Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII. kulatý stůl DigiZone.cz Tereza Šimečková – Předsedkyně představenstva David Satranský – Ředitel.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII. kulatý stůl DigiZone.cz Tereza Šimečková – Předsedkyně představenstva David Satranský – Ředitel."— Transkript prezentace:

1 Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII. kulatý stůl DigiZone.cz Tereza Šimečková – Předsedkyně představenstva David Satranský – Ředitel sekce elektronických měření © Duben 2010, MEDIARESEARCH, a. s.

2 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Obsah 1. Minulost a současnost ▫ Kontinuální výzkum v rámci měření sledovanosti televize ▫ Monitoring přechodu na DVB 2. Budoucnost ▫ Televize v roce 2020 – výsledky výzkumu internetové populace 2

3 Minulost a současnost Informace z měření sledovanosti Kontinuální výzkum, Monitoring přechodu DVB © Duben 2010, MEDIARESEARCH, a. s.

4 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Kontinuální výzkum pro TV měření  Informace o televizních domácnostech ▫ výzkum od roku 2001 (data za 9 let), ▫ od roku 2007 vzorek 10*900 respondentů ročně.  Hlavní cíl: ▫ určování a kontrola reprezentativity „peoplemetrového“ panelu (vzhledem k TV populaci 4+), ▫ zdroj adres pro rekrutaci účastníků panelu.  Zadavatel a majitel dat (v rámci PEM) - ATO ▫ Partner realizace Stem/Mark. 4

5 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Kontinuální výzkum - výstupy 5 Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Kontinuální výzkum 2007-2009, TV domácnosti 40,7 % 32,6 % 24,0 %22,7 % 3,2 % Možnosti příjmu TV v ČR Reakce na rozsáhlé vypínání ČT2 podzim 2008, „hrozící“ vypnutí Prahy

6 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 6 Monitoring přechodu na DVB - výstupy Srovnání typů příjmu Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Monitoring přechodu na digitální vysílání, Praha a Střední Čechy - 05/2009 Plzeňsko - 8-9/2009. ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Kontinuální výzkum 9-11 2009, TV domácnosti.

7 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Kontinuální výzkum 7 … je zdrojem širokého spektra informací: Zákl. popis domácnosti+socioekonomické informace.Časový snímek všední den+víkend jednotliví členové. Sledovanost TV (vlastnictví, doba, příjem TV signálu, poskytovatel, příjem jednotlivých stanic). Další TV technika (vlastnictví, užívání).Vlastnictví počítače, internet, sledovanost TV počítač. Znalost pojmu DVB, poslechovost rozhlasu, sledování TV mimo domov.

8 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Kontinuální výzkum - výstupy 8 Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Kontinuální výzkum 2007-2009, TV domácnosti Vlastnosti TV techniky

9 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Monitoring přechodu na DVB - výstupy 9 Srovnání vybavenosti TV Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Monitoring přechodu na digitální vysílání, Praha a Střední Čechy - 05/2009 Plzeňsko - 8-9/2009. ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Kontinuální výzkum 9-11 2009, TV domácnosti.

10 Budoucnost Televize v roce 2020 Co vlastně divák požaduje od svého televizoru? výzkum, březen 2010 © Duben 2010, MEDIARESEARCH, a. s.

11 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Výzkum: Představy o TV v roce 2020 11 Zdroj: netpanel MEDIARESEARCH, březen 2010 Internetová populace 15+, N=994

12 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Výzkum: Představy o TV v roce 2020 12 … další kategorie:  Kvalitní a zábavný obsah, hry  Větší výběr TV kanálů (regionálních i celosvětových)  Vysílání bez reklam nebo možnost je přeskočit  Silný a kvalitní signál vysílání  Nastavitelné automatické zapnutí/vypnutí/přepnutí/blokace pořadů  Energeticky úspornější  TV bez kabelů  Možnost sledovat více programů najednou i s rozdělením zvuku (PIP)  Přenos vůní a pachů. … další kategorie:  Kvalitní a zábavný obsah, hry  Větší výběr TV kanálů (regionálních i celosvětových)  Vysílání bez reklam nebo možnost je přeskočit  Silný a kvalitní signál vysílání  Nastavitelné automatické zapnutí/vypnutí/přepnutí/blokace pořadů  Energeticky úspornější  TV bez kabelů  Možnost sledovat více programů najednou i s rozdělením zvuku (PIP)  Přenos vůní a pachů. Zdroj: netpanel MEDIARESEARCH, březen 2010 Internetová populace 15+, N=994

13 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 „... připojení na internet, dotyková obrazovka, prostorové zobrazování, možnosti si hned vše objednat, záznam veškerých pořadů a možnost si je kdykoli pustit, vlastní tvoření televizního programu, ovládání hlasem” „… hlasové povely, 3D obraz, větší rozlišení než Full HD 1080, v televizi bude počítač - (internet, surfování, hraní her), zvuk 5.1 v základu, velká vnitřní paměť“ Výzkum: Výroky respondentů 13 „… HD, filmové kanály 3D, prostorový zvuk, integrované přehrávače, radiopřijímač. Větší velikost, menší energetickou náročnost, absolutně bezdrátový příjem signálu. dálkové ovládání snadno nahratelné pomocí aplikace např. do mobilního telefonu. připojení k internetu, půjčovna filmů on-line. A podá mi studený pivo :-)“ „… přímé propojení s internetem a zobrazení obsahu internetu v TV, propojení s domácí sítí počítačů, zabudované webkamery pro internetovou telefonii, možnost volby záběru kamery při vysílání tzv. živých programů, filtrování kanálů dle žánru, zabudovaný HDD pro záznam pořadů, časovače pro nahrávání“ „…kromě stávající funkce by měla umět nahradit počítač, měly by se přes televizi ovládat domácí elektrické spotřebiče (nastavení, zapnutí a pod.)“ „…kvalitní příjem signálu, kvalitní zvuk a obraz,kdykoliv možnost vyvolání odvysílaných pořadů dle individuální potřeby případně možnost reakce na odvysílané jednotlivé pořady s vlivem na pořady následující“ „… jako multimediální prostředek se zpětnou vazbou - tj. program 'on demand', komunikace s elektronickými obchody a poskytovateli služeb vč. napojení na web“ „Líbilo by se mě, kdyby šla ovládat hlasem. A také kdybych se mohl podílet na výběru filmů, např. hlasováním, co bych chtěl v TV vidět.“ Televize v roce 2020

14 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Výzkum: Závěry a možné trendy 14 Přání organizovat si vlastní TV čas a mít možnost přizpůsobit si výběr dle svých možností. Možnost nastavení vlastní sestavy pořadů, výběr jazyka vysílání, titulků, možnost přeskočit reklamy. Funkce archivu pořadů a půjčovny v TV. Představa TV jako multimediálního zařízení: internet, harddisk, funkce počítače, vestavěné přehrávače, možnost ovládání ostatní elektroniky v domácnosti (interkom, …). Zobrazování ve 3D. Zapojení alternativních způsobů ovládání - hlasem, dotykem a případně i pohybem. Možnost automatického zapnutí, vypnutí, přepnutí či blokace pořadů. Představa TV bez kabelů a s nízkou spotřebou energie. Zobrazování ve 3D. Zapojení alternativních způsobů ovládání - hlasem, dotykem a případně i pohybem. Možnost automatického zapnutí, vypnutí, přepnutí či blokace pořadů. Představa TV bez kabelů a s nízkou spotřebou energie. Zkvalitnění stávajících funkcí televizoru: posílení signálu příjmu, technické vylepšení obrazu a zvuku. Možnost sledovat více programů najednou (PIP) s rozdělením zvuku přes sluchátka.  3 typy respondentů:  neumí odpovědět (26%),  nechtějí žádné změny (15%),  nějaký typ změny či vylepšení uvedli (59%).  Většina uvedených funkcionalit již existuje (ve světě i ČR), ale nejsou masově rozšířené nebo o nich lidé nemají povědomí. Multifunkčnost Nové technologie Časová flexibilita Vylepšení stávajícího Kvalitnější zpravodajství, s možností výběru regionu. Rychlejší a neomezený přístup k různým regionálním i celosvětovým TV stanicím. Obsah vysílání Televize v roce 2020

