Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2. 10. 2012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2. 10. 2012."— Transkript prezentace:

1 1 MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková

2 2 Timothy Gallwey

3 3 Sir John Whitmore

4 4 Marylin Atkinson

5 5 Hlavní témata  koučování - cesta k osobnímu a firemnímu rozvoji  proces koučování  základní koučovací přístupy  teorie osobnosti

6 6 Koučování  orientované do budoucnosti  orientované na výsledky  orientované na rozvoj a růst  orientované na pozitiva

7 7 Koučování – hlavní zásady  zvýšení uvědomění  podpora rozhodování Cvičení  podpora pozitivních změn v chování

8 8  individuální koučování  skupinové koučování Jaké existují modely koučování? Dle Suchý J., Náhlovský P.  člověk koučuje sám sebe  vedoucí koučuje své polupracovníky

9 9  nástup do nové pozice Kdy nejčastěji lidé volí koučink?  akutní problémy týmu  po pravidelném hodnocení  když chtějí aktivněji pracovat s lidmi  neúspěch u zákazníka  když uvažují o změně ve svém životě

10 10 Co se často zaměňuje?  koučování  mentoring  terapie Cvičení  poradenství

11 11 avokádo Teorie osobnosti (modely ilustrující složitost lidského chování) iceberg

12 12  model GROW J. Whitmore, T. W. Gallway, M. Atkinson Dva základní koučovací přístupy  systemický přístup – rozhovor s cirkulárními otázkami, S. de Shazer, I. K. Berg, K. Ludewig, P. Parma

13 13 Model GROW  Timothy Galway  Sir John Whitomore  Marlyn Atkinson

14 14  Americká škola, Solution focused brief theraphy (krátká terapie orientovaná na řešení) Steve de Shazer a Insoo Kim Berg Systemický koučink  Německá škola - hamburská – systemische Therapie, Kurt Ludewig  Novozélandská škola – narrative theraphy, M. White, D. Epson

15 15 Základní koučovací nástroje  GROW  SMARTER  škála  logické úrovně

16 16 Model GROW  W - will chtění  G - goals cíl  R - reality skutečnost  O - opportunity příležitosti

17 17 Model GROW  W - will Co uděláš a kdy?  G - goals Co chceš?  R - reality Jak to vypadá teď?  O - opportunity Jaké máš možnosti?

18 18  každý člověk je jedinečnou individualitou Koučování - základní přístupy k jedinci

19 19  lidé se mohou změnit pouze sami Koučování - základní přístupy k jedinci

20 20  lidé jsou z principu „dokonalí“, ne „neschopní“- každý je v pořádku tak, jak je Koučování - základní přístupy k jedinci

21 21  malé změny mohou mít velký dopad Koučování - základní přístupy k jedinci

22 22 Koučování - základní přístupy k jedinci  každý člověk vnímá svět jinak

23 23  prověřovat je dobré, důvěřovat je lepší Koučování - základní přístupy k jedinci

24 24  každý člověk má vždy prostor k jednání Koučování - základní přístupy k jedinci

25 25  za vším stojí dobré úmysly a konkrétní užitek Koučování - základní přístupy k jedinci

26 26  změna je možná kdykoli Koučování - základní přístupy k jedinci

27 27  každý člověk je jedinečnou individualitou Koučování - základní přístupy k jedinci  lidé se mohou změnit pouze sami  každý člověk vnímá svět jinak  lidé jsou z principu „dokonalí“, ne „neschopní“  malé změny mohou mít velký dopad  prověřovat je dobré, důvěřovat je lepší  každý člověk má vždy prostor k jednání  za vším stojí dobré úmysly a konkrétní užitek  změna je možná kdykoli

28 28 Nástroje koučování  vytváření vztahu- raport

29 29  otázky Nástroje koučování

30 30 Nástroje koučování  aktivní naslouchání

31 31 Nástroje koučování  poskytování a přijímání zpětné vazby

32 32 Nástroje koučování  přerámování

33 33 Nástroje koučování  zacházení s chybami

34 34 Nástroje koučování  návrhy řešení

35 35 Nástroje koučování  mentální techniky Vizualizace

36 36  cirkulární dotazování Techniky dotazování  zhodnocení pozitiv  technika zázračné změny

37 37  vytváření vztahu Základy koučování - nástroje  otázky  aktivní naslouchání  poskytování a přijímání zpětné vazby  mentální techniky  návrhy řešení  zacházení s chybami  přerámování

38 38  na začátku je pracovní stanovení „zakázky“ - co přesně chce koučovaný řešit Koučovací rozhovor Má pevná pravidla:  na konci - první krok řešení

39 39 Všichni vědí, že dělám, co mohu. Cvičení: Dle Haberleitner Vytvořte k následujícím tvrzením otázky, abyste o těchto výrocích získali co nejvíce informací. Nutí mě, abych byl nekompromisní.


Stáhnout ppt "1 MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2. 10. 2012."

Podobné prezentace


Reklamy Google