Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Autor: RNDr. Bc. Miroslav Hruška Tematická oblast: Dynamics of particles (dynamika hmotných bodů) Název DUMu: Revision of Newton’s laws of motion Kód: VY_32_INOVACE_FY.3.12 Datum: Cílová skupina: Žáci středních škol s CLIL výukou fyziky v angličtině Klíčová slova:Dynamics, Newton’s first law of motion, law of inertia, Newton’s second law of motion, law of acceleration, Newton’s third law of motion, law of action and reaction Anotace: Prezentace slouží ke zopakování učiva Newtonových zákonů.

2 Dynamics of particles 12. Revision of Newton’s laws of motion

3 3  Newton’s 1 st law = law of …… (1/7)  More than one body (1/6)  Newton’s 2 nd law = law of …… (1/12)  Newton’s 3 rd law = law of …… (1/17)  Law of …… of linear momentum (1/12) Find a hidden word

4 4  Law of inertia (zákon setrvačnosti)  A body is at …… or in …… rectilinear motion unless …… to change its state by …… forces  Těleso je v …… nebo v …… přímočarém pohybu, pokud není …… …… silami tento svůj stav změnit Newton’s 1 st law of motion

5 5  Law of acceleration (zákon síly!)  The …… of a body is directly …… to the …… force acting on the body, and inversely …… to its ……  …… tělesa je přímo …… …… síle a nepřímo …… jeho ……  6:25 Newton’s 2 nd law of motion

6 6  Law of action and reaction ( akce a reakce )  Two …… exert on each other …… that are equal in magnitude and …… in direction. These …… …… and vanish simultaneously.  Dvě …… na sebe navzájem působí stejně velkými …… opačného směru. Tyto …… …… a zanikají současně.  1 min Newton’s 3 rd law of motion

7 7  ( zákon zachování hybnosti )  The total linear …………… of an ………… system of bodies is …………: p = const.  Celková ………… ……….. soustavy těles je ……………: p = konst. Law of conservation of linear momentum

8 8 Match force with its formula A. force of gravity B. sliding friction C. net force D. static friction E. centripetal force F. inertial force (general) G. centrifugal force

9 9 Match force with its formula A. force of gravity B. sliding friction C. net force D. static friction E. centripetal force F. inertial force (general) G. centrifugal force

10 That is all for now Thank you for your attention

11 11  Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje:  Bednařík, M., Široká, M. Fyzika pro gymnázia, Mechanika. Dotisk 3. vyd. Praha: Prometheus, s. ISBN  Hornby, A. S. Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English. 5. vyd. Oxford: Oxford University Press, s. ISBN


Stáhnout ppt "1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google