Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mediální publika Zdroj:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mediální publika Zdroj:"— Transkript prezentace:

1 Mediální publika Zdroj: http://rememberwhen.gazettelive.co.uk

2 Jaká známe mediální publika? Publikum jakožto množinu jedinců účastnících se sledování (výsledků) nějaké činnosti můžeme rozlišovat podle několika os, např.: veřejné  soukromé občanské (politické)  spotřební rozptýlené  sdílející společný prostor iniciované sociálním kontextem  mediální produkcí

3 Jaká známe mediální publika? sociálně X mediálně konstruovaná lokalizovaná X globalizovaná vnitřní X úhrnná potenciální X zasažená platící X neplatící heavy viewers X light viewers X nonviewers elitní X masová X specializovaná X interaktivní

4

5 Jaká známe mediální publika? sociálně X mediálně konstruovaná lokalizovaná X globalizovaná vnitřní X úhrnná potenciální X zasažená platící X neplatící heavy viewers X light viewers X nonviewers elitní X masová X specializovaná X interaktivní speciální typ: provinilá publika (D. Radway 1984)

6

7 Jak se proměnila publika? 1)nadbytek informací (abundance) 2)individualizace výběru M a chování 3)interaktivita při užívání M a vznik nových kolektivit 4)internacionalizace příjmu a přenosu  roztříštěnější  spotřebnější  specializovanější  autonomnější (a pro výzkum neuchopitelnější) publika

8 zdroj: www.toadstoolblog.com

9 Jsme aktivní, nebo pasivní recipienti médií? Aktivita má několik složek (Biocca 1988): 1)selektivita (častost volby a rozlišování) 2)utilitarismus (uspokojení vlastních potřeb) 3)intencionalita (záměrnost užívání M) 4)rezistence (ne/schopnost být nad věcí) 5)vtažení (osa capture detachment) Aktivní užívání médií = selektivní, motivované, soustředěné, plánované, odolné, reagující

10 zdroj: mediafort.wordpress. com

11 Jaká měříme mediální publika? share = podíl média/pořadu na sledovanosti / poslech. rating = procento těch, co sledovali daný pořad reach = procento těch, co sledovali danou stanici 3 min. ATS = průměrný čas denně strávený u média projekce = počet těch, co sledovali daný pořad meteoindex = index kvality počasí, od 0 do 99 prime time = hlavní vysílací čas, v TV čas mezi 19-23 h GRP – gross rating point = součet sledovaností, například reklamního spotu

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23 Poslechovost rádií v ČR zdroj: RadioProjekt, leden-červen 2014, poslech včera Rádio Impuls1 057 tis.2069 tis. Evropa 2 9171742 Český rozhlas Radiožurnál 8671499 Frekvence 1 8471639 Hitrádio (Total + City) 6951333 Rádio Blaník 6471174 Regionální studia ČRo 462 904 ČRo Dvojka 422 675 Country Radio (total) 242 475 Rádio Beat 231 451

24 Průměrný prodaný náklad deníků v ČR zdroj: ABC ČR Titul Listopad 2011 Srpen 2014 Poměr 14/08 Aha! 84.248 62.589 Blesk 348.042 259.021 Deník 199.993 149.454 E15 48.707 HN 41.689 35.005 Lidovky 50.804 39.944 MFDNES 219.758 171.125 Právo 116.157 95.374 Sport 49.464 38.728 Celkem 1,110.155 899.953 60,9

25 Průměrný prodaný náklad deníků v ČR zdroj: ABC ČR Titul Listopad 2009 Listopad 2008 Aha! 100.960 119.895 Blesk 425.790 441.082 Deník 237.625 274.976 HN 51.594 57.417 Lidovky 50.804 76.601 MFDNES 256.726 303.013 Právo 133.972 142.336 Sport 58.115 63.177 Celkem 1,315.586 1,478.497

26 Průměrný prodaný náklad týdeníků v ČR zdroj: ABC ČR, srpen 2014 Rytmus života174 510 Nedělní blesk164 512 padá Pestrý svět158 253 Sedmička155 021 stoupá Blesk pro ženy129 788 TV Magazín121 875 Chvilka pro tebe 81 313 Tina 68 110 Reflex 61 110 Týdeník televize 59 470 padá

27 Průměrný prodaný náklad 14deníků zdroj: ABC ČR, srpen 2014 TV MAX295 934 TV mini194 691 TV Star 98 145 TV expres 97 557 stoupá TV Revue 84 393 padá Epocha 63 066 stoupá Žena a život 51 746 TV Plus14 46 828 Napsáno životem 39 778 100+1 32 895

28 Průměrný prodaný náklad měsíčníků zdroj: ABC ČR, srpen 2014 Svět ženy POŠLI RECEPT!141 594 Svět ženy117 330 Blesk Vaše recepty108 742 padá Chvilka v kuchyni 85 992 padá Receptář 74 956 stoupá Marianne 69 538 stoupá Moje zdraví 66 529 padá Sluníčko 66 117 stoupá Elle 52 384 Chvilka pro luštění 44 282

29 Nejnavštěvovanější filmy roku 2013 zdroj: Unie filmových distributorů Babovřesky652 458 Hobit: Šmakova dračí poušť493 999 Šmoulové 2342 938 Příběh kmotra295 683 Čtyřlístek ve službách krále269 546 Iron man 3265 176 Já, padouch 2258 555 Revival240 312 Křídla Vánoc237 042 Gravitace231 424

30 Tržní podíl film. distributorů 2013 zdroj: Unie filmových distributorů Falcon30,4 % CinemArt19,4 % Warner Bros16,8 % Bontonfilm16,3 % Bioscop / AQS 7,8 % Aerofilms 2,0 % Hollywood 1,9 % Forum film 1,4 % 35 mm 1,0 % EEAP 0,7 %

31 Dynamika publik Kategorie důležité pro analýzu publik: soc. a kulturní okolnosti (soc. vrstva, zázemí…) dostupnost médií z hlediska času a prostoru (práce, spánek…) zvyky a pevné stereotypy (zahrada, sobotní úklid…) vkusy (do jisté míry je vkus funkcí naší sociální pozice) povědomí o alternativách (jiných médiích či způsobech vyžití) kontext příjmu (individuální x kolektivní, doma x venku, v soukromí x na veřejnosti)

32 Dynamika médií Kategorie důležité pro analýzu publik: zacílení na socio-demografické skupiny (časopis Old&Poor?) žánrové zaměření pořadu (žánr je předpokladem pro „cílovku“) míra a druh propagace (promo, self-promo, synergie vlastníka…) timing a scheduling (načasování a plánování pořadu / alba / knihy  model procesu vytváření publika a teorie očekávané hodnoty (Palmgren a Rayburn 1985: Individuum  Hledané požitky  Užití média  Dosažené požitky  Zpětná vazba  buď uspokojení z užívání, nebo surfing a změna média či produktu


Stáhnout ppt "Mediální publika Zdroj:"

Podobné prezentace


Reklamy Google