Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce."— Transkript prezentace:

1 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce

2 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Jistota správného výpočtu, možnost automatického přepočítávání, rychlé použití přednastavených funkcí Výhody použití vzorců:

3 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Vzorec můžeme prostě napsat do “řádku vzorců” nebo použít “průvodce”

4 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Často používané funkce najdeme pod tlačítkem

5 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Součet Kurzor umístíme do buňky ve které chceme zobrazit výsledek, vybereme požadovanou funkci... po výběru funkce hotovo po stisknutí ENTERu.

6 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Zadání vlastního vzorce Klikneme do požadované buňky a znaménkem = začneme psát vzorec, výhodné je hodnoty do vzorce zadávat jako adresy buněk, ve kterých se nachází požadované hodnoty, umožníme tak automatické přepočítání výsledku při změně vstupních hodnot.

7 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Kopírování vzorce do dalších buněk Rozkopírováním můžeme výrazně urychlit vkládání vzorců do ostatních buněk

8 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Při kopírování si vzorec automaticky přizpůsobí proměnné pro nové umístění

9 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Absolutní adresování $ používáme, když potřebujeme aby se nám část vzorce neměnila, k “zablokování” části vzorce použijeme znak $

10 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Absolutní adresování $ Vidíme, že části vzorce se znakem $ se nemění.

11 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Statistické funkce základní statistické funkce (průměr, počet, minimum a maximum) najdeme pod tlačítkem složitější funkce pak zadáváme pomocí průvodce

12 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Statistické funkce - příklad použití Potřebujeme zjistit nejlepší známku = nejnižší

13 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Statistické funkce - příklad použití Výsledek

14 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Pracovní list Vytvoř následují tabulky

15 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Pracovní list Pomocí vzorců a absolutního adresování vypočítej následující: 1.tržbu za službu pro každý den 2.celkovou tržbu pro každý den 3.mzdové náklady na každý den 4.celkové mzdové náklady 5.vypočítej zisk, nebo případnou ztrátu pro každý den 6.vydělali jste tento týden? Jednotlivá řešení budou pokračováním modré tabulky a budou podbarveny stejně jako v zadání.


Stáhnout ppt "Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce."

Podobné prezentace


Reklamy Google