Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století."— Transkript prezentace:

1 Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Dělení Oceánie Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_20 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Austrálie a Oceánie Ročník 1. ročníky a kvinty gymnázia

2 - vymezení není jednoznačné Jaké znáš dělení? – použij atlas - Polynésie, Mikronésie, Melanésie - někdy dělení: Polynésie, Mikronésie, Melanésie a Nový Zéland Obr.1 Nový Zéland nebudeme řadit

3 Dle atlasu charakterizuj: (mimo Nového Zélandu) - jednoznačně teplé vlhké oceánské klima Co ovlivňuje jejich klima? - mořské proudy - už zmiňovaný jev El Niňo a mechanismus ENSO - stručně popiš: ENSO se skládá ze dvou vzájemně propojených složek; El Nino (změny teploty vody a cirkulace vody) a Southern Oscillation - jižní oscilace (změny cirkulace v atmosféře, včetně změny intenzity rovníkových pasátů).

4 Z hlediska zemětřesení a sopečné činnosti se jedná o jakou oblast? - značně neklidnou - část je součástí tzv. Ohnivého kruhu Obr.1 Ještě se zde nachází tzv. hot spots neboli horké skvrny mimo litosférická rozhraní Znáš nějaký příklad? Dle atlasu Havajské ostrovy

5 jsou místa v zemském tělese, která jsou charakteristická zvýšeným tokem geotermální energie Magma následně vystupuje na povrch a vznikají oblasti sopečné činnosti, které však nekopírují místa, kde se setkávají litosférické desky. Vznikají celé řetězce sopečných ostrovů Obr.2

6 Sopečné souostroví – na obrázku je vidět posun ostrovů díky pohybu litosférické desky Obr.3

7 - jeden typ ostrovů už známe… ….vulkanické - další typ určitě znáte …. ….korálové, ale většinou se jedná o kombinaci vulkanické činnosti a korálů, které vytváří tzv…. …atoly sopky-na-souostrovi-tonga/ sopky-na-souostrovi-tonga/

8 Atoly vznikají postupnou přeměnou podmořských sopek Mořské sopky se mohou pohybem tektonických desek pomalu posouvat a v místě původního epicentra mohou postupně vznikat další a další sopečné ostrovy. Další nezbytnou podmínkou pro vznik atolu je teplá a čistá voda Jedině tak se kolem vyhaslé sopky začne vytvářet korálový útes, lemující pobřeží sopečného ostrova. Pokles geologického podloží a eroze způsobují, že se sopečný kužel začne rozpadat a pomalu se potápí zpět do vod oceánu. Korálový útes se naopak rozrůstá a v cestě za světlem se stále více přibližuje k mořské hladině.

9 Obr.4

10 Obr.5

11 1. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2. WÖLBERN, Ingo. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 3. ROBINSON, Joel E.. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 4. NASA. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 5. US AIR FORCE. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století."

Podobné prezentace


Reklamy Google