Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_173_PERFEKTUM SLOVES S NEODLUČITELNÝMI PŘEDPONAMI Název školy Masarykova střední škola.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SLOŽENÝ MINULÝ ČAS Vypracovala: Málková Jarmila
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Perfektum = minulý čas.
MINULÉ ČASY SLABÝCH SLOVES PŘEDPONY ODLUČITELNÉ A NEODLUČITELNÉ
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
M I N U L Ý Č A S NEPRAVIDELNÁ SLOVESA.
Německý jazyk - gramatika Slovesa
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
M I N U L Ý Č A S PERFEKTUM.
 Autor  Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.  Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace  Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Zápor nicht, kein, nichts
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : Ročník : devátý Vzdělávací.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12, perfektum - tvoření TÉMATICKÝ.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 11: Wie bleibe ich fit? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Perfekt- Wiederholung.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_164_SLOVESO WERDEN Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_09_Perfekt_I. TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Marie Provazníková Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_105 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A16_Perfektum pravidelných sloves Téma: Německá gramatika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wiederholung 1.-3.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Karla Střílková Název: VY_32_INOVACE_NJ Téma: Minulý čas _ procvičování, test Číslo projektu:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Mgr. Zuzana Manková NĚMECKÝ JAZYK PERFEKTUM – SILNÁ SLOVESA Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_10 AutorMgr.
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník
Digitální učební materiál
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NĚMECKÝ JAZYK PERFEKTUM – SLABÁ SLOVESA Projekt POMOC PRO TEBE CZ. 1
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Autor: Alena Červášková Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Perfektum.
Digitální učební materiál
Perfektum nepravidelných a způsobových sloves
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Préteritum pomocných sloves
Perfektum slabých sloves
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Hana Křišťálová
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_173_PERFEKTUM SLOVES S NEODLUČITELNÝMI PŘEDPONAMI Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace AutorMgr. Jana Hlistová Průřezové téma Gramatika Člověk v demokratické společnosti Informační a komunikační technologie Tematický celekNěmecký jazyk Ročník3. Datum tvorby Datum a místo ověření – německý jazyk 3. L Druh učebního materiálu Prezentace Pracovní list

Anotace Výklad začíná připomenutím pravidla pro tvoření perfekta a seznamuje, jak tvoří příčestí minulé slovesa s neodlučitelnou předponou. Následuje seznam perfekta vybraných sloves s neodluč. předponami. V pracovní části žáci vytvářejí věty v perfektu, jsou nuceni k aktivnímu přístupu. Možno pracovat ve skupinách i v plénu, formou interakce nebo jen tvoření vět. Je třeba dávat pozor na slovosled a tvary příčestí minulého. Překladové cvičení je vhodné jako domácí úkol. Inovativní je spojení výpočetní techniky se slovem učitele, zároveň mají žáci větší prostor na procvičování. Klíčová slova Perfektum, příčestí minulé sloves s neodlučitelnými předponami. Metodický pokyn Určeno k výkladu a práci v hodině i k samostudiu. Možno využít dle úrovně žáků k různým aktivitám, v hodině by měl převažovat ústní projev v plénu a posléze ve skupinách, při domácí přípravě samostatný projev písemný. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Prezentace, cvičení

TVOŘENÍ PERFEKTA časuje se neměnný tvar na konci věty Pomocné sloveso haben – většina sloves sein – „pohybová“ slovesa - slovesa vyjadřující změnu stavu haben+příčestí minulé sein význam. slovesa

Další pravidla k příčestí a k perfektu  Předponu ge- v příčestí nepřijímají: * slovesa na –ieren → Ich habe in Berlin studiert. * slovesa s neodlučitelnými předponami: be-, ge-, emp-, ent-, er-, ver-, zer- Wir haben unsere Oma besucht.  Stejné pomocné sloveso se ve větě neopakuje. Ich habe gelesen und Musik gehört. Ale pozor! Er ist zu Hause geblieben und hat gelernt.

Perfektum pravidelných sloves s příčestím bez předpony ge- besuchennavštíviter hat besucht bezahlenzaplatiter hat bezahlt bestellenobjednater hat bestellt besichtigenprohlédnout sier hat besichtigt verpassenzmeškater hat verpasst versuchenzkusiter hat versucht erklärenvysvětliter hat erklärt erlebenprožíter hat erlebt erzählenvyprávěter hat erzählt passierenstát sees ist passiert diskutierendiskutovater hat diskutiert

Perfektum nepravidelných sloves s příčestím bez předpony bekommen dostater hat bekommen beginnen začíter hat begonnen verlieren ztratiter hat verloren vergessen zapomenouter hat verloren verstehen rozuměter hat verstanden

Cvičení Vytvoř věty v perfektu s různými podměty verlierenGeld, viel Zeit, s Handy vergessene Hausaufgabe, e Adresse, den Termin verstehennicht, den Text verpassens Flugzeug, den Bus bekommeneine SMS, Kaffee, ein Geschenk besuchenmeinen Freund, meine Freundin bezahlenalles bestellenBier, Pizza besichtigens Zentrum, e Stadt beginnenr Film, s Konzert

erklärennoch einmal, e Situation erlebenviel erzählendas, eine Geschichte passierenso etwas, was diskutierenlange, oft

Přelož 1. Co se stalo? 2. Zapomněla jsem domácí úkol. 3. Dostal jsi moji SMS-ku? 4. Nerozuměli jsme tomu. 5. Už jsem ti to vysvětloval. 6. Hans ztratil mobil. 7. Už jste si něco objednali? 8. Včera jsme dlouho diskutovali. 9. Kdy začal ten film? 10. Něco takového jsem ještě nikdy nezažil.

Řešení 1. Was ist passiert? 2. Ich habe die Hausaufgabe vergessen. 3. Hast du meine SMS bekommen? 4. Wir haben das nicht verstanden. 5. Ich habe es dir schon erklärt. 6. Hans hat das Handy verloren. 7. Habt ihr/haben Sie schon etwas bestellt? 8. Gestern haben wir lange diskutiert. 9. Wann hat der Film begonnen? 10. So etwas habe ich noch nie erlebt.