Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

10. Sociální sítě jako prodejní platformy Získejte maximum z online komunit Pavel VŠFS.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "10. Sociální sítě jako prodejní platformy Získejte maximum z online komunit Pavel VŠFS."— Transkript prezentace:

1 10. Sociální sítě jako prodejní platformy Získejte maximum z online komunit Pavel Kotyza @ VŠFS

2 Agenda Prodejní / Nákupní proces Které sociální sítě jsou skvělé pro prodej B2B versus B2C Výhody různých sociálních sítí Nevýhody prodeje na sociálních sítích Projekt ke zkoušce + Prezentace

3 Rozcvička Jak vypadá proces celého nákupu

4 Tradiční nákupní proces Rozpoznání potřeby Vyhledání informace Vyhodnocení informace Nákupní rozhodnutí Vyhodnocení nákupu

5 Nový nákupní poces Úkol: Kterými kanály na vás firmy působí před vlastním nákupem?

6 Nový prodejní/nákupní proces Nákupí trychtýř už není trychtýř Multi-kanálový proces nákupů

7 Pět výzev pro marketéry Každý zákazník je unikátní Nikdy nebylo jednodušeí opustit váš obchod Míra opuštění nedokončeného košíku je vysoká Push reklama samotná již nestačí Cross-shopping se rozjíždí

8 Zákaznické trendy – využití více zařízení Otázka: Jak nakupujete v dnešní době! Jaká zařízení Jaké nástroje Kde začíná vaše hledání Kde dokončujete nákupní proces

9 Shopper trendy – použití více zařízení

10 Shopper trendy – využití více zařízení PŘÍPADOVÁ STUDIE Reebok zaznamenal růst 131% v povědomí o značce produktu RealFlex (běžecké boty) jakmile šířil video přes všechny igitální kanály: PC, mobilní telefony a tablety. “All-In” kampaň od Adidasu vygenerovala více než 2 miliony zhlédnutí spuštěním adaptované kampaně na PC, chytré telefony a tablety.

11 Jak získat uživatele, když se rozhodne nakupovat ✔ Přidejte Click to Call – Mnoho reklamních sítí (AdWords, Yahoo,…) nabízí funkci klikacího tel. čísla, které začne rovnou volat přímo z reklamy. Zjednodušíte tak nakupujícímu možnost vám rovnou zavolat. ✔ Vytvořte mobilní video reklamu – Mobily a video rostou po celém světě. Spojte je dohromady pro “super-kombo” ✔ Dejte si reklamu do mobilníh aplikací, a to obzvlášť pokud chcete, aby si uživatelé stáhli aplikaci. Pro tuto možnost existují speciání rkelamní sítě, včetně AdMob od Google nebo AppleAd ✔ Přidejte připomínky a upozornění – Najděte nové cestyjak zasáhnout uživatele – emailem nebo upozorněním po přihlášení ve vašem obchodě – například, že něco zapomněli v košíku z minula apod.

12 T-Commerce – velká příležitost Kdo z vás vlastní tablet? 208 million tabletů bude prodáno do konce 2014 Tablet time – 20:00 – 23:59 70% lidí používá tablet běhemsledování TV Případová studie: Citrix má o 50% větší CTR z nebrandovaného hledání na iPadech než na desktopech a dalších obrazovkách

13 Které sociální sítě jsou skvělé pro prodej? eBay YouTube Facebook Twitter Google+ Linked In Pinterest Instagram Snapchat Foursquare Sound Cloud

14 B2B versus B2C Jaký je rozdíl mezi B2B a B2C? B2B Social Networks B2C Social Networks

15 5 způsobů prodeje na sociálních sítích

16 #1: Mějte jasné Call to Action Vkládejte CTA – napříkad: “Kliněte zde pro exkluzivní slevu” nebo “Vložte pro vstup do soutěže…” nebo “Více dalších nabídek ZDE”

17 #2: Podporujte urgentnost Časově omezené nabídky pro zvýšené konverze a vyšší pozornost od zákazníků/fanoušků/sleďů Využívání spojení jako: “Jen po určitou dobu” nebo “Výhodně jen tento týden” nebo “Získejte to mezi pvními” určitě vzbudí odezvu u “diváků”

18 #3: Nabídněte sleďům a fanouškům exkluzivní deal Ujistěte se, že se o dealu fanoušci dozvědí a že je nabídka jen pro jednu sociální síť Nabídněte na každé síti různé nabídky

19 #4: Podpořte sdílení Požádejte fanoušky o retweet, sdílení, repin

20 #5: Udržujte vechny profily na sociálních sítích aktiuální a akivní Projděte si všechny profily vaší firmy (Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn, ZlatéStránky, FourSquare, Yelp, Najisto apod.) jednou za kvartál ujistěte se, že jsou všechna data aktuální Proč? Změny designu, rozměry cover fotek, změny vašich kontaktních údajů apod.

21 Nevýhody prodeje na sociálních sítích 1. Riziko špatného brandingu 2. Vlastní nasazení a odhodlání 3. Odpovídající a zábavný obsah 4. Časová náročnost 5. Žádné rychle ROI 6. Riziko negativních komentářů

22 Domácí úkol: Prodej na… Zvolte si zboží Vyberte si dvě sociální sítě – Twitter, Facebook nebo jiné vhodné soc. sítě Nadefinujte si vlastní plán kampaně pro každou sociální síť – Slogan (25 znaků) – Copy (120 znaků) – Obrázek (pokud to soc. síť dovoluje) Odešlete.doc,.ppt, google-doc na školní email!

23 Děkuji za pozornost Těším se na vaše nápady a návrhy


Stáhnout ppt "10. Sociální sítě jako prodejní platformy Získejte maximum z online komunit Pavel VŠFS."

Podobné prezentace


Reklamy Google