Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Periferní oblasti V Asie www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Periferní oblasti V Asie www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských."— Transkript prezentace:

1 Periferní oblasti V Asie Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Periferní oblasti V Asie Označení DUM VY_32_INOVACE_12_2_01 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Asie a Afriky Ročník 1. ročník a kvinty gymnázia

2 Opakování Co znamená jádrová a periferní oblast? Co znamená jádrová a periferní oblast?

3 Jádrové oblasti příznivé podmínky pro život člověka (přírodní → klimatické, povrch, biosféra atd.) příznivé podmínky pro život člověka (přírodní → klimatické, povrch, biosféra atd.) vysoká hustota zalidnění vysoká hustota zalidnění velké využití hospodářského potenciálu velké využití hospodářského potenciálu vedle hospodářská také společenská aktivita vedle hospodářská také společenská aktivita oblasti s velmi přeměněnou krajinou oblasti s velmi přeměněnou krajinou

4 Periferní oblasti nepříznivé podmínky pro život člověka (přírodní → klimatické, povrch, biosféra atd.) nepříznivé podmínky pro život člověka (přírodní → klimatické, povrch, biosféra atd.) velice nízká nebo nulová hustota zalidnění velice nízká nebo nulová hustota zalidnění nulové nebo slabé hospodářské využití nulové nebo slabé hospodářské využití vůči střediskům jsou tyto oblasti v periferní (okrajové) poloze vůči střediskům jsou tyto oblasti v periferní (okrajové) poloze malá přeměna krajiny malá přeměna krajiny

5 V tomto regionu jsou to oblasti: Tibetu Tibetu Mongolska Mongolska

6 Doplň podle atlasu a předchozích znalostí: 1. Jak se nazývá typ klimatu? 2. Co je po většinu roku typické pro klima? 3. Hlavní typy přírodních krajin jsou? 4. V krajině jednoznačně chybí? 5. Jaké je dle tebe nejdůležitější zvíře a proč?

7 Odpovědi: klima a krajiny 1. Klima je zde kontinentální. 2. Velké výkyvy teplot + po většinu roku nedostatek srážek. 3. Hlavní přírodní krajiny jsou: stepi, pouště, polopouště 4. V krajině jednoznačně chybí lesy. 5. Nejdůležitější zvíře je zde yak. Proč?

8 Jak či yak Obr. 1

9 Yak tažné zvíře tažné zvíře mléko, maso, kůže mléko, maso, kůže trus – topivo, izolace staveb trus – topivo, izolace staveb

10 Obyvatelstvo 1. Jaké jsou hlavní národy? 2. Co všechno ovlivňuje jejich způsob života? 3. Jak se chová Čína k těmto národům?

11 Obyvatelstvo – odpovědi k předcházejícím otázkám 1. Tibeťané, Mongolové, Ujguři. 2. Vliv: náboženství – různé formy buddhismu + způsob života - kočovné pastevectví. 3. Čína se tyto národy snaží počínštit a v podstatě zlikvidovat.

12 Tibeťané Obr. 2Obr. 3

13 Zdroje 1. JARVIS, Dennis. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2. GALUZZI, Luca. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 3. TAVENEAUX, Antoine. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Periferní oblasti V Asie www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských."

Podobné prezentace


Reklamy Google