Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Závěs automobilového kola Základní funkce závěsu kola: bránit při přejezdu nerovnosti přenosu rázů a vibrací do karoserie zajistit co nejlepší přilnutí.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Závěs automobilového kola Základní funkce závěsu kola: bránit při přejezdu nerovnosti přenosu rázů a vibrací do karoserie zajistit co nejlepší přilnutí."— Transkript prezentace:

1 Závěs automobilového kola Základní funkce závěsu kola: bránit při přejezdu nerovnosti přenosu rázů a vibrací do karoserie zajistit co nejlepší přilnutí kola k vozovce za všech provozních situacích a na všech površích

2 Spolehlivost závěsu vysoké nároky na jízdní pohodlí a aktivní bezpečnost => vysoká konstrukční složitost bezúdržbový režim při dlouhé životnosti automobilu => vysoké nároky na spolehlivost Pravděpodobnost bezporuchového chodu sériového systému s N prvky: Možná řešení problému: 1)robustní dimenzování komponentů závěsu z kvalitních materiálů 2)pravidelná výměna standardních komponentů dle časového plánu 3)integrace postupů technické diagnostiky do systému údržby automobilu

3 Diagnostika závěsu kola demontáž komponentů a následná kontrola bezdemontážní technická diagnostika Stanovení diagnostické metody Výběr hodnotícího kriteria závěsu: rychlostní charakteristika tlumiče odpružení (F-v) kvalita přilnutí kola na nerovné vozovce identita chování v porovnání s etalonovým vozidlem Volba vhodné diagnostické veličiny: tlumící síla tlumiče odpružení svislý pohyb rozhoupané karoserie přítlačná síla kola k plošině testeru pohyb opěrné plošiny testeru

4 Systém dokmitový Diagnostická veličina: svislý pohyb karoserie Hodnotící kriterium: srovnání pohybu s pohybem etalonového vozidla Diagnostický mechanický model (1/4) s jedním stupněm volnosti Různé metody excitace (brzdný manévr, pád, manuální) obr.1obr.1 obr.2obr.3 obr.4 Ukázky dokmitu (útlum 0.25, 0.40, reál) obr.1 obr.2 obr.3 obr.4obr.2obr.3obr.4 obr.1obr.2 obr.3obr.4 obr.5obr.5 obr.6 Systém M-Tronic SDT 2000/U obr.5 obr.6obr.6 obr.5obr.6

5 Systém rezonanční adhezní Diagnostická veličina: přítlačná síla kola k plošině Hodnotící kriterium: nejmenší relativní přítlak EUS = 100*F min / F st obr.7 obr.7 Ukázka průběhu adhezní síly do zastavení setrvačníku obr.7 obr.7 obr.8 obr.8 Diagnostický mechanický model se dvěma stupni volnosti obr.8 obr.8 obr.9obr.9 obr.10 obr.11 Konstrukční provedení testeru Beissbarth obr.9 obr.10 obr.11obr.10obr.11 obr.9obr.10obr.11 EUSAMA EUropean ShockAbsorber Manufacturer Association

6 Systém rezonanční amplitudový Diagnostická veličina: oscilační pohyb plošiny kola Hodnotící kriterium: porovnání maximálního rozkmitu s etalonovým vozidlem obr.12 obr.12 Kruhový záznamový štítek mechanického testeru BOGE obr.12 obr.12 obr.13 obr.13 Diagnostický mechanický model se třemi stupni volnosti obr.13 obr.13 obr.14. obr.14. Konstrukční provedení testeru SACHS obr.14. obr.14.

7 TriStar Shock Tester

8 TriTec Diagnostic System


Stáhnout ppt "Závěs automobilového kola Základní funkce závěsu kola: bránit při přejezdu nerovnosti přenosu rázů a vibrací do karoserie zajistit co nejlepší přilnutí."

Podobné prezentace


Reklamy Google