Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_161_ŘADOVÉ ČÍSLOVKY Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
9. LEKCE (9. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Advertisements

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_149 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Streckerová Monika Název: VY_32_INOVACE_8AB_1_Zahlen Téma: 8AB_VNJ.roč.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_11_NJ_POMOCNESLOVESOSEIN téma Pomocné sloveso sein.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_154_Arbeitswelt Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_171_BUDOUCÍ ČAS Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE _159_Kleidung Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_458Nj/7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_170_SLOVESA S PŘEDLOŽKAMI Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_03 Ordinalzahlen TEMA:Jazyková kompetence.
Vyjádření data, letopočtů VY_32_INOVACE_02-04 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_163_ČASOVÁNÍ SLOVES V PRÉTERITU Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_ 32_INOVACE_166_PŘEDLOŽKY SE 3. A 4. PÁDEM, POPIS MÍSTA Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252_TÉMA_Daň z přidané hodnoty Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251_TÉMA_ Zaměstnanec ve firmě Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_580 Jatečné zpracování drůbeže Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Určování časových údajů VY_32_INOVACE_02-09 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Einheit 4, Řadové číslovky, podmět „man“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Označování času v němčině
VY_32_INOVACE_648_ŘEZÁNÍ ZÁVITŮ - VNĚJŠÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_161_ŘADOVÉ ČÍSLOVKY Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace AutorMgr. Jana Hlistová Průřezové téma Gramatika Člověk v demokratické společnosti Informační a komunikační technologie Tematický celekNěmecký jazyk Ročník3. Datum tvorby Datum a místo ověření – německý jazyk 3. L Druh učebního materiálu Prezentace Pracovní list

Anotace Nový gramatický jev je prezentován přehledně, jednoduše, vyžaduje znalost základních číslovek. DUM seznamuje s nejčastějšími situacemi použití řadových číslovek při komunikaci a tyto také procvičuje. Žáci pracují samostatně nebo ve dvojicích, procvičují písemný i ústní projev. Inovativní je spojení výpočetní techniky se slovem učitele a učebnicí, zároveň mají žáci prostor na procvičení v komunikativních situacích. Klíčová slovaŘadové číslovky, základní číslovky, dny v týdnu. Metodický pokyn Určeno k výkladu a procvičení v hodině i k samostudiu. Možnosti využití – pro prvotní seznámení a procvičení, také pro zopakování a upevnění. Cvičení využívají kalendář z učebnice Schritte international 2. Při dostatku času lze zařadít i poslechová cvičení z této učebnice. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

ŘADOVÉ ČÍSLOVKY PREZENTACE CVIČENÍ

TVOŘENÍ ŘADOVÝCH ČÍSLOVEK – 1. PÁD 1. – 19. → der zákl. číslovka + -te 20. → → der zákl. číslovka + -ste 1. der erste11. der elfte30. der dreißigste 2. der zweite12. der zwölfte40. der vierzigste 3. der dritte13. der dreizehnte50. der fünfzigste 4. der vierte14. der vierzehnte60. der sechzigste 5. der fünfte15. der fünfzehnte70. der siebzigste 6. der sechste16. der sechzehnte80. der achtzigste 7. der siebte17. der siebzehnte90. der neunzigste 8. der achte18. der achtzehnte 100. der hundertste 9. der neunte19. der neunzehnte 10.der zehnte20. der zwanzigste

ŘADOVÉ ČÍSLOVKY VE 3. PÁDĚ Na ot. Wann? → am …. - ten 20.→ → am …. -sten 1. am ersten11. am elften30. am dreißigsten 2. am zweiten12. am zwölften40. am vierzigsten 3. am dritten13. am dreizehnten50. am fünfzigsten 4. am vierten14. am vierzehnten 60. am sechzigsten 5. am fünften15. am fünfzehnten70. am siebzigsten 6. am sechsten16. am sechzehnten80. am achtzigsten 7. am siebten17. am siebzehnten90. am neunzigsten 8. am achten18. am achtzehnten 100. am hundertsten 9. am neunten19. am neunzehnten 10.am zehnten20. am zwanzigsten

ŘADOVÉ ČÍSLOVKY VE 4. PÁDĚ 1. – 19. → den - ten 20. → → den - sten 1. den ersten 11. den elften30. den dreßigsten 2. den zweiten12. den zwölften40. den vierzigsten 3. den dritten13. den dreizehnten50. den fünfzigsten 4. den vierten14. den vierzehnten60. den sechzigsten 5. den fünften15. den fünfzehnten70. den siebzigsten 6. den sechsten16. den sechzehnten80. den achtzigsten 7. den siebten17. den siebzehnten90. den neunzigsten 8. den achten18. den achtzehnten 100. den hundertsten 9. den neunten19. den neunzehnten 10. den zehnten20. den zwanzigsten

ŘADOVÉ ČÍSLOVKY V HOVORU Der wie vielte ist heute?Heute ist der ….(s)te Mai. Den wie vielten haben wirMorgen haben wir morgen?den ….(s)ten September. Wann hast du Geburtstag?Ich habe Geburtstag am ….(s)ten Juli. Von wann bis wann/wann Ich bin im Urlaub vom bist du im Urlaub?..(s)ten... bis zum..(s)ten …..

Napište tato data slovy

Kontrola der dreiundzwanzigste Achte /August 7.4. der siebte Vierte/April 1.5. der erste Fünfte/Mai der fünfzehnte Neunte/September der zwölfte Dritte/März der zweite Elfte/November der einunddreißigste Zehnte/Oktober

Procvičujte data, případně dny v týdnu učebnice Schritte international 2, cv. A1 str. 70, kalendář-červenec 1. - Welcher Wochentag ist der vierte Juli? + Der Samstag. 2. – Wann ist der vierzehnte Juli? + Am Dienstag. 3. – Der wie vielte ist heute/morgen/am Sonntag ……? + Heute/….... ist der dreizehnte September Den wie vielten haben wir heute/…..? + Heute/…… haben wir den dreizehnten September.

Odpovídejte Wann hast du Geburtstag? Wann feiert man Weihnachten? Wann hast du Termin beim Arzt? Wann feiert man Silvester? Wann ist die Party/das Fest? Wann zieht Stefan um? Wann bist du im Urlaub? 1. – , 3. – ,

Použitá literatura Učebnice Schritte international 2. Ismaning: Hueber Verlag, ISBN