Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: marketing a management Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Cena a cíle podniku Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_MM_01_CENA A CILE PODNIKU Datum tvorby: Klíčová slova: cena, stanovení ceny, sleva Anotace: materiál slouží k výkladu a procvičení učiva a k zamyšlení nad stanovením ceny

2 CENA A CÍLE PODNIKU

3 Cena Směnná hodnota je kvantitativní poměr, ve kterém se směňuje zboží. Pokud směnnou hodnotu vyjádříme penězi, tak dostaneme cenu. Cena je peněžní vyjádření hodnoty zboží.

4 CÍLE PODNIKU PŘI STANOVENÍ CENY Zisk - takové stanovení výše ceny, kdy budou pokryty všechny náklady spojené s výrobou a bude obsažena určitá míra zisku Maximalizace zisku - podnik si zde stanoví cenu v takové výši, aby zabezpečila maximální celkové tržby z prodeje ve vztahu k vynaloženým nákladům.

5 CÍLE PODNIKU PŘI STANOVENÍ CENY Tržní podíl - Podniky se často snaží přilákat zákazníky počáteční nízkou cenou (zaváděcí) a snaží se získat dominantní postavení na trhu. Růst objemu prodeje - jedná se většinou o krátkodobý záměr podniku spojený s např. výprodejem zásob, kde cílem je uvolnění prostoru pro nové zboží.

6 CÍLE PODNIKU PŘI STANOVENÍ CENY Návratnost investic - dlouhodobá strategie, porovnává se zde návratnost investic s alternativní možností jejího použití. Špičková kvalita výrobku - zde je cílem podniku dosahování vedoucího postavení na trhu ve kvalitě výrobků. Stanovení vyšší ceny je úměrné vyšší kvalitě výrobku. Jiné cíle - např. zabránění konkurenci vstoupit na trh, přilákání nového okruhu zákazníků.

7 ÚLOHA: nalezněte hlavní příčiny změny ceny ! Mezi hlavní příčiny, kdy dochází ke změnám v cenách: chování konkurence nevyužití výrobní kapacity a odbyt snížení ceny výrobků v důsledku změn tržního podílu firmy ke zvýšení ceny při zvýšení vstupních nákladů na výrobu z důvodu nesouladu mezi nabídkou a poptávkou

8 ZMĚNY CENY srážka při platbě - v hotovosti nebo při dřívější úhradě faktury kvantitativní srážka (množstevní rabat) - předem známé snížení ceny při nákupu většího objemu zboží funkční srážky - poskytována distribučním článkům které při jejím poskytnutí přebírají na sebe některé marketingové funkce sezónní srážky - slevy z cen při nákupu mimo sezónu prémie - poskytuje se pravidelným zákazníkům, kteří v průběhu určitého období zakoupí zboží v určité hodnotě

9 Zdroje: Karlíček Miroslav a kol., Základy marketingu, Grada 2013, ISBN: Vlastní zdroje autorky


Stáhnout ppt "Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění."

Podobné prezentace


Reklamy Google