Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt ArtCrossing – multimediální vzdělávací projekt pro žáky, studenty a učitele 25. června 2008 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt ArtCrossing – multimediální vzdělávací projekt pro žáky, studenty a učitele 25. června 2008 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM."— Transkript prezentace:

1 Projekt ArtCrossing – multimediální vzdělávací projekt pro žáky, studenty a učitele 25. června 2008 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM, STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY A ROZPOČTEM HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY ESF NAPOMÁHÁ ROZVOJI ZAMĚSTNANOSTI PODPOROU ZAMĚSTNATELNOSTI, PODNIKATELSKÉHO DUCHA, ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ A INVESTICEMI DO LIDSKÝCH ZDROJŮ

2 Projekt si klade za cíl: podpořit kreativitu, informační gramotnost a osvojování klíčových kompetencí žáky a studenty při výuce výtvarné a hudební výchovy a posílit pedagogické kompetence vyučujících VV a HV. ověřit možnosti spolupráce s umělci a podpořit současné umělce v nahlížení vzdělávaní jako možné součásti jejich profese. Partnerské školy: Základní škola a mateřská škola Dolákova Základní škola Jižní Gymnázium Jana Nerudy Gymnázium Na Zatlance

3 Výstupy projektu ArtCrossing jsou: 6 multimediálních vzdělávacích programů e-learningové kurzy „Chytání vzpomínek“ vzdělávací semináře pro pedagogy publikace ICT a současné umění ve výuce knihovna se zahraniční odbornou literaturou multimediální ateliér

4 Program umělkyně Michaely Thelenové s názvem Digitální hrátky a záludnosti interpretace Žáci získají zkušenosti s digitální fotografickou technologií a s programem na úpravu fotografií. Porozumí pojmu „interpretace“ a „parafráze“. Na základě těchto pojmových znalostí a technických dovedností budou žáci realizovat vlastní kreativní činnost.

5 Digitální hrátky a záludnosti interpretace

6

7 Výběr ze zpětných vazeb žáků a vyučujících Nevěděla jsem, že výtvarné umění zahrnuje také fotografie a že jimi jde vyjádřit za pomoci počítačového programu nějaký pocit nebo např. stáří. - žákyně Jelikož doma PC nemám, tak to pro mě byla celkem zajímavá práce a myslím i že se mi to bude hodit. Hodně mě překvapilo, že se ten program Gimp dá stáhnout z internetu. Mimochodem, ten program je fakt dobrý. Třeba z normální fotografie může udělat fotografii krásně do hnědooranžova. - žákyně Program žáky uchvátil a na obsah prezentovaného díla Mileny Dopitové přišli naprosto nenásilně sami. Dílo je zaujalo a toto zaujetí jim zůstalo i při vlastní interpretaci díla. Velmi je také zaujalo, že využívají techniku, kterou obvykle sami potřebují pro svou zábavu a komunikaci. - vyučující

8 Program umělce Pavla Mrkuse s názvem Umění (v) pohybu Během programu žáci vytvoří vlastní audiovizuální kompozice s použitím fotografií detailů dynamických obrazů Františka Kupky. Vlastní tvůrčí činností promění digitální fotografie fragmentů v pohyblivá barevná videa s rytmickým zvukem. Dochází k seznámení s tradičními uměleckými postupy, jako jsou koláže, citace, dekonstrukce, rekontextualizace...

9 Umění (v) pohybu

10 Výběr ze zpětných vazeb žáků a pedagogů Když se vyfotí část velkého díla přidá se k ní další nebo zvuk nebo se rozpohybuje, tak z toho vznikne úplně nové odlišné dílo. - žákyně Ten program mě natolik zaujal, že jsem si ho stáhnul a Teď se s ním seznamuju trochu podrobně. Uvědomil jsem si, že výtvarné umění může být velmi zajímavé takovoudle formou...Líbily se mi ty obrázky, byly velmi zajímavé. - žák

11 Program umělce Pavla Ryšky s názvem Moje místo Představit galerii jako specifický prostor a otevřít jej úvahám, které sahají nad (mimo) rámec jeho deklarované funkce. Ukázat, že zdánlivě inertní prostor muzea pokračuje za stěnami a panely, na nichž jsou zavěšeny vystavené exponáty, rozvětvenou a komplikovanou sítí technického vybavení a personálního zajištění. Seznámit žáky s minimálními základy pořizování digitálního zvukového záznamu, možnostmi editace grafických prvků webových stránek a jejich odesíláním na vzdálený server.

12 Moje místo

13 Výběr ze zpětných vazeb žáků a pedagogů Výtvarné umění může být předváděno různými formami a zážitky. Není to jen o tom chodit po galerii a nudit se, ale každé umění či věc v galerii v nás vzbuzuje jakýsi pocit. Nějaké dílo vidíme na ulici každý den, ale přesto si neuvědomíme, že jde o umění. Zkrátka umění může být cokoliv. - žák Naučil jsem se pracovat s diktafonem, jak dávat nahrávky na web a jak se tvoří webová stránka. - žák Práce s diktafonem byla pro žáky velmi motivující a zajímavá. Mohli pracovat ve skupině a kreativně doplňovat jeden druhého a reagovat na sebe pedagožka

14 Program umělkyně Radky Müllerové s názvem blízká budoucnost Během tohoto programu se studenti učí zacházet s digitálním fotoaparátem a softwarem, který umožňuje manipulovat digitální obraz. Studenti se učí vnímat současnost jako možnou cestu k interpretaci díla.

15 blízká budoucnost

16

17 Výběr ze zpětných vazeb žáků a pedagogů Uvědomil jsem si, že se výtvarné umění s rozvojem počítačů nevylučuje a že v dnešní době je možné prohlásit za umění skoro vše. - student Uvědomil jsem si, že se dá propojit výtvarné umění s počítačema. Naučil jsem se ovládání nového programu na počítači. Stáhl jsme si ho doma a pracoval jsem s ním. - student Pro studenty bylo zajímavé zjištění, že práce s programem Gimp pro ně může být inspirativní a fascinovala je možnost nástrojů. - pedagožka

18 Program umělce Matěje Smetany s názvem Animovaný film a minimalistické sklony V programu jsem chtěl seznámit studenty s uměleckými díly sbírky Národní galerie, které souvisí s minimalismem, přivést je k určité reflexi těchto děl a k případnému zbavení pocitu nesrozumitelnosti z nich. Zároveň mi šlo o sblížení studentů s jednoduchými animačními postupy a o poskytnutí možnosti vyjadřovat se pomocí animovaného

19 Animovaný film a minimalistické sklony

20 Výběr ze zpětných vazeb žáků a pedagogů Na začátku (tedy celý dnešní život do dneška) jsem odsuzovala moderní umění. Teď chápu tu radost když se člověk může uplatnit v umění i když neumí perfektní drapérii nebo portrét... - studentka Vůbec jsem neměla tušení, že něco takového jako program VirtualDub existuje. Moc se mi to líbilo a určitě si to zkusím ještě jednou doma. - studentka S tímto programem (program VirtualDub) jsem vůbec nikdy nepracoval a bavilo mě to a naučil jsem se nové věci. - student

21 Program umělkyně Petry Vargové s názvem Zvuk v umění Tento program umožní studentům získat přehled o funkci zvuku a jeho významu pro současné výtvarné umění. Naučí se lépe vnímat takový druh projektů a budou schopni ho přiblížit svému okolí. Z hlediska nových dovedností budou mít studenti po absolvování programu základní teoretické a praktické znalosti v oblasti zvuku, budou schopni samostatně pracovat se speciálním softwarem a digitálním diktafonem pro záznam zvuku.

22 Zvuk v umění

23 Výběr ze zpětných vazeb žáků a vyučujících Napadlo mě, že spojovat výtvarné umění s hudbou je zajímavé. Zvuk dodá dílu další rozměr a je vidět i něco co bez zvuku vidět nebylo. - studentka Překvapilo mne, že některá díla bez zvuku ztrácejí svůj význam. - studentka Ve výtvarném umění se nemusí pracovat jen s obrazy a filmy. Nikdy mne nenapadlo, že na výtvarné výchově budu pracovat se zvukem. Díky. - studentka Naučil jsem se pracovat na počítači se zvukem a programem AudaCity. - studentka

24 E-learningový kurz Chytání vzpomínek pro žáky ZŠ a SŠ autorka koncepce a koordinátorka: Anna Babanová spolupracující umělkyně: Pavla Sceranková grafické řešení: Sylva Francová

25

26 Výběr ze zpětných vazeb žáků Docela mě bavilo tvoření vlastního videoartu i některá videa, ale to okolo bylo moc zdlouhavé. - studentka Videa vytvořená paní umělkyní se mi zdály zajímavé, i celá činnost, kterou jsme sami dělali. Zpracovávat na počítači své vzpomínky z dětství mě ještě nenapadlo - studentka

27 Vzdělávací seminář pro pedagogy Tvůrčí využití ICT ve výuce výtvarné a hudební výchovy

28 Výběr ze zpětných vazeb účastníků Jsem spokojená, nahlédla jsem trochu „pod pokličku“, teď je jen na mně co s tím udělám dál. Lektoři byli z 90% skvělí. Úžasná byla i výměna názorů a zkušeností mezi kantory. Bezvadné bylo, že jsme mohli pracovat přímo v expozici. Celkově se mi seminář líbil, témata byla zajímavá. Jako nejužitečnější vidím praktická cvičení, ale bohužel na jejich zpracování bylo málo času. Uvítal bych tedy větší časový prostor na jednotlivá cvičení – minimálně cca půl den na jednoho, aby bylo možné si vyzkoušet a zopakovat jednotlivé kroky. Jsem velice ráda, že jsem se semináře zúčastnila, bud to přínosné pro mou praxi ve škole. Velice oceňuji návaznost na vystavené exponáty přímo v prostorách NG !

29 Děkujeme Vám za spolupráci na projektu! TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM, STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY A ROZPOČTEM HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY ESF NAPOMÁHÁ ROZVOJI ZAMĚSTNANOSTI PODPOROU ZAMĚSTNATELNOSTI, PODNIKATELSKÉHO DUCHA, ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ A INVESTICEMI DO LIDSKÝCH ZDROJŮ


Stáhnout ppt "Projekt ArtCrossing – multimediální vzdělávací projekt pro žáky, studenty a učitele 25. června 2008 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM."

Podobné prezentace


Reklamy Google