvržení pracovní doby v § Kontrola Inspekce práce v březnu 2007 – porušování ZP u nerovnoměrně rozvržené pracovní doby – nutno odstranit.

Podmínky pro nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobu dle ZP Délka směny nad 9 hod. – nerovnoměrně rozvržená pracovní doba Délka směny nesmí přesáhnout 12 hod. Povinnost vypracovat písemný rozvrh pracovní doby na celé vyrovnávací období max. na 26 týdnů po sobě jdoucích (KS-52) Seznámit s ním zaměstnance 2 týdny před začátkem období

Řešení problému ve FN Ostrava Rozhodnutí vedení nemocnice řešit problém zakoupením software Vypsání výběrového řízení Absence vyhovujícího software za přijatelnou cenu na trhu 1 firma ochotna ve spolupráci s FNO zpracovat software dle našich požadavků za výhodnou cenu

Analýza vstupů a výstupů Vstupy: Legislativa (Zákoník práce) Fond pracovní doby zaměstnanců v členění podle pracovních kategorií a pracovních pozic Požadavky na obsazení jednotlivých směn – minimální obsazení směn – optimální obsazení směn Zvyklosti pracoviště

Analýza vstupů a výstupů pokračování Výstupy Dlouhodobý plán směn na celé vyrovnávací období Reálný plán směn na 1 měsíc Zkvalitnění zpracování výkazu práce, tisk výkazu práce Stanovení nároku na dovolenou ve dnech Sjednocení metodiky a nastavení standardů Optimalizace počtu zaměstnanců Přenesení do zpracování mezd – poslední etapa

Testovací provoz Personální zajištění (analytik, správce aplikace, staniční sestry – osobnost sestry) Zjištění výchozího stavu Nastavení vhodného schématu podle požadavků pracoviště a zadání vstupních dat Školení uživatelů Spolupráce na sestavování prvních plánů Informování zaměstnanců o důvodu změny, vazbě na legislativu, změnách v nároku na dovolenou a jejím čerpání

Realizace na ostatních pracovištích FNO Celkem na 95 pracovištích Školení 110 uživatelů Aktualizace Směrnice o pracovní době Projednání s místní odborovou organizací Informování všech zaměstnanců (pracovní porady, Nemocniční listy)

Práce se software Počáteční nastavení Definice – pracovišť, profesí,délka směn,parametry nepřítomnosti Vzory – požadavky na minimální a optimální obsazení směn, definování cyklů opakování pro vybraný typ profesí (schémata) Oddělení – zavedení oddělení pod která budou spadat pracoviště Držitelé IM – import či ruční zadání osobních údajů jednotlivců přiřazení profesí, směn, zadávání nepřítomnosti

Práce staniční sestry Tvorba dlouhodobého plánu na vyrovnávací období a tisk Zadávání nepřítomností Tvorba reálného plánu dle oprávněných požadavků jednotlivých zaměstnanců a tisk Úprava reálného plánu (docházkový systém?) Zpracování výkazu práce Tisk výkazu práce Uzamčení plánů

Výhody programu Dodržování ZP (nebezpečí sankcí) Zkvalitnění výstupů Snížení administrativní náročnosti Umožnění zaměstnancům plánovat si své osobní aktivity Optimalizace počtu zaměstnanců

Nevýhody programu Nutná počítačová gramotnost uživatelů Dovybavení pracovišť vyhovující výpočetní technikou

Závěr Dodržení platné legislativy (varovné hlášení při porušení ZP Dodržení §85 ZP na všech pracovištích (25,5% pracovišť DP nezpracovávalo, 19% pouze formálně) Snížení administrativní náročnosti – projeví se po zapracování zaměstnanců a při dokončení návaznosti na zpracování mezd Spokojenost kontrolních orgánů –nedávná kontrola IP byla s kvalitou výstupů spokojena

Děkuji za pozornost