Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní."— Transkript prezentace:

1 rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní škola, školní družina a školní jídelna, Kostelec nad Orlicí, Pelclova 279

2 Finanční gramotnost Hospodaření rodiny 2 I. stupeň Jaroslava Pavlatová, 16.9.2011, Finanční gramotnost I. stupeň, Hospodaření rodiny 2

3 1.peníze 2.hospodaření domácnosti 3.finanční produkty

4 2.Hospodaření domácnosti Obsah: Rozpočet, příjmy a výdaje domácnosti Nárok na reklamaci Výsledky : Na příkladu ukáže, proč není možné realizovat všechny chtěné výdaje

5 Kapesné 2 1. Hra na odhadce Učitel vybere jednoho žáka, ostatní žáci dostanou prázdné lístečky (malý prázdný papír). Vybraný žák jde k tabuli, otočí se ke třídě zády a dostane také lísteček. Učitel klade/promítne otázky, žáci na ně odpovídají tak, že se vžijí do odpovědí vybraného žáka a tedy snaží se odhadnout jeho odpověď. Odpovědi jsou typu ANO/NE.

6 Otázky: 1.Co myslíš, dá maminka Petra dcerce 5Kč za umytí nádobí? ANO NE 2.Co myslíš, dá maminka Petra za to, že celý týden nepřinesla ze školy pětku, 100 Kč? ANO NE 3.Co myslíš, dá maminka Petra dcerce 10 Kč, aby koupila babičce dárek k svátku? ANO NE

7 4.Dá maminka Petře za vyprání a vyžehlení prádla pro celou rodinu krabičku cigaret? ANO NE 5. Dá maminka Petře 200 Kč za vyznamenání na vysvědčení? ANO NE

8 Po té provede učitel se třídou vyhodnocení, nakolik se s vybranou žákyní Petrou ostatní shodli. Rozeberou společně i tu odpověď, která by byla správná/nesprávná a proč.

9 2. Děti z domova (Daniel a Petr) pohovoří o tom, jaké mají měsíční kapesné ( 250 – 350 Kč) a co dělají pro to, aby si mohli z kapesného peníze ušetřit na zakoupení dražší věci (např. MP3, mikina, míč, atd.)

10 3. Slovní úloha Maruška dostává měsíční kapesné ve výši 100 Kč. Kolik korun od září do prosince musí každý měsíc ušetřit, aby si k Vánocům mohla koupit kolečkové brusle za 320 Kč? A) kolik měsíců bude šetřit? B) kolik musí ušetřit každý měsíc? C) kolik korun Marušce zbyde dohromady?

11 BRUSLEZBYDE ZÁŘÍ 100 Kč ŘÍJEN 100 Kč LISTOPAD 100 Kč PROSINEC 100 Kč DOHROMADY

12 Klíč: BRUSLEZBYDE ZÁŘÍ 100 8020 ŘÍJEN 100 8020 LISTOPAD 100 8020 PROSINEC 100 8020 DOHROMADY 400 32080

13 Nakresli Marušce, co si má za zbylé peníze hezkého koupit :

14 4. (samostatná práce) Davídek našetřil z kapesného 100 Kč. Chtěl si koupit za 20 Kč, tatínkovi za 40 Kč, bráškovi za 10 Kč a mamince k svátku za 40 Kč.

15 1)spočítej, zda Davídkovi na to vše peníze stačily 2)jestli nestačily, navrhni ŘEŠENÍ

16 6. Navrhni výzdobu perníkového srdíčka pro maminku


Stáhnout ppt "Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní."

Podobné prezentace


Reklamy Google