15 Děkujeme za pozornost. MEDIARESEARCH, a. s., Českobratrská 1, 130 00 Praha 3 tel.: +420 222 717 763-4 www.mediaresearch.cz MEDIARESEARCH, a. s., Českobratrská 1, 130 00 Praha 3 tel.: +420 222 717 763-4 www.mediaresearch.cz

16 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Monitoring přechodu na DVB-T 16  Posílení informací o populaci v regionech s významnými změnami ve vysílání TV (přechod na DVB). Od 2008 realizováno pro ATO  Realizace vlny výzkumu - sběr před a/nebo po vypnutí ATV, metoda F2F + CATI, výběr reprezentativní pro daný region, realizace – STEM/MARK Cíle a metodika Obsah, cíle výzkumu (kromě sociodemografie): Zjištění aktuální vybavenosti TV technikouZjištění typu příjmu TV vysílání (Satelit, DVBT…)Povědomí o změnách (přechod na DVB) informov., přínosReakce domácností na změny ve způsobu šíření TV signáluPočítač, přístup na internet, příjem TV stanic a jiné…

17 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 17 DVBT (MUX 1, 2), dostupnost signálu (stav 2010/04) Vysílací síť 1 (Multipex 1) ČT1, ČT2, ČT24,ČT4 Stanice českého rozhlasu Vysílací síť 2 (Multipex 2) NOVA, Prima, BARRANDOV, NOVA CINEMA, Prima COOL Zdroj: http://dtv.ctu.cz/mapa Monitoring přechodu na DVB-T

18 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Cílová skupina, technika a terénní sběr 18  Výzkum byl realizován technikou jednotného dotazníku prostřednictvím internetového sběru. Výzkum probíhal jako jednorázový uzavřený sběr dat.  Terénní sběr probíhal v době od 19. do 23. března 2010 na webovém rozhraní MEDIARESEARCH, a.s. po e-mailové výzvě oddělení Komunikace a správy panelu.  Respondenti jsou součástí netpanelu společnosti MEDIARESEARCH, a.s. Rekrutace do netpanelu probíhá kombinací několika metod s cílem vyloučit falešné identity respondentů. Těmito metodami jsou: F2F rekrutační rozhovor tazatele s respondentem a banner/pop-up dotazník na internetu v kombinaci s telefonickým ověřením vyplněných údajů, které položením stejných otázek jednoznačně vyloučí falešné identity respondentů.  Netpanel byl založen roku 2006, je kontinuálně obměňován a rozšiřován, jeho socio-demografické údaje jsou minimálně 1x ročně aktualizovány. Aktuální počet respondentů v net-panelu je přibližně 6 000 osob.  Instrukce respondentům byly předány prostřednictvím pokynů k výzkumu umístěných v e-mailu a na webu netpanelu. Respondenti měli k dispozici taktéž bezplatnou zelenou linku pro zodpovězení jejich dotazů k výzkumu.  Systém automatické kontroly průběžně vyhodnocuje správnost vyplňování dotazníků a zajišťuje první stupeň čištění dat. Elektronická forma dotazníku umožňuje kontrolovat automaticky výraznou část vazeb mezi jednotlivými otázkami.  Čištění dat zahrnuje procedury na vyplnění řady proměnných dotazníku a mnohé další kontrolní postupy vyvinuté a standardizované naší agenturou. Průzkum: Televize v roce 2020

19 © MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Výzkum: Představy o TV v roce 2020  Čtvrtina respondentů na otázku neuměla odpovědět.  15 % dotazovaných je spokojeno se stávajícími funkcemi televize.  Nejčastěji žádanou technickou funkcí je: ▫ možnost připojení na internet, ▫ zobrazování ve 3D, ▫ využití televize jako univerzálního multimediálního centra. 19 Shrnutí


Stáhnout ppt "Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII. kulatý stůl DigiZone.cz Tereza Šimečková – Předsedkyně představenstva David Satranský – Ředitel."

Podobné prezentace


Reklamy Google