Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nil www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nil www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21."— Transkript prezentace:

1 Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Nil Označení DUM VY_32_INOVACE_12_2_15 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Asie a Afriky Ročník 1. ročník a kvinty gymnázia

2 Základní charakteristika Nilu – doplň podle atlasu 1. Pramen:…………… 2. Délka:………………. 3. Jakými státy protéká z Ukerewe:…………

3 Základní charakteristika Nilu 1. Pramen: v podstatě vzniká soutokem - Bílý a Modrý Nil. Pramen Bílého Nilu: v Burundi přítok řeky Kagery, následně do jezera Ukerewe. 2. Délka: 6 700km. 3. P rotéká (z Ukerewe): Ugandou, Jižním Súdánem, Súdánem, Etiopií, a Egyptem. Obr. 1

4 Nil v Ugandě Obr. 2

5 Jaký je význam Nilu - podle atlasu a tvých znalostí? závlaha pro zemědělství závlaha pro zemědělství voda pro lidi a živočišnou produkci voda pro lidi a živočišnou produkci doprava doprava ryby ryby vodní elektrárny vodní elektrárny

6 Nil v Egyptě Obr. 3

7 Nil v Egyptě Obr. 4

8 Delta Nilu Obr. 5

9 Jihovýchodní Středomoří v noci Obr. 6

10 Doprava a rybaření Obr. 7

11 Asuánská přehrada 2 části – Nízká a Vysoká 2 části – Nízká a Vysoká Vysoká asuánská (Násirovo jezero) je důležitější Vysoká asuánská (Násirovo jezero) je důležitější regulace záplav a celoroční distribuce závlahové vody regulace záplav a celoroční distribuce závlahové vody ochrana obyvatelstva při záplavách ochrana obyvatelstva při záplavách pokrývá energetickou k potřebu celého Egypta pokrývá energetickou k potřebu celého Egypta z asuánského zdroje vzniká v poušti projekt Toshka lakes: z asuánského zdroje vzniká v poušti projekt Toshka lakes: zúrodnění pouště ke zvýšení produkce potravin (díky obrovskému nárůstu populace) zúrodnění pouště ke zvýšení produkce potravin (díky obrovskému nárůstu populace) Obr. 8

12 Hráz přehrady Obr. 9

13 Zdroje 1. BOBARINO. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2. SHADE, Michael. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 3. BIONET. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 4. CNES - SPOT IMAGE. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 5. DESCLOITRES, Jacques. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 6. NASA. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 7. STRZELECKI, Jerzy. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 8. DINGEMANSE, Mark. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 9. HAJOR. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Nil www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21."

Podobné prezentace


Reklamy Google