Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní."— Transkript prezentace:

1 rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní družina a školní jídelna, Kostelec nad Orlicí, Pelclova 279

2 Finanční gramotnost Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, Prapůvod peněz 2 Prapůvod peněz 2 I. stupeň

3 1.peníze Obsah: hotovostní a bezhotovostní forma peněz Způsoby placení Banka jako správce Výsledky : Používá peníze v běžných situacích Odhadne a zkontroluje cenu nákupu a vrácené peníze

4 Prapůvod peněz 2 Téma vyučovací hodiny: Proč vznikly peníze a jaká je jejich podstata

5 Výchovně-vzdělávací cíle hodiny: Žák vysvětlí směnu předmětů v období pravěku. Žák se aktivně zapojuje do her. Žák spolupracuje s ostatními. Žák dbá pokynů učitele. Formy a metody: frontální výuka, skupinová práce

6 Nyní uvidíte na tabuli počáteční slabiky slov. Vaším úkolem je dokončit je. Vzniknou tak pravěká jména, která vám učitel napíše na lístečky. Následně se losem (podle jmen) rozdělíte do 3 skupin/kmenů.

7 KOL…… KVÍ…… CHECH……. VOD……. ZUB…… STO…… LAS….. HBI….. NADÁ….. LST…… BUCH….. ARK….. RAK…..

8 Skupiny si mezi sebou mají vyměnit zvířata. 1. skupina nabízí mamuta 2. skupina nabízí nosorožce 3. skupina nabízí vlky Žáci vyhledají na internetu hmotnost jednotlivých zvířat a zapíší ji na tabuli. Podle toho si mají určit, jak zvířata vyměnit – např. kolik vlků za mamuta apod. Skupiny si zahrají na výměnný obchod.

9 Kde hledat hmotnost zvířat?

10 ____Kg ___Kg ___ Kg

11 Závěr: Učitel: lidé postupem času přišli na to, že výměna věcí stejné hodnoty je nevýhodná a hodnotu je těžké určit. Začali si za různé předměty směňovat sůl, kožešiny, dobytek, plátno. Slované začali pro výměnu zboží používat plátěné šátečky – od toho vzniklo slovo platit. Pro výměnu se staly důležité kovy, které byly trvanlivé a tvