Setkání KVC, Telč Michal Uhlař
Představení Ostravská univerzita v Ostravě – Pedagogická fakulta – Centrum dalšího vzdělávání – Metodické a evaluační centrum Společnost pro kvalitu školy, o.s.
Naše spolupráce – Mateřské, základní a střední školy na území ČR – PdF Trnavské univerzity v Trnavě – CEM Centre Durham (UK) – Univerzity Twente (NL) – Vysočina Education – Zlín, České Budějovice
Naše certifikáty ČSN EN ISO 9001:2009 Ochranná známka KVALITNÍ ŠKOLA
Historie Projektové aktivity od roku 2002 Evaluace a vlastní hodnocení školy (2006) Externí evaluace – projekt MSK (2006) Elektronické testování žáků základních a středních škol metodou Relativního přírůstku znalostí (2007) Koučování, mentoring (2009) Edlab (2009)
Evaluace Podpora škol v oblasti evaluace a vlastního hodnocení školy – IS Diagnostic (IS Autoeval) Metodika Vlastního hodnocení školy Centrální úložiště dat 10 evaluačních nástrojů (spolupráce s projektem Cesta ke kvalitě)
Testování žáků – Testování žáků 3., 5., 7., 9. ZŠ a 1., 3. SŠ metodou Relativního přírůstku znalostí žáků (ČR, SR) – Testujeme ročně více než 1000 škol Projekt Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků 5. a 9. tříd – 2011 – žáků, 960 škol – Čj, Ma, Aj, Nj, Fy, Che, Bi, OSP
5. ročník celkem
Co je pro tebe osobně překážkou, abys ve škole dosahoval lepších výsledků?
Manažerské programy Manažerský program navazující na FSII pro vedoucí pracovníky ZŠ a SŠ – 100 hodinové vzdělávací kurzy pro vedoucí pracovníky ZŠ a SŠ Trvalá obnova školy (akreditované MŠMT) Učící se škola (akreditované MŠMT) – Development centra – Mentoring, Koučink – Krátkodobé tréninky
Koučování, mentoring Projekt KURICULUM G – 100 vedoucích pracovníků (50 hodin koučování) Projekt - Podpora pedagogů v MSK Projekt - Mentor
Pět principů učící se školy OSOBNÍ MISTROVSTVÍ SDÍLENÍ MENTÁLNÍCH MODELŮ - PARADIGMAT SDÍLENÁ VIZE TÝMOVÉ UČENÍ SYSTÉMOVÝ PŘÍSTUP
Fotogalerie
Reflexe na vzdělávání „Strašně se mi to všechno líbí, řeším velký problém – jak to udělat, aby to fungovalo – jak nakazit další“, „sebereflexe“, „inspirace, máme čím nastartovat“, „Václave, mluvíš mi z duše“, „ráda bych Vám poděkovala za smysluplné dva dny, které mě osobně donutily se dívat na některé věci z jiného pohledu. Opravdu jsem odjížděla s dobrým pocitem“.
Podpora rozvoje přírodních věd Podpora rozvoje vzdělávání v oblasti přírodních věd – EDLAB – Educational Laboratory Board – – Řídící a měřící zařízení podporující rozvoj přírodovědné gramotnosti žáků
Fotografie EdLaB
Úspora času Větší interaktivita hodiny Větší názornost Univerzální nástroj – různá čidla Fyzika, chemie, biologie – mezipředmětové vztahy např. M, Inf apod. Výhody měřícího zařízení
Grafický záznam – nová verze SW Dynamometr – síla stisku ruky
Návrhy experimentů Elektrolýza: Pomůcky: PC, řídicí jednotka, čidlo ampérmetr DCP-BTA, čidlo voltmetr DVP-BTA, regulovatelný zdroj napětí 0 V až 6 V, vodiče, nádoba s elektrodami (Cu), roztok modré skalice. Vzorkovací perioda: 0,1 s Počet vzorků: 200 R = 1OO Ω
Fotografie Žáci ZŠ Hradec nad Moravicí
Tání krystalické látky Název úlohy: Urči teplotu tání thiosíranu sodného Pomůcky: PC, EdLaB, 2 ks teploměru, kádinka, zkumavka, sada stojan
Problémová úloha Úkol: Ve které kádince roztaje dříve kostka ledu? – A) Kádinka s vodou z kohoutku – B) Kádinka s vodou se solí Brainstorming k úloze: Realizace úlohy: PC, EdLaB, zelené teploměry, voda, sůl, kostky ledu, 2 kádinky,
Grafický záznam úlohy Voda u hladiny Voda u dna Sůl u hladiny Sůl u dna Závěr: dříve roztaje led ve slané vodě ….
Hlukoměr Čidlo se nemusí připojovat k PC, ukazuje okamžitou hodnotu intenzitu hluku
Budoucnost Diagnostika Vzdělávání Projekty Certifikace „kvalitní škola“
Nabízíme Spolupráce při přípravě projektů Spolupráci v oblasti zavádění koučování, mentorování Spolupráce v oblasti přírodních věd a ještě něco k tomu …
Děkuji za pozornost Tel: