OKO – občanské kompetence občanům registrační číslo : CZ.1.07/3.1.00/50.0009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
CK – činnosti touroperátora
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Význam informací v podnikání
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Vypracovali: Marcela Kučerová Martina Ševců Radka Šebková
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Propagace - Promotion -
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
MARKETINGOVÝ MIX.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Logistika. Osnova výkladu  Čím se logistika zabývá?  Co logistika řeší?  Organizace skladového hospodářství  Řízení zásob  Náklady na zásobování.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
MARKETING Přednáška P
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

OKO – občanské kompetence občanům registrační číslo : CZ.1.07/3.1.00/

Řízení a organizace firmy

Obsah workshopu Management Personalistika Logistika a zásobování Výroba a kalkulace Marketing, prodej

Management Pracovní proces – smysluplná činnost, při které dochází ke vzniku výrobků nebo služeb. Současné řízení charakterizují tyto principy: ochota zdravě riskovat, schopnost tvůrčím způsobem shrnout dílčí poznatky (syntetické myšlení), schopnost řídit v souvislostech (komplexní myšlení).

Management - v češtině odpovídá slovu vedení, znamená proces sladění (koordinace) lidských, materiálových, energetických a peněžních zdrojů s činnostmi směřujícími k dosažení určitého cíle. Jde o promyšlené provádění veškerých firemních činností s cílem vytvoření zisku. Dělení: projektování (plánování) – stanovení cílů, výběr způsobů a prostředků k jejich dosažení, organizování - přidělení úkolů určitým skupinám prac. firmy a zabezpečení jejich vzájemné součinnosti tak, aby bylo dosaženo stanovených cílů, výběr a vedení pracovníků – vyhledávání vhodných prac. na jednotlivé pracovní místa ve firmě, usměrňování prac. při výkonu jim svěřených činností včetně kontroly a hodnocení odvedené práce, kontrola – porovnávání cíle (daného plánováním) s dosaženým výsledkem a hodnocení jednak možností (kvantita), jednak jakosti (kvalita) výsledků všech činností.

Metoda operačních analýz – metoda doporučuje vedoucím prac. co nejúčelnější využití omezených zdrojů s cílem co nejvíce snížit N a současně dosáhnout co největšího zisku. Úkolem je poskytovat řešení u složitých problémů (více variant). Př. Automobily musí rozvést chléb z pekárny do prodejen. Ty jsou od pekárny různě vzdáleny. Chceme, aby spotřeba benzínu byla co nejnižší. Musíme splnit požadavek všech prodejen. Hvězdicově – vybereme si prodejny v pořadí v jakém chleba dodáme. Jistě vás napadne, že při zpáteční cestě je auto nevytížené. Okruhově – prodejny budeme objíždět po pomyslné kružnici s návratem do pekárny pro další náklad chleba. Spotřeba bude určitě menší než v předchozím případu. Kombinovaně – spojíme oba uvedené případy. Nemusí ale jít o nejefektivnější řešení. Spotřeba nemusí být nejnižší. Můžeme říci, že nám nestačí pouhá úvaha, ale že musíme použít matematickou metodu.

Modelování – využívá operační analýza k popisu řešení ekon. problémů. Nahradíme daný problém modelem, který má stejné podstatné vlastnosti. Výhody modelování: zrychlení poznání systému a jeho chování, možnosti praktického ověřování různých zásahů do modelu, možnost napodobovat, ověřovat si možné zásahy do modelu systému a ověřovat si chování systému, zkoumání jevů na skutečném objektu jejich přenesením na model.

Základní zásady vedení firmy Zaměření na zákazníky – sledování a vyhodnocování potřeb zákazníků. Zaujetí pro činnost a aktivní vytrvalé jednání. Samostatnost a podnikavost (v souladu se strategií firmy). Výkonnost firmy – aktivní spoluúčast pracovníků na všech činnostech. Řízení v přímém styku – přímý styk s pracovníky. Respektování již osvojené činnosti – s důsledkem na dosavadní zařazení firmy. Co nejmenší počet řídících pracovníků – využití výpočetní techniky. Volné a zároveň pevné vedení firmy – s důrazem na sladění tvůrčí aktivity pracovníků a pracovní kázně.

