 ANOTACE:  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá z přehledu daného učiva a ze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TRPNÝ ROD (PASSIVE VOICE)
Advertisements

PAST PASSIVES vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Passive – Present Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Trpný rod – 9.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Active x passive Active and passive structures. Činný X trpný rod They built this castle in 15th century. This castle was built in 15th century. They.
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Passive – Other Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Participle Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_164 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Stupňování přídavných jmen cvičení(7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
-ing / -ed clause practising
PASSIVE. My grandfather built this house in Shakespeare wrote Romeo and Juliet. They are building a new hospital here. People in Austria speak German.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_165 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Revision test Relative clauses.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu:VY_32_INOVACE_16_16_Passive voice Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_41 Jméno autora: Mgr. Linda Libenská Název.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Angličtina 9.ročník TEMA: Advice ČÍSLO PROJEKTU:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Passive voice Trpný rod vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Advanced structures Passive. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýr ů 600/6 Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_19_Passive.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_09_Passive voice TEMA:Gramatika pro maturitní.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ The passive voice Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace Didaktický učební materiál je slouží k opakování a prověření získaných poznatků o probraných autorech a literárních dílech. Test je určen pro.
Trpný rod (The passive) Angličtina neskloňuje a nečasuje, podle koncovek tedy nepoznáme, zda se jedná o podmět, či předmět věty. Poznáme to podle slovosledu:
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
The Passive.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Anglický jazyk – Cvičení na podporu konverzace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Anglický jazyk The Passive 2. Mgr. Helena Slaninová
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
PASSIVE II..
ANOTACE: Anotace: Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá z přehledu daného učiva a ze cvičení.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_Inovace_ Sloveso „to be“- opakování
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Stupňování nepravidelných přídavných jmen
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
LONDON´S BURNING - práce s textem
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Transkript prezentace:

 ANOTACE:  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá z přehledu daného učiva a ze cvičení určených k upevnění materiálu.  METODICKÝ POKYN:  Očekávaný výstup: pravidla užívání trpného rodu včetně výjimek, na základě znalosti pravidel schopnost doplnění tohoto jevu do textu a jeho užívání v mluvené řeči.

THE PASSIVE

FORMS OF THE PASSIVE  Subject + verb „to be“ + Past Participle  Milk is made from cheese.  Harry Potter was written by J. K. Rowling.  In 2090 everything will be managed by computers.

USE OF THE PASSIVE  The action is the more important than who or what performes the action  Compare:  Shakespeare wrote Hamlet. (active sentence)  Hamlet was written by Shakespeare. (passive sentence) The subject in the active sentence (Shakespeare) becomes the object in the passive sentence. The object of the active sentences (Hamlet) becomes the subject of the passive sentence.

TRANSLATE  Říká se, že pes je nejlepší přítel člověka.  Papír se vyrábí ze dřeva.  V tomto obchodě se neprodává alkohol.  Boty byly zlevněné z 1000 Kč na 700 Kč.  Obchody zavírají o víkendu v 8 hodin.  Naše škola se uklízí každý den.  Volswagen se vyrábí v Německu.  Byla obviněna ze zločinu a poté byla uznána vinou.

TRANSLATE - SOLUTION  It is said that a dog is the best friend of a man.  Paper is made from wood.  Alcohol isn´t sold at this shop.  Shoes were reduced from 1000 CZK to 700 CZK.  Shops are closed at 8 p.m. at weekends.  Our school is cleaned every day.  Volswagen is made in Germany.  She was charged with the crime and after that she was found guilty.

REWRITE USING THE PASSIVE  Students made a lot of mistakes in the English test.  An uknown writer wrote a good detective story.  Publishers printed a lot of books every year.  Somebody stole my new bike in front of the school.  Last earthquake in the USA destroyed most of the city.  The universities offer various types of education.  Parents gave me money for my birthday.

 A lot of mistakes were made by students in English test.  A good detective story was written by unknown writer.  A lot of books are printed by publishers every year.  My new bike was stolen in front of the school.  Most of the city was destroyed by last earthquake.  Various types of education are offered by the universities.  Money was given me by my parents for my birthday. REWRITE USING THE PASSIVE - SOLUTION

 I was asked my mother the time.  The important contract was signed by two bosses.  My car was repaired quickly by car mechanics.  Lord of the Ring was directed by Peter Jackson.  The government and the president are elected by people.  Foxes are hunted by hunters because of their skin.  Rubbish is recycled in most cities every day. REWRITE USING THE ACTIVE

REWRITE USING THE ACTIVE - SOLUTION  My mother asked me the time.  Two bosses signed the important contract.  Car mechanics repaired my car quickly.  Peter Jackson directed The Lord of the Ring.  People elect the government and the president.  Hunters hunt foxes because of their skin.  Most cities recycle rubbish every day.

RESOURCES  Slide 3 – 11 Vlastní tvorba