Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.19_stupnovani_pridavnych_ jmen Datum : Ročník : devátý Vzdělávací oblast : Jazyk a jazyková komunikace Předmět : Německý jazyk Název: Stupňování přídavných jmen. Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Stupňování přídavných jmen a příslovcí, výklad, použití ve větách.
PAMATUJ V němčině mají přídavná jména a příslovce stejný tvar. gut – dobrý – dobře schnell – rychlý – rychle richtig – správný - správně
Rychlerychlejinejrychleji Schnellschnelleram schnellsten Malýmenšínejmenší Kleinkleinerder kleinste die,das kleinste Hezkýhezčínejhezčí Schönschönerder schönste die,das schönste
Zapamatuj si : Dobřelépe nejlépe Gutbesseram besten Dobrýlepšínejlepší Gut besserder beste die, das beste
ŠNEK JE POMALEJŠÍ NEŽ KOČKA. Der Schnecke ist langsamer als die Katze. KOČKA JE RYCHLEJŠÍ NEŽ ŠNEK. Die Katze ist schneller als der Schnecke.
Der Elefant ist größer als die Maus. Die Maus ist kleiner als der Elefant.
1. Ich spiele gut Tennis. 2. Mein Vater spielt besser als ich. 3. Mein Bruder spielt am besten. 4. Er ist der beste. – On je nejlepší.
1. Ich koche gut. 2. Meine Mutti kocht besser als ich. 3. Unsere Oma kocht am besten. 4. Sie ist die beste. Ona je nejlepší.
schnell gefährlich groß NETT RUHIG
HOCH HÖHER DER HÖCHSTE Zugspitze ??? SCHNEEKOPPE ???MATTERHORN? MONT EVEREST ???
Vymysli několik vět, ve kterých POROVNÁŠ SVÉ SPOLUŽÁKY – KDO JE DOBRÝ V MATEMATICE, KDO JE LEPŠÍ A KDO JE NEJLEPŠÍ. Místo matematiky můžeš porovnávat schopnosti své třídy ve sportu, ev. v hudbě.
METODIKA: DUM použiji k vysvětlení stupňování přídavných jmen a příslovcí v němčině. Žáci si zapíší do sešitů příklady stupňování některých často používaných přídavných jmen a příslovcí. Potom společně tvoříme věty jako já hraju dobře, bratr hraje lépe, kamarád hraje nejlépe. Obr. č.9 použiji jako podklad pro práci ve skupinách. Děti porovnávají vlastnosti a schopnosti různých zvířat. Nejlepší skupina je odměněna jedničkami, ev. plusovými body. S obr. Č. 10 zamíříme do zeměpisu, porovnáváme nejvyšší hory, nejdelší řeky a pod. Za domácí úkol děti dostanou porovnat schopnosti svých kamarádů – obr. č. 11. V příští hodině čteme a opakujeme.
Zdroje obrázků: Kliparty Office