Personalistika Zaměstnanecký poměr může mít formu: pracovního poměru dohody o práci konané mimo pracovní poměr: - dohoda o provedení práce, - dohoda o pracovní činnosti. Pracovní poměr vzniká: volbou, jmenováním, uzavřením pracovní smlouvy.

Pracovní smlouva Povinné náležitosti: - druh práce - místo výkonu práce - den nástupu do práce. Ostatní nepovinná ujednání: - zkušební doba - délka pracovního poměru, atd.

Formy pracovního poměru: - dohodou - zrušením ve zkušební době - výpovědí - okamžitým zrušením. Mzda – úkolová, časová, podílová. Minimální mzda – daná zákonem. Kolektivní smlouva – smlouva mezi odbory a zaměstnavatelem o mzdách a dalších ujednáních.

Logistika Logistika – vědní obor zabývající se fyzickými toky zboží od dodavatele k odběrateli, toky informačními (v písemné i ústní podobě). Průběh zásobování – objednávky, smlouvy…. Evidence a doklady – DL, FA, P, V, sklad.karty… Plán zásobování – bilance porovnávající zdroje zásob s potřebou zásob. Řízení zásob – zásoby specifikujeme, třídíme: - metoda ABC. Výroba – základní hodnototvorný proces.

Kalkulace Kalkulace mají ve firmě zajistit správnou tvorbu cen. Základní struktura ceny výrobku: cena pro zákazníka = výrobní N + zisk výrobce + marže obchodu Typový kalkulační vzorec

Marketing, prodej Základním kritériem úspěšnosti firmy je trh, směna. Marketing = nauka o trhu, podnikatelská koncepce, v tržním hospodářství nezbytný, ovlivňuje mnoho podnikových činností. Marketing = proces řízení zajišťující poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojování potřeb zákazníka při efektivním dosažení cíle firmy = zisk.

Marketing = komplexní široce pojatý proces, zahrnuje mnoho činností (průzkum potřeb zákazníka, reklamu, poznání konkurence……), není samostatná podniková funkce, musí prolínat všemi činnostmi podniku. Zahrnuje: poznání, předvídání, ovlivňování, uspokojování potřeb zákazníka, a to efektivním a pro firmu výhodným způsobem. Prodej = jedna z činností podniku, je podmnožinou velké množiny marketingových činností.

K metodám marketingového výzkumu patří: - pozorování (např. počítání aut u cest pro zjištění průjezdnosti), - experiment (zjišťování reakce zákazníků na změnu ceny, obalu ….), - průzkum trhu (např. formou dotazníků v prodejnách, pohovorů se zákazníky….).

Marketingový mix Prvky marketingového mixu: -VÝROBEK (product P1) - CENA (price P2) -PROPAGACE (promotion P3) -DISTRIBUCE (placement P4).

Životní cyklus výrobku Fáze: Uvedení na trh (hodně investujeme do výrobku, je ztrátová), Růst (objem prodeje se zvětšuje, firma začíná dosahovat zisky), Zralost (prodej a zisk již tolik nerostou, dosahují vrcholu, začínají stagnovat), Pokles (zájem o výrobek slábne, firma musí přijít s výrobkem inovovaným).

Propagace – propagační mix = forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, jejímž cílem je větší prodej výrobku nebo služby. Skládá se: Podpora prodeje – vzorky, kupóny, výstavy, reklamní předměty, ochutnávky, soutěže…., Reklama – neosobní forma propagace (uskutečňována prostřednictvím médií – noviny, rozhlas, televize….), Prodejní personál – nejlepší forma osobní propagace, řadíme prodavače, obchodní cestující, dealery),

Public relation = styk s veřejností, cílem vytvořit pozitivní vztah veřejnosti k firmě, nástroji jsou publikace, akce, zprávy, projevy, tiskové mluvčí, projevy na veřejnosti….., Přímý marketing = teleshopping, zásilkové katalogy, internet…

Prodej Prodej = odbyt, chápeme jako součást marketingu. Operativní činnosti při prodeji: - skladování, evidence ve skladu prodeje, - plánování prodeje, - personální zabezpečení prodeje, - jednání s odběrateli, - uzavírání kupních smluv, - vyřizování reklamací, - expedice a fakturace, - evidence a hodnocení prodeje, - obchodně technické služby.