Název školy: Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: Podmínková souvětí typ 1. Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.2.16 Datum tvorby: Vyučovací předmět, ročník, obor: AJ, 2. ročník, všechny obory Autor: Mgr. Ilona Kopšová Anotace: DUM využívá ICT při výuce, motivuje a aktivuje žáky. Inovuje výuku anglického jazyka. DUM vede k lepšímu pochopení a schopnosti užití podmínkových souvětí typu 1.
Future conditionals Conditional sentences have two clauses condition clause and result clause
Conditional sentences condition clause condition clause 1)If I am thirsty, 2)If the weather is nice, 3)If over-fishing continues, 4)If he watches TV too long, 5)If she has a card, result clause result clause 1)I ´ll take water. 2)I´ll go out with my dog. 3)great white sharks will disappear. 4)he won´t sleep well. 5) she will be able to use cash machines.
condition clause result clause present tense with future meaning will or other future form
1.If I´ll watch TV tonight, I choose a documentary film about nature. 2.You won´t have to carry a lot of thinks if you´ll take a car. 3.If he will write a test tomorrow, he doesn´t go to school. 4.If you pass your exam, we have a celebration. 5.I´ll send a message to you if I´ll have some news. 6. Someone sits on your glasses if you leave them there. Find the mistakes and correct them.
Zdroje a citace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Kopšová. Použitá literatura: BETÁKOVÁ, Lucie, PhDr., MA, PhD. Angličtina učitele angličtiny. Plzeň: Fraus, 2006, ISBN X. Cambridge Advanced Learner´s Dictionary. Cambridge: Cambridge University Press, 2005, ISBN HARMER, Jeremy. Teacher Knowledge. Edinburgh: Pearson ELT, 2012, ISBN TENNANT, Adrian. Choices – Pre-Intermediate. Edinburgh: Pearson ELT, 2012, ISBN FOLEY, Mark; HALL, Diane. MyGrammarLab. Edinburgh: Pearson ELT, 2012, ISBN