Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_ObP.1.02 Spotřebitelská poptávka Vytvořeno: Ověřeno: Třída: PRO2, ŘU2, PV1, PRO1

2 Spotřebitelská poptávka Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět:Obchodní provoz Ročník:1., 2. Autor: Yvona Bbaoráková Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:spotřebitelská poptávka, pozorovací metoda, Anotace: Materiál je určen k seznámení s významem a důležitostí znalostí spotřebitelské poptávky.

3 Spotřebitelská poptávka Spotřebitelská poptávka vyjadřuje požadavky obyvatelstva po zboží a službách. Znalost spotřebitelské poptávky je jedním z nejdůležitějších předpokladů pro správné sestavení objednávky. Je nutno sledovat: prodané zboží, neuspokojené požadavky spotřebitelů, zvláštní přání týkajících se úpravy a kvality zboží.

4 Druhy poptávek Uspokojená Neuspokojená Vznikající Neznalost spotřebitelské poptávky může být příčinou, že objednané zboží nemusí odpovídat potřebám zákazníků a následkem toho vzniknou problémy s neprodejnými druhy zboží.

5 Spotřebitelskou poptávku ovlivňuje: příjem a sociální skladba obyvatelstva celková ekonomická situace rozsah a úroveň nabídky ceny zboží další prvky, např. móda

6 Nejčastější metody průzkumu poptávky výzkumy prováděné přímo v terénu, tzv. primární výzkumy prováděné tazateli dotazovací metody ústní nebo písemné /např. anketa/ pozorovací metody, které spočívají v pozorování chování a reakce zákazníka /např. kamerou/ druhotné /nepřímé/ výzkumy, které čerpají např. z údajů statistiky prodejen psychologické a sociologické výzkumy matematicko-statistické výzkumy

7 Význam výzkumu spotřebitelské poptávky dává úplnou informaci o přáních a potřebách zákazníků je podkladem pro optimální tvorbu objednávky umožňuje, aby prodejna měla správnou skladbu zásob pomáhá uskutečňovat správnou obchodní strategii /např. připravit se na změny v poptávce/ upozorňuje na budoucí změny v poptávce je jedním z podkladů pro úspěšné řízení propagace

8 Kontrolní otázky 1.Co je spotřebitelská poptávka? 2.Co ovlivňuje spotřebitelskou poptávku? 3.Jak provádíme spotřebitelskou poptávku?

9 Správné odpovědi 1. Spotřebitelská poptávka vyjadřuje požadavky obyvatelstva po zboží a službách. 2.Příjem a sociální skladba obyvatelstva celková ekonomická situace, rozsah a úroveň nabídky, ceny zboží, další prvky, např. móda. 3.Pozorovací metody (chování zákazníků), dotazovací metody (písemné, ústní), výzkumy z údajů statistik

10 Použité zdroje htp:// sovapo.wbs.cz/1-P-OCL-Obchodni-operace-v- prodejne.html‎ NOVOTNÝ, Mojmír. Obchodní provoz pro střední odborná učiliště. 1.vyd.Fortuna, 2003, ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google