Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pro výuku jakéhokoli předmětu je důležitá nejen odborná kvalifikace vyučujícího, ale také způsob prezentace učiva studentům. Současný rozvoj multimediálních.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pro výuku jakéhokoli předmětu je důležitá nejen odborná kvalifikace vyučujícího, ale také způsob prezentace učiva studentům. Současný rozvoj multimediálních."— Transkript prezentace:

1 Pro výuku jakéhokoli předmětu je důležitá nejen odborná kvalifikace vyučujícího, ale také způsob prezentace učiva studentům. Současný rozvoj multimediálních počítačových technologií dnes poskytuje pedagogům široké SŠ Projekt CZ / /0270 financovaný ESF ČR Kombinací digitální fotografie s animačními prvky v ppt prezentaci lze docílit velmi reálné představy o funkcích chlopní v průběhu srdečního cyklu (1a,1b). Ještě dokonalejší obraz získáme projekcí videozáznamu vloženého do ppt prezentace. Experimenty založené na odběru krve dnes patří ve výuce k těm nejvíce problematickým (z finančních, ale hlavně hygienicko-bezpečnostních důvodů). Formou digitálních fotografií, videozáznamů a aktivních webových odkazů přímo v ppt prezentaci lze princip těchto experimentů studentům velmi dobře přiblížit Fluidní model membrány: Obrázek ukazuje chemické složení buněčných membrán. Animovanou formou jsou prezentovány různé typy pohybů jednotlivých molekul, zodpovědných za fluiditu biologických membrán. Kapilaroskopie žáby: Prezentace experimentů se zvířaty, které jsou omezovány především z etických důvodů, lze suplovat kombinací digitální fotografie (3b), videozáznamu a animované kresby (3a). VIDEO 10 osob Školené skupiny podle úrovně počítačové gramotnosti Hl. řešitel projektů: Ivana FELLNEROVÁ (PřF UP Olomouc) Spoluřešitelé: ÚŽF AVČR Brno, FVL VFU Brno, Gymnázium Slovanské nám. Brno, Gymnázium Olomouc-Hejčín, Slovanské gymnázium Olomouc.  Sestavení 4 x 10 tématických výukových programů pro SŠ  Sestavení 4 obrazových databází  Instruktážní kurz SŠ pedagogů pro práci s multimediálními programy: distanční forma prezenční forma v 10ti členných skupinách  Bezplatné poskytnutí všech výukových programů a obrazových databází registrovaným účastníkům kurzu Rozfázování výkladových diagramů umožňuje učiteli postupně vysvětlit dílčí procesy jinak komplikovaných, vzájemně propojených dějů (4a, 4b). Rychlost i podrobnosti výkladu lze přizpůsobit potřebám konkrétní skupiny studentů. K jednotlivým krokům je navíc možné se libovolně vracet. Využívání animačních prvků je ideální cesta, jak studentům přiblížit dynamiku biologických procesů. 2a-zorničkový reflex na základě kontrakce duhovky; 2b-šíření vzruchu v srdečním svalu v průběhu srdečního cyklu. 1a 1b 2b 2a 3a 3b 4a 4b možnosti prezentovat látku názorným a atraktivním způsobem. V biologických disciplínách je názornost dvojnásob důležitá. Integrace znalostí do přehledných Power Point prezentací obohacených animacemi, digitálními mikro- a makrofotografiemi, videosekvencemi, hypertextovými odkazy popř. aktivovanými www stránkami, vytváří zcela novou dimenzi výuky. Výsledkem jsou tématicky ucelené multimediální výukové programy, které jsou atraktivní a přitom mimořádně účinnou formou výuky. Animace VIDEO Schéma experimentu pro praktická cvičení: Kombinací animované kresby s mikrofotografií můžeme názorně prezentovat postup a předpokládané výsledky jednoduchých experimentů. VŠ Projekt 3185/2006/F4d financovaný FRVŠ

