Anotace Žáci se seznámí jak správně používat složené tvary some, any, no ( something, anything.. ). K pochopení této problematiky přispěje celá řada příkladů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_440_Složeniny se SOME, ANY, NO a EVERY AUTOR: Ing. Magdalena.
Indefinite pronouns Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_05
Anotace Minulý průběhový čas (past continuous ) a minulý prostý (past simple). Vysvětlení použití těchto časů společně. Příklady otázek a odpovědí.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Adjectives, adverbs, pronouns VY_22_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, HLUŠICE AUTOR: PAEDDR. VAŇKOVÁ MARCELA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_20_CAN,
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_22_INOVACE_60  Jméno autora: Mgr. Barbora Studená.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Subject and object pronouns Název sady: Project 2 Číslo.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_13_08_A7_Bartonkova TÉMA : Složeniny some – thing, body OBSAH : Složeniny some – thing, body ČÍSLO.
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Trpný rod (The passive) Angličtina neskloňuje a nečasuje, podle koncovek tedy nepoznáme, zda se jedná o podmět, či předmět věty. Poznáme to podle slovosledu:
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_18
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Ivana Trembulaková
She has got blond hair, green eyes and freckles.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_17Množství.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Anotace Žáci se seznámí jak správně používat složené tvary some, any, no ( something, anything.. ). K pochopení této problematiky přispěje celá řada příkladů. Na konci prezentace je cvičení a překlad, kde si mohou žáci prověřit své znalosti.

Složené tvary something ? anything nobody anybody nothing everybody

I would like something to buy.

Do you remember basic rules? Have you got any money ? I've got some money.

Some používáme v nabídce nebo žádosti, i když se jedná o otázku…

-body (person) -thing ( thing) -where (place) EVERYBODYEVERYWHERE SOMETHING ANYTHINGANYWHERE NOBODYNOWHERE Complete the table.

-body (person) -thing ( thing) -where (place) EVERYBODYEVERYTHINGEVERYWHERE SOMEBODYSOMETHINGSOMEWHERE ANYBODYANYTHINGANYWHERE NOBODYNOTHINGNOWHERE NO ONE je jediné spojení, které se píše zvlášť, nebo s pomlčkou NO-ONE. NOONE somebody=someone anybody=anyone nobody=no one For people you can also use -one

Složené tvary SOME, ANY a NO se řídí všemi výše uvedenými pravidly. Zde je jejich český překlad: SOMETHING (něco) SOMEBODY (někdo) SOMEONE (někdo) SOMEWHERE (někde) ANYTHING (něco, nic, cokoliv) ANYBODY (někdo, nikdo, kdokoliv) ANYONE (někdo, nikdo, kdokoliv ANYWHERE (někde, nikde, kdekoliv) NOTHING (nic) NOBODY (nikdo) NO ONE (nikdo) NOWHERE (nikde) v záporných větách a v otázce v kladných větách

I can hear something. -kladná oznamovací věta, proto SOME... Can you hear anything? - tázací věta, proto ANY... I can't hear anything. - záporná věta, proto ANY... I met ____________ at the party. Proč užijeme somebody? Proč užijeme anybody? Why do we use anybody?I didn't meet __________ at the party. Did you meet __________ at the party? somebody Somebody or anybody ? anybody

There is nobody here. There isn‘t _______________. Complete this sentence. The second sentence has to mean the same as the first. anybody here

We heard nobody. We didn‘t hear anybody. Nobody listened. Anybody didn‘t listen. Which of the following sentences is not correct? Why do you think the last sentence is wrong, but the second sentence is correct? We cannot use any and a negative when any is the subject of the sentence. ? Nobody = the subject

1.I‘ve got __________ in my eye. 2.I can hear voices. There‘s _________ in there. 3.I‘m bored. I‘ve got __________ to do. 4.Has __________ phoned me today? 5.I had a dream last night, but I can‘t remember _________. 6.I phoned Ella, but __________ answered. 7.__________ is here now, so we can start. 8.__________ is waiting for you. 9.Is there __________ interesting on TV? 10.You should tell ___________ about the problem. 11.He doesn’t know__________at the tennis centre. 12.There’s __________ you can do for him. 13.There wasn’t __________ in my bag. 14.Did __________ solve the crossword? 15.__________ told them I was on holiday. 16.They don’t say __________. Fill in somebody, something, anybody, anything, nobody, nothing, everybody KEY

1.I‘ve got something in my eye. 2.I can hear voices. There‘s somebody in there. 3.I‘m bored. I‘ve got nothing to do. 4.Has anybody phoned me today? 5.I had a dream last night, but I can‘t remember anything. 6.I phoned Ella, but nobody answered. 7.Everybody is here now, so we can start. 8.Somebody is waiting for you. 9.Is there anything interesting on TV? 10.You should tell somebody about the problem. 11.He doesn’t know anybody at the tennis centre. 12.There’s something you can do for him. 13.There wasn’t anything in my bag. 14.Did anybody solve the crossword? 15.Somebody told them I was on hoday. 16.They don’t say anything. KEY

1.S někým jsem se na večírku seznámil. 2.Seznámil ses s někým na večírku? 3.S nikým jsem se na tom večírku neseznámil. 4.Nikdo mi nepomohl. 5.Někdo mi pomohl. 6.Slyšíš něco? 7.Něco slyším. 8.Nic neslyším. Translate:

1. I met somebody / someone at the party. 2. Did you meet anybody /anyone at the party? 3. I didn't meet anybody at the party 4. No one / nobody helped me. 5. Somebody /someone helped me. 6. Can you hear anything? 7. I can hear something. 8. I can't hear anything. KEY

One pupil makes a sentence with nothing., for example:  There is nothing in the fridge. The next pupil uses the same sentence, but changes nothing to anything. The next pupil uses something and the following person uses everything.  Is there anything in the fridge?  There is something in the fridge.  We‘ve got everything in the fridge The next pupil begins with nobody and a new sentence. Continue untill all pupils have made a sentence.

VÍT, Marek. SOME vs. ANY [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: I can hear something. - kladná oznamovací věta, proto SOME... MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Singapore: Cambridge University Press, 2004, ISBN HUTCHINSON, Tom; EDWARDS, Lynda. Project 3. Oxford: Oxford University Press, 2008, ISBN PETERS, Sarah; GRÁF, Tomáš. Nová cvičebnice anglické gramatiky. Praha: Polyglot, spol.s r.o., 2007, ISBN Obrázky : Galerie Microsoft Office – klipart Citace: