Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_EK.4.18 Nezaměstnanost Vytvořeno:17. 04. 2013 Ověřeno: 22. 04. 2013 Třída: 4.OA

2 Hospodářská politika Vzdělávací oblast:0dborné předměty Předmět:Ekonomika Ročník:4. Autor:Ing.Jarmila Muzikářová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:nezaměstnanost, nabídka, poptávka, tripartita Anotace: Materiál je určen k výuce tématického celku Hospodářská politika ekonomického vzdělávání.

3 Nezaměstnanost Nezaměstnanost vzniká, pokud na trhu práce převyšuje nabídka práce zaměstnanců poptávku po pracovní síle.

4 Situace na trhu práce Rovnost nabídky a poptávky Převis poptávky Převis nabídky – vzniká nezaměstnanost

5 Nezaměstnanost pohledem makroekonomickým Nezaměstnanost dobrovolná - lidé sami nemají potřebu pracovat Nezaměstnanost nedobrovolná - lidé chtějí a potřebují pracovat, ale nemohou odpovídající práci sehnat

6 Příčiny nezaměstnanosti frikční nezaměstnanost – lidé běžně mění svou práci strukturální nezaměstnanost – některé odvětví NH se dostává do útlumu cyklická nezaměstnanost – souvisí s cyklickým vývojem hospodářství

7 Měření nezaměstnanosti nedobrovolně nezaměstnaní Míra nezaměstnanosti=-------------------------------------------. 100(%) ekonomicky aktivní obyvatelstvo V ČR měří nezaměstnanost: 1.Ministerstvo práce a sociálních věcí 2.Český statistický úřad Zaměstnanci, podnikatelé a stát tvoří Radu pro sociální dialog (tripartita).

8 Opakování 1. Jak vzniká nezaměstnanost? 2. Jak rozlišujeme nezaměstnanost? 3. Jaké jsou příčiny nezaměstnanosti? 4. Jak se měří nedobrovolná nezaměstnanost?

9 Odpovědi na otázky 1. Nezaměstnanost vzniká, pokud na trhu práce převyšuje nabídka práce zaměstnanců poptávku po pracovní síle. 2. Nezaměstnanost dobrovolná a nedobrovolná. 3. Nezaměstnanost frikční, strukturální a cyklická. 4. Ukazatelem míry nezaměstnanosti (v %).

10 Použité zdroje Švarcová,J. a kol. Ekonomie – stručný přehled, 2012/2013, Zlín, CEED 2011. ISBN 978-80- 87301-16-6. Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google