Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:19. září 2012 Číslo.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:19. září 2012 Číslo."— Transkript prezentace:

1 Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:19. září 2012 Číslo klíčové aktivity:VI/2VYS_62_INOVACE_ZSV.1.04 Typ vzdělávání, ročník: Střední vzdělávání 1. ročník Praktické školy dvouleté Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tématický okruh, téma: Člověk a společnost Základy společenských věd Člověk jako občan Trh práce Druh učebního materiálu:Prezentace Očekávaný výstup: Žák by měl: dokázat vyhledávat informace na trhu práce orientovat se v pracovně právních vztazích Anotace/metodický list: Trh práce Prezentace je určena k pochopení důležitost i hospodaření s penězi.

2

3 Je neděle a u rodiny Penízkových je neděle dnem, kdy tatínek dětem pravidelně rozděluje kapesné na další týden. Ondra i Barunka dostávají každou neděli 50 Kč.

4 Tatínek: „Děti, tady máte týdenní kapesné.“ Ondra: „Děkuju, tati!“ A jde si peníze uložit do peněženky. Barunka: „Děkuju, tatínku. Penízky si schovám do pokladničky.“ Tatínek: „A hlavně to všechno hned neutraťte!! Víte, že další dostanete zase až příští neděli!!“

5  Proč ale tatínek dětem říká, že jim dává kapesné? Ani Ondra ani Bára si přeci žádné peníze do kapsy nedávají!  Penízky, které od tatínka dostanou si hned uloží do peněženky nebo do pokladničky.

6  Dokázal bys vysvětlit co to znamená dostávat kapesné?  Ty kapesné dostáváš? Jak pravidelně?

7 „Do kapsy si kapesné samozřejmě nedávám. Jak se znám, tak by mi z kapsy určitě vypadlo. Raději si peníze uložím hned do peněženky. Moje mladší sestřička si však penízky ukládá do pokladničky. Někteří kluci ve třídě ale kapesné vůbec. Rodiče jim peníze dají až když si něco chtějí koupit.“

8  Proč tedy děti Penízkovi dostávají kapesné každou neděli???

9 „Kapesné dostávám od 3.třídy. Nejdříve mi maminka také kupovala jen když jsem něco chtěl. Jednou však taťka řekl: „Je na čase, aby se ten náš kluk taky naučil hospodařit s penězi! Co na to říkáš maminko?“ a maminka dodala: „pravda, pravda tatínku!“ S tatínkem jsme se domluvili, že kapesné budu dostávat každou neděli 50 Kč na týden.

10 „Několik prvních týdnů se mi stávalo, že jsem celé kapesné utratil za žvýkačky, bonbóny a sušenky hned v pondělí. Teď už vím, že s kapesným musím vystačit opravdu celý týden a víc nedostanu. Každý týden se snažím část kapesného ušetřit a později si koupit nějakou věc, která se mi líbí a kterou potřebuji.“

11 Dostáváš kapesné pravidelně? Proč si myslíš, že kapesné dostáváš? ________________________________________ ____________________________________ Nedostáváš kapesné? Proč si myslíš, že ne? ________________________________________ ____________________________________

12 Kam si své penízky ukládáš? ________________________________________ ____________________________________ Utratíš všechny peníze? Myslíš, že je to správně? ________________________________________ _______________________________________ _______________________________________

13 Ukládáš si nějaké peníze stranou? Spoříš si je? ________________________________________ ____________________________________ Víš na co? ________________________________________ ____________________________________ Myslíš, že si spoří všichni lidé? _______________________________________

14 SKOŘEPOVÁ, Eva. O penězích a hospodaření: s Kačkou a Filipem. 1. vyd. Ilustrace Lukáš Fibrich. Praha: Fragment, 2010, 63 s. Finanční gramotnost. ISBN


Stáhnout ppt "Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:19. září 2012 Číslo."

Podobné prezentace


Reklamy Google