Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."— Transkript prezentace:

1 Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity II/2 – Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Autor Mgr. Radmila Vovková Číslo materiálu VY_22_INOVACE_ANJ_2S3U1N_VO_27_21 Název Present Perfect Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Předmět Anglický jazyk Ročník 2.roč. SŠ, 3. roč. SOU, 1. roč. nástavbového studia Tématický celek Gramatika Anotace Výkladová prezentace na 20-25 minut seznamuje žáky s předpřítomným časem přítomným. Prezentace obsahuje cvičení, na kterém si žáci procvičí tvorbu předpřítomného času. Součástí je klíč ke cvičením. Metodický pokyn Viz předposlední strana prezentace Klíčová slova Present perfect, have, has Očekávaný výstup Žáci si osvojí používání předpřítomného času v porovnání s časem minulým.. Získané znalosti si procvičí na cvičení v závěru prezentace. Datum vytvoření 26.8.2013

2 PRESENT PERFECT

3 TVOŘENÍ HAVE HAS MINULÉ PŘÍČESTÍ VÝZNAMOVÉHO SLOVESA (koncovka –ed nebo 3. sloupek) + I have written three letters. She has been to Scotland. He has visited China twice.

4 OTÁZKA ZÁPOR Have you been there? Have you seen my dog? Has he read Hamlet? Have you washed your hair? They haven‘t done it yet. We haven‘t seen him yet. He hasn‘t eaten yet. I haven‘t ridden a horse.

5 POUŽITÍ -> doba minulého děje není určena I have seen him. - Viděl jsem ho. -> doba děje je určena časovým určením zahrnujícím přítomnost I have seen him this week. – Viděl jsem ho tento týden. -> děj se odehrál v minulosti a zasahuje do přítomnosti I‘ve seen it already. – Už jsem to viděl. -> děj vyjadřuje zkušenosti Have you ever been to Italy? - Už jsi někdy byl v Itálii?

6 ČASOVÉ VÝRAZY: JUST - právě SO FAR - dosud NOT YET - ještě ne SINCE - odkdy EVER – (vůbec) kdy NEVER - nikdy ALREADY – už FOR - jak dlouho Jill has been in London for four days. She is in London now. Jill has been in London since Monday. __________________________________________now_____________ past MondayFriday

7 PAST SIMPLEPRESENT PERFECT ! AGO - před nějakou dobou – minulý čas ! When did she arrive in London? She arrived in London four days ago. FOR, SINCE How long has she been in London? She has been in London for four days. She has been in London since Monday.

8 PRESENT PERFECT OR PAST SIMPLE 1. My friend is a writer. She ______________________ (write) many books. 2. How many cigarettes _____________ you _____________ (smoke) today? 3. __________ you _______________ (see) that film before? 4. When I was a child I _________________(not/like) sport. 5. Kathy loves travelling. She ______________________ (visit) many countries. 6. Rita ________________ (live) in Finland from 1991 to 1994. 7. They ____________________ (be) to London three times. 8. Your hair looks different. ________ you _______________ (have)a haircut? 9. I’m really angry. Somebody __________________ (eat) my chocolates. has written have smoked Haveseen didn‘t like has visited lived have been Havehad has eaten

9 Metodické pokyny k materiálu: 1) tento digitální učební materiál je zaměřen na osvojení si učiva týkajícího se předpřítomného času následné procvičení tohoto tématu 2) na prvních stranách se žáci seznámí s tvorbou předpřítomného č. 3) na dalších stránkách se žáci seznámí s tvorbou záporných vět a otázek 4) další část je zaměřena na použití předpřítomného času, a na rozdíl mezi časem minulým a předpřítomným 5) poslední část materiálu je zaměřena na procvičení osvojeného učiva 6) metodické pokyny jsou uvedeny u cvičení 7) cvičení lze využít v papírové podobě nebo s nimi lze pracovat skupinově na interaktivní tabuli

10 Zdroj: Murphy, Raymond. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press, 1994. ISBN 0-521-35770-5. s. 30, 31, 32, 36, 37. vlastní tvorba autora


Stáhnout ppt "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."

Podobné prezentace


Reklamy Google