Les-Lesní patra.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dožívá se vysokého věku až 1000 let
Advertisements

Přírodní společenstva
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Jehličnaté a listnaté stromy DUM 16/1
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
LES-PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO 2
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Listnaté stromy a keře Mgr. Jana Brázdová.
Rostliny rybníka a jeho okolí
Dřeviny – listnaté stromy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
NAJZNÁMĚJŠÍ NAHOSEMENNÉ RASTLINY JEHLIČNATÉ STROMY A KEŘE
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
LISTNATÉ STROMY LESA.
Rozmanitost, ochrana a význam lesa
R O S T L I N Y K R Y T O S E M E N N É
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
PŘÍRODOVĚDA.
Poznáš stromy? klikej OlaSm.
Nahosemenné rostliny - STROMY
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
LESNÍ PATRA.
Jehličnany - poznávací znaky
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LISTNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
VY_32_INOVACE_16- Smrk ztepilý Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
Kdo jsem – stromy I Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve.
SPOLEČENSTVO LESA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
Přírodní společenstva v České republice
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
ŠTOKY - LES.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí,
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Přírodní společenstva v České republice: LES
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Na procházce v lese.
VY_32_INOVACE_04_Rozmanitost přírody-lesy v ČR
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_06_Listnaté stromy
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
VY_32_INOVACE_19 19 Léto v lese autor: Mgr. Jana Kobylková
Ekosystém les. Ekosystém biotop (neživá příroda) + společenstvo ( živá příroda) voda rostlinné - lesní patra vzduch živočisné půda sluneční záření.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

Les-Lesní patra

Lesní patra Patro mechové Patro bylinné Patro keřové- rostliny o výšce od 1m do 3m Patro stromové- rostliny přesahující výšku 3m

Mechové patro Do mechového patra jsou řazeny všechny mechorosty a lišejníky, někdy se sem řadí i řasy a sinice rostoucí na kamenech či trouchnivějícím dřevě ležícím na zemi. Význam mechového patra spočívá především v jeho schopnosti zadržovat a posléze postupně uvolňovat vodu, proto lesy s větším podílem mechů lépe chrání krajinu pod nimi před erozí a náhlými změnami průtoků (sucha, povodně). Větší podíl mechů se nachází především v pralesech.

Bylinné patro Do bylinného patra jsou řazeny všechny dřeviny, jejichž výška v daném ekosystému je nižší než 1 m a všechny byliny, tedy i ty, jejichž výška dosahuje více než 1 m. V lesnictví se bylinné patro zpravidla nazývá termínem podrost a postupné kácení vzrostlých stromů za účelem podpory bylinného patra pak podrostní hospodaření.

Keřové patro Do keřového patra jsou řazeny všechny dřeviny, jejichž výška v daném ekosystému je vyšší než 1 m a nižší než 5 m.   Nejsou sem tedy řazeny případné byliny, které by dosahovaly výšky větší než 1 m (např. rákos, kopřiva). Tyto byliny se řadí do bylinného patra. Pokryvnost keřového patra je ve většině porostů poměrně nízká. Keřové patro je významné především pro hnízdění ptáků.

Stromové patro Do stromového patra jsou řazeny všechny rostliny, jejichž výška v daném ekosystému je vyšší než 5 m. Stromové patro je možno dále dělit na několik částí. Ve středoevropských podmínkách, kde nejvyšší stromy dosahují jen málokdy přes 30 m, má smysl dělení jen do dvou částí: E3 alfa - rostliny dosahující výšky 5 - 15 m E3 beta - rostliny dosahující výšky 15 m a více

Stromové patro Listnaté lesy Jehličnaté lesy Smíšené lesy

Listnaté a smíšené lesy Buk lesní– listnatý strom, který dorůstá do výšky až 30 m - les „bučina“ - světle šedá kmen - plody jsou bukvice Dub letní– listnatý strom, který roste velmi pomalu - les „doubrava“ - má široce klenutou korunu - plody jsou žaludy

Listnaté stromy Javor mleč Bříza bělokorá Léčivý a nenáročný strom Má nápadně bílou borku, která se odlupuje v tenkých papírový plátcích. Plody – malé jehnědy Měkké dřevo – dobře hoří Javor mleč Listnatý strom s kulovitou korunou Má tmavě hnědý kmen a laločnaté listy. Plody jsou křídlaté. Dřevo je vhodné pro vodní stavby.

Jehličnaté lesy Smrk ztepilý – nejrozšířenější lesní dřevina - les „ smrčiny“ - kořeny jsou mělce pod povrchem snadno vyvrátí - špičaté jehlice, šišky visí dolů Jedle bělokorá – v lesích vzácná citlivá na znečištění ovzduší - les „jedlina“ - tupé ploché jehlice, šišky rostou vzhůru

Význam lesů Les: je významné společenstvo produkuje velké množství kyslíku je zásobárna vody zabraňuje odnosu půdy při prudkých deštích snižuje rychlost větru je domovem mnoha rostlin, hub a živočichů je místem odpočinku pro člověka