Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník."— Transkript prezentace:

1 Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník

2 Učební obor: Kadeřník a Kuchař - číšník Ročník: 3 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Obsah 1.Výhody použití vzorců 2.Základní vzorce 3.Vložení vzorce 4.Kopírování vzorce 5.Absolutní adresování 6.Statistické funkce 7.Pracovní list

3 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK jistota správného výpočtu možnost automatického přepočítávání rychlé použití přednastavených funkcí 1. Výhody použití vzorců

4 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Často používané funkce najdeme pod tlačítkem: 2. Základní vzorce

5 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Součet kurzor umístíme do buňky, ve které chceme zobrazit výsledek vybereme požadovanou funkci... po výběru funkce hotovo po stisknutí ENTERu. 2. Základní vzorce

6 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Vzorec můžeme prostě napsat do “řádku vzorců” nebo použít “průvodce” 3. Vložení vzorce

7 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Klikneme do požadované buňky a znaménkem = začneme psát vzorec výhodné je hodnoty do vzorce zadávat jako adresy buněk, ve kterých se nachází požadované hodnoty umožníme tak automatické přepočítání výsledku při změně vstupních hodnot 3. Vložení vzorce

8 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Rozkopírováním můžeme výrazně urychlit vkládání vzorců do ostatních buněk. 4. Kopírování vzorce

9 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Při kopírování si vzorec automaticky přizpůsobí proměnné pro nové umístění. 4. Kopírování vzorce

10 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK používáme, když potřebujeme, aby se nám část vzorce neměnila k “zablokování” části vzorce použijeme znak $ 5. Absolutní adresování $

11 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Vidíme, že části vzorce se znakem $ se nemění. 5. Absolutní adresování $

12 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK základní statistické funkce (průměr, počet, minimum a maximum) najdeme pod tlačítkem: složitější funkce pak zadáváme pomocí průvodce 6. Statistické funkce

13 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Potřebujeme zjistit nejlepší známku = nejnižší 6. Statistické funkce

14 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Výsledek 6. Statistické funkce

15 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Vytvoř následují tabulky 7. Pracovní list - 1. část

16 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Pomocí vzorců a absolutního adresování vypočítej následující: 1.tržbu za službu pro každý den 2.celkovou tržbu pro každý den 3.mzdové náklady na každý den 4.celkové mzdové náklady 5.vypočítej zisk nebo případnou ztrátu pro každý den 6.vydělali jste tento týden? Jednotlivá řešení budou pokračováním modré tabulky a budou podbarveny stejně jako v zadání. 7. Pracovní list - 2. část


Stáhnout ppt "Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník."

Podobné prezentace


Reklamy Google