Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní."— Transkript prezentace:

1

2 rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní družina a školní jídelna, Kostelec nad Orlicí, Pelclova 279

3 Finanční gramotnost Hospodaření rodiny 1 I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, Hospodaření rodiny 1

4 1.peníze 2.hospodaření domácnosti 3.finanční produkty

5 2.Hospodaření domácnosti Obsah: Rozpočet, příjmy a výdaje domácnosti Nárok na reklamaci Výsledky : Na příkladu ukáže, proč není možné realizovat všechny chtěné výdaje

6 Kapesné 1 1. Co jsou peníze? yktky nabkvoky akmínyk kslíčka ecnim

7 Klíč: Kytky Kamínky Bankovky Sklíčka Bankovky Mince Peníze jsou bankovky a mince.

8 2. Práce s mapou

9 1.Kolik států je na obrázku? 2.Vybarvi žlutě Českou republiku. 3.Vybarvi modře Polsko – má řeku Vislu. 4.Vybarvi šedivou Slovensko – má hory. 5.Vybarvi červeně Rakousko – protéká jím Dunaj. 6.Vybarvi hnědě Itálii – má tvar boty. 7.Vybarvi libovolnou barvou poslední stát – Německo.

10

11 3. Jen ve dvou státech z mapy nemají jako měnu EURO. Vylušti je: L S O E K O P O K S Č

12 4. Skoro všechny děti tvého věku dostávají kapesné. Co to je? Jsou to peníze, které děti dostanou pro vlastní spotřebu, většinou je získají za nějakou práci navíc, jako odměnu, nebo jen tak. Ale slouží k tomu, aby se děti naučily s penězi hospodařit, šetřit a koupit si něco podle svého

13 Seznamte se se dvěma chlapci:

14 Oba dostali v září toto kapesné za tyto činnosti: Toník: Došel babičce na velký nákup …… 30 Kč Natřel v domě zábradlí ……………… 50 Kč Našel paní Novákové ztracené brýle ….. 20 Kč Pepík: Napsal úkol Kč Vynesl odpadkový koš …….20 Kč Řekl „vole“ jenomm 10x místo 30x ……….50 Kč

15 Otázky: 1) Který kluk měl vyšší kapesné? Toník 2) Který kluk si peníze více zasloužil a proč? Toník 3) Jak velké kapesné by měl mít asi žák 5. třídy (měsíčně)? -Podtrhni a řekni svůj názor PROČ takovou částku? 20 Kč50 Kč600 Kč900 Kč10 Kč100 Kč200 Kč1000 Kč

16 5. Spoj činnosti, za které je možné dítě odměnit peněžní částkou. PLIVÁNÍ CHODBY ZAMETÁNÍ DORTU ČTENÍ NA ZEM VRÁCENÍ 8 HODIN SNĚDENÍ KNÍŽKY SPANÍ NALEZENÉ VĚCI 1. spoj, co k sobě patří 2. vyber, za co je možné dítě odměnit

17 6. Vrátíme se k Toníkovi Toník dostal za září kapesné 100 Kč a dostal ještě 50 Kč od babičky. Kolik Kč měl tedy dohromady? _________Kč Toník měl dohromady ________ Kč kapesného.

18 Toník si vedl notýsek: PŘÍJEMVÝDAJZŮSTATEK Kč žvýkačky130 5 Kč guma Kč míč Co to asi znamená? Toník našel 20 Kč. Toník dostal 20 Kč. Toník utratil 20 Kč.

19 Na závěr vysvětli a dokresli: KDO ŠETŘÍ, MÁ ZA TŘI. MYSLÍ NA ZADNÍ KOLEČKA.


Stáhnout ppt "rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní."

Podobné prezentace


Reklamy Google