2 Pro výuku jakéhokoli předmětu je důležitá nejen odborná kvalifikace vyučujícího, ale také způsob prezentace učiva studentům. Současný rozvoj multimediálních počítačových technologií dnes poskytuje pedagogům široké SŠ Projekt CZ / /0270 financovaný ESF ČR Kombinací digitální fotografie s animačními prvky v ppt prezentaci lze docílit velmi reálné představy o funkcích chlopní v průběhu srdečního cyklu (1a,1b). Ještě dokonalejší obraz získáme projekcí videozáznamu vloženého do ppt prezentace. Experimenty založené na odběru krve dnes patří ve výuce k těm nejvíce problematickým (z finančních, ale hlavně hygienicko-bezpečnostních důvodů). Formou digitálních fotografií, videozáznamů a aktivních webových odkazů přímo v ppt prezentaci lze princip těchto experimentů studentům velmi dobře přiblížit Fluidní model membrány: Obrázek ukazuje chemické složení buněčných membrán. Animovanou formou jsou prezentovány různé typy pohybů jednotlivých molekul, zodpovědných za fluiditu biologických membrán. Kapilaroskopie žáby: Prezentace experimentů se zvířaty, které jsou omezovány především z etických důvodů, lze suplovat kombinací digitální fotografie (3b), videozáznamu a animované kresby (3a). VIDEO 10 osob Školené skupiny podle úrovně počítačové gramotnosti Hl. řešitel projektů: Ivana FELLNEROVÁ (PřF UP Olomouc) Spoluřešitelé: ÚŽF AVČR Brno, FVL VFU Brno, Gymnázium Slovanské nám. Brno, Gymnázium Olomouc-Hejčín, Slovanské gymnázium Olomouc.  Sestavení 4 x 10 tématických výukových programů pro SŠ  Sestavení 4 obrazových databází  Instruktážní kurz SŠ pedagogů pro práci s multimediálními programy: distanční forma prezenční forma v 10ti členných skupinách  Bezplatné poskytnutí všech výukových programů a obrazových databází registrovaným účastníkům kurzu Rozfázování výkladových diagramů umožňuje učiteli postupně vysvětlit dílčí procesy jinak komplikovaných, vzájemně propojených dějů (4a, 4b). Rychlost i podrobnosti výkladu lze přizpůsobit potřebám konkrétní skupiny studentů. K jednotlivým krokům je navíc možné se libovolně vracet. Využívání animačních prvků je ideální cesta, jak studentům přiblížit dynamiku biologických procesů. 2a-zorničkový reflex na základě kontrakce duhovky; 2b-šíření vzruchu v srdečním svalu v průběhu srdečního cyklu. 1a 1b 2b 2a 3a 3b 4a 4b možnosti prezentovat látku názorným a atraktivním způsobem. V biologických disciplínách je názornost dvojnásob důležitá. Integrace znalostí do přehledných Power Point prezentací obohacených animacemi, digitálními mikro- a makrofotografiemi, videosekvencemi, hypertextovými odkazy popř. aktivovanými www stránkami, vytváří zcela novou dimenzi výuky. Výsledkem jsou tématicky ucelené multimediální výukové programy, které jsou atraktivní a přitom mimořádně účinnou formou výuky. Animace VIDEO Schéma experimentu pro praktická cvičení: Kombinací animované kresby s mikrofotografií můžeme názorně prezentovat postup a předpokládané výsledky jednoduchých experimentů. VŠ Projekt 3185/2006/F4d financovaný FRVŠ

3 Pro výuku jakéhokoli předmětu je důležitá nejen odborná kvalifikace vyučujícího, ale také způsob prezentace učiva studentům. Současný rozvoj multimediálních počítačových technologií dnes poskytuje pedagogům široké SŠ Projekt CZ / /0270 financovaný ESF ČR VŠ Projekt 3185/2006/F4d financovaný FRVŠ (různé grafické programy) Kombinací digitální fotografie s animačními prvky v ppt prezentaci lze docílit velmi reálné představy o funkcích chlopní v průběhu srdečního cyklu (1a,1b). Ještě dokonalejší obraz získáme projekcí videozáznamu vloženého do ppt prezentace. Experimenty založené na odběru krve dnes patří ve výuce k těm nejvíce problematickým (z finančních, ale hlavně hygienicko-bezpečnostních důvodů). Formou digitálních fotografií, videozáznamů a aktivních webových odkazů přímo v ppt prezentaci lze princip těchto experimentů studentům velmi dobře přiblížit Fluidní model membrány: Obrázek ukazuje chemické složení buněčných membrán. Animovanou formou jsou prezentovány různé typy pohybů jednotlivých molekul, zodpovědných za fluiditu biologických membrán. Kapilaroskopie žáby: Prezentace experimentů se zvířaty, které jsou omezovány především z etických důvodů, lze suplovat kombinací digitální fotografie (3b), videozáznamu a animované kresby (3a). www stránky projektu: atraktivnibiologie.upol.cz VIDEO 10 osob Školené skupiny podle úrovně počítačové gramotnosti Řešitel projektů: Ivana FELLNEROVÁ (PřF UP Olomouc) Spoluřešitelé: ÚŽF AVČR Brno, FVL VFU Brno, Gymnázium Slovanské nám. Brno, Gymnázium Olomouc-Hejčín, Slovanské gymnázium Olomouc.  Sestavení 4 x 10 tématických výukových programů pro SŠ  Sestavení 4 obrazových databází  Instruktážní kurz SŠ pedagogů pro práci s multimediálními programy: distanční forma prezenční forma v 10ti členných skupinách  Bezplatné poskytnutí všech výukových programů a obrazových databází registrovaným účastníkům kurzu Rozfázování výkladových diagramů umožňuje učiteli postupně vysvětlit dílčí procesy jinak komplikovaných, vzájemně propojených dějů (4a, 4b). Rychlost i podrobnosti výkladu lze přizpůsobit potřebám konkrétní skupiny studentů. K jednotlivým krokům je navíc možné se libovolně vracet. Využívání animačních prvků je ideální cesta, jak studentům přiblížit dynamiku biologických procesů. 2a-zorničkový reflex na základě kontrakce duhovky; 2b-šíření vzruchu v srdečním svalu v průběhu srdečního cyklu. 1a 1b 2b 2a 3a 3b 4a 4b možnosti prezentovat látku názorným a atraktivním způsobem. V biologických disciplínách je názornost dvojnásob důležitá. Integrace znalostí do přehledných Power Point prezentací obohacených animacemi, digitálními mikro- a makrofotografiemi, videosekvencemi, hypertextovými odkazy popř. aktivovanými www stránkami, vytváří zcela novou dimenzi výuky. Výsledkem jsou tématicky ucelené multimediální výukové programy, které jsou atraktivní a přitom mimořádně účinnou formou výuky. Animace VIDEO Schéma experimentu pro praktická cvičení: Kombinací animované kresby s mikrofotografií můžeme názorně prezentovat postup a předpokládané výsledky jednoduchých experimentů.

4


Stáhnout ppt "Pro výuku jakéhokoli předmětu je důležitá nejen odborná kvalifikace vyučujícího, ale také způsob prezentace učiva studentům. Současný rozvoj multimediálních."

Podobné prezentace


Reklamy Google