Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mediální publika Zdroj:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mediální publika Zdroj:"— Transkript prezentace:

1 Mediální publika Zdroj:

2 Jaká známe mediální publika? Publikum jakožto množinu jedinců účastnících se sledování (výsledků) nějaké činnosti můžeme rozlišovat podle několika os, např.: veřejné  soukromé občanské (politické)  spotřební rozptýlené  sdílející společný prostor iniciované sociálním kontextem  mediální produkcí

3 Jaká známe mediální publika? sociálně X mediálně konstruovaná lokalizovaná X globalizovaná vnitřní X úhrnná potenciální X zasažená platící X neplatící heavy viewers X light viewers X nonviewers elitní X masová X specializovaná X interaktivní

4

5 Jaká známe mediální publika? sociálně X mediálně konstruovaná lokalizovaná X globalizovaná vnitřní X úhrnná potenciální X zasažená platící X neplatící heavy viewers X light viewers X nonviewers elitní X masová X specializovaná X interaktivní speciální typ: provinilá publika (D. Radway 1984)

6

7 Jak se proměnila publika? 1)nadbytek informací (abundance) 2)individualizace výběru M a chování 3)interaktivita při užívání M a vznik nových kolektivit 4)internacionalizace příjmu a přenosu  roztříštěnější  spotřebnější  specializovanější  autonomnější (a pro výzkum neuchopitelnější) publika

8 zdroj:

9 Jsme aktivní, nebo pasivní recipienti médií? Aktivita má několik složek (Biocca 1988): 1)selektivita (častost volby a rozlišování) 2)utilitarismus (uspokojení vlastních potřeb) 3)intencionalita (záměrnost užívání M) 4)rezistence (ne/schopnost být nad věcí) 5)vtažení (osa capture detachment) Aktivní užívání médií = selektivní, motivované, soustředěné, plánované, odolné, reagující

10 zdroj: mediafort.wordpress. com

11 Jaká měříme mediální publika? share = podíl média/pořadu na sledovanosti / poslech. rating = procento těch, co sledovali daný pořad reach = procento těch, co sledovali danou stanici 3 min. ATS = průměrný čas denně strávený u média projekce = počet těch, co sledovali daný pořad meteoindex = index kvality počasí, od 0 do 99 prime time = hlavní vysílací čas, v TV čas mezi h GRP – gross rating point = součet sledovaností, například reklamního spotu

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23 Poslechovost rádií v ČR zdroj: RadioProjekt, leden-červen 2014, poslech včera Rádio Impuls1 057 tis.2069 tis. Evropa Český rozhlas Radiožurnál Frekvence Hitrádio (Total + City) Rádio Blaník Regionální studia ČRo ČRo Dvojka Country Radio (total) Rádio Beat

24 Průměrný prodaný náklad deníků v ČR zdroj: ABC ČR Titul Listopad 2011 Srpen 2014 Poměr 14/08 Aha! Blesk Deník E HN Lidovky MFDNES Právo Sport Celkem 1, ,9

25 Průměrný prodaný náklad deníků v ČR zdroj: ABC ČR Titul Listopad 2009 Listopad 2008 Aha! Blesk Deník HN Lidovky MFDNES Právo Sport Celkem 1, ,

26 Průměrný prodaný náklad týdeníků v ČR zdroj: ABC ČR, srpen 2014 Rytmus života Nedělní blesk padá Pestrý svět Sedmička stoupá Blesk pro ženy TV Magazín Chvilka pro tebe Tina Reflex Týdeník televize padá

27 Průměrný prodaný náklad 14deníků zdroj: ABC ČR, srpen 2014 TV MAX TV mini TV Star TV expres stoupá TV Revue padá Epocha stoupá Žena a život TV Plus Napsáno životem

28 Průměrný prodaný náklad měsíčníků zdroj: ABC ČR, srpen 2014 Svět ženy POŠLI RECEPT! Svět ženy Blesk Vaše recepty padá Chvilka v kuchyni padá Receptář stoupá Marianne stoupá Moje zdraví padá Sluníčko stoupá Elle Chvilka pro luštění

29 Nejnavštěvovanější filmy roku 2013 zdroj: Unie filmových distributorů Babovřesky Hobit: Šmakova dračí poušť Šmoulové Příběh kmotra Čtyřlístek ve službách krále Iron man Já, padouch Revival Křídla Vánoc Gravitace

30 Tržní podíl film. distributorů 2013 zdroj: Unie filmových distributorů Falcon30,4 % CinemArt19,4 % Warner Bros16,8 % Bontonfilm16,3 % Bioscop / AQS 7,8 % Aerofilms 2,0 % Hollywood 1,9 % Forum film 1,4 % 35 mm 1,0 % EEAP 0,7 %

31 Dynamika publik Kategorie důležité pro analýzu publik: soc. a kulturní okolnosti (soc. vrstva, zázemí…) dostupnost médií z hlediska času a prostoru (práce, spánek…) zvyky a pevné stereotypy (zahrada, sobotní úklid…) vkusy (do jisté míry je vkus funkcí naší sociální pozice) povědomí o alternativách (jiných médiích či způsobech vyžití) kontext příjmu (individuální x kolektivní, doma x venku, v soukromí x na veřejnosti)

32 Dynamika médií Kategorie důležité pro analýzu publik: zacílení na socio-demografické skupiny (časopis Old&Poor?) žánrové zaměření pořadu (žánr je předpokladem pro „cílovku“) míra a druh propagace (promo, self-promo, synergie vlastníka…) timing a scheduling (načasování a plánování pořadu / alba / knihy  model procesu vytváření publika a teorie očekávané hodnoty (Palmgren a Rayburn 1985: Individuum  Hledané požitky  Užití média  Dosažené požitky  Zpětná vazba  buď uspokojení z užívání, nebo surfing a změna média či produktu


Stáhnout ppt "Mediální publika Zdroj:"

Podobné prezentace


Reklamy Google