Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného."— Transkript prezentace:

1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:ČTYŘÚHELNÍK -TESTY Číslo DUM:III/2/MAT/2/1/1-40 Vzdělávací předmět:Matematika Tematická oblast:Matematika a její aplikace Autor:Alena Čechová Anotace:Žák si procvičí a zopakuje základní učivo o čtyřúhelníku Procvičovací hodina Klíčová slova: Kosodélník, kosočtverec, čtverec, obdélník, lichoběžník Metodické pokyny:PC, DTP, metodické pokyny jsou součástí materiálu Druh učebního materiálu:Prezentace doplněná fotografiemi a testy. Druh interaktivity:Kombinovaná Cílová skupina:Žák 6., 7.,8. a 9. ročníku Datum vzniku DUM:

2 Čtyřúhelník - testy

3 Test č. 1 - úhlopříčky 1/ Úhlopříčky ve čtverci jsou: a)Stejně dlouhé, navzájem se půlí a nejsou na sebe kolmé b)Stejně dlouhé, navzájem se půlí a jsou na sebe kolmé c)Nejsou stejně dlouhé, navzájem se půlí a jsou na sebe kolmé 2/ Úhlopříčky v kosočtverci jsou: a)Stejně dlouhé, jsou na sebe kolmé, navzájem se nepůlí b)Nejsou stejně dlouhé, nejsou na sebe kolmé, navzájem se půlí c)Nejsou stejně dlouhé, jsou na sebe kolmé, navzájem se půlí

4 3/ Úhlopříčky v obdélníku jsou: a)Stejně dlouhé, navzájem se půlí, nejsou na sebe kolmé b)Stejně dlouhé, navzájem se půlí, jsou na sebe kolmé c)Nejsou stejně dlouhé, navzájem se půlí, nejsou na sebe kolmé 4/ Úhlopříčky v kosodélníku jsou: a)Stejně dlouhé, navzájem se půlí, jsou na sebe kolmé b)Nejsou stejně dlouhé, navzájem se půlí, nejsou na sebe kolmé c)Stejně dlouhé, navzájem se půlí, nejsou stejně dlouhé

5 1 b, 2 c, 3 a, 4 b Vyhodnocení testu č. 1

6 1/ Součet vnitřních úhlů ve čtyřúhelníku je: a)180⁰ b)360⁰ c)540⁰ 2/ Protilehlé úhly v kosodélníku mají stejnou velikost: a)Ne b)Ano 3/ Součet úhlů při jedné straně kosočtverce je vždy 180⁰: a)Ano b)Ne Test č. 2 - úhly

7 4/ Součet úhlů při základně v lichoběžníku je 180⁰: a)Ano b)Ne 5/ Součet vnitřního a vnějšího úhlu při jednom vrcholu v kosodélníku je 180⁰: a)Ano b)Ne 6/ Úhly při základně v rovnoramenném lichoběžníku jsou stejně velké: a)Ano b)Ne

8 1 b, 2 b, 3 a, 4 b, 5 a, 6 a Vyhodnocení testu č. 2

9 1/ Obvod kosočtverce vypočítáme podle vzorce: a)O = 3. a b)O = 4. a c)O = 2. (a + b) 2/ Obsah kosodélníku vypočítáme podle vzorce: a)S = a. b b)S = a. v c)S = a. v a, S = b. v b Test č. 3 – obvod, obsah čtyřúhelníku

10

11 1 b, 2 c, 3 a, 4 b Vyhodnocení testu č. 3

12 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Použité zdroje


Stáhnout ppt "Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného."

Podobné prezentace


Reklamy Google