ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_09_Passive voice TEMA:Gramatika pro maturitní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Trpný rod – různé časy.
Advertisements

Passive voice / Trpný rod B1
TRPNÝ ROD (PASSIVE VOICE)
22. základní škola Plze ň, Na Dlouhých 49, p ř ísp ě vková organizace Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Passive – Present Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Trpný rod V minulém, přítomném a budoucím čase Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického.
PRESENT PERFECT & PAST SIMPLE Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného,
Active x passive Active and passive structures. Činný X trpný rod They built this castle in 15th century. This castle was built in 15th century. They.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Passive – Other Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
30.1 Present perfect I (Předpřítomný čas)
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_164 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
BE HAVE DO WILL SHOULD etc… 44.1 Auxiliary and modal verbs
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Past simple x present perfect VY_32_INOVACE_02-60 Ro č ník: 8. Vzd ě lávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzd ě lávací obor: Anglický jazyk Tematický.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Art Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-29 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
 ANOTACE:  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá z přehledu daného učiva a ze.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_41 Jméno autora: Mgr. Linda Libenská Název.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Indirect Speech Statements.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ The passive voice Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_08_Questions, question tags TEMA:Gramatika.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Trpný rod (The passive) Angličtina neskloňuje a nečasuje, podle koncovek tedy nepoznáme, zda se jedná o podmět, či předmět věty. Poznáme to podle slovosledu:
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
GE - Vyšší kvalita výuky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
The Passive.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Anglický jazyk The Passive 2. Mgr. Helena Slaninová
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum :
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
I haven´t seen your ID card.
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Present Perfect VY_22_INOVACE_01_35
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_09_Passive voice TEMA:Gramatika pro maturitní přípravu ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

Passive voice

Anotace Materiál je určen žákům na úrovni B1,B2. Je koncipován jako stručné a přehledné opakování základních rysů trpného rodu. Materiál je plánován pro poslední ročník před maturitou ale může být použit dle potřeby při opakování probraného tématu. Slidy 5-6: Žáci si názorně zopakují pravidla použití a vzorec vytváření vět s pasivním tvarem slovesa. Slidy 7-10: Žáci používají pravidla ve 2 variantách cvičení. Pomocí digitálního pera vpisují správná řešení do tabulek, popřípadě vyškrtávají to, co je špatně. Úlohy lze též provádět fixem, nebo křídou do slidu, promítnutého na bílou interaktivní tabuli. Vzhledem k početně malým jazykovým skupinám, lze užít materiál k samostatné práci v PC učebně. Shrnutí všech aktivit, včetně kontroly, musí být doplněno ve spolupráci s vyučujícím. Materiál je určen k interaktivní výuce.

What is it? very frequent in English We use it to express what happened to the object. ( when subject is NOT ACTIVE = is passive) The originator/agent is connected with BY (…by Shakespeare) Not all verbs are able to create the passive form! (only verbs with the direct object = with NO preposition) Verb pattern: BE + the past participle example: He is + invited to the party by his friend.

Examples in various tenses: He is called to our headmaster every month! He is being called to our headmaster just now! He was called to our headmaster, yesterday. He was being called to our headmaster that time. He will be called to our heamaster tomorrow! He has been called to him many times. He had been called to him many times before. Some other tenses in passive can be made following this verb pattern, but not all of them have pracitcal usage.

Convert these sentences to passive: They make cheese fom milk.Cheese……………………………….from milk My dad gave me a present,yesterday.I …………………………… a present ….. my dad. They have met a polar bear twice!It ………………………… twice! He will bring his homework later.His homework………………………………..later. They had seen him before he disappeared last year. He …………………………………………….before he disappeared last year. They are painting my room! Great!My room ………………………………..! Great! Poe wrote this book in 19th century.The book ……………………………………… Poe In 19th century. Charles IV established university in 1348.The university…………………………..Charles IV in They were repairing my bike!My bike ………………………………………..! Will they finish it soon?…………….it …………… soon? Did they invite him, too?…………he ……………………….them, too? When will they finish their work?When…………their work………………………….? Columbus discovered America.America …………………………………Columbus.

Convert these sentences to passive: They make cheese fom milk.Cheese is made from milk My dad gave me a present,yesterday.I was given a present by my dad. They have met a polar bear twice!It has been met twice! He will bring his homework later.His homework will be brought later. They had seen him before he disappeared last year. He had been seen before he disappeared last year. They are painting my room! Great!My room is being painted ! Great! Poe wrote this book in 19th century.The book was written by Poe in 19th century. Charles IV established university in 1348.The university was established by Charles IV in They were repairing my bike!My bike was being repaired ! Will they finish it soon?Will it be finished soon? Did they invite him, too?Was he invited by them, too? When will they finish their work?When will their work be finihed ? Columbus discovered America.America was discovered by Columbus.

Correct the wrong sentences: Sentence:Correction: My sister was been given a present. Australia was discovering by Abel Tasman. The room is being decorating now. Hamlet was written from Shakespeare. The work will finished tomorrow. He was being given the intructions. Whisky is making in Scotland. The church be built in 13th century. The book hasn´t be written, yet.

Correct the wrong sentences: Sentence:Correction: My sister was been given a present. was given Australia was discovering by Abel Tasman. was discovered The room is being decorating now. is being decorated Hamlet was written from Shakespeare. by Shakespeare The work will finished tomorrow. will be finished He was being given the intructions. OK Whisky is making in Scotland. is made The church be built in 13th century. was built The book hasn´t be written, yet. hasn´t been written

Zdroje: Materiál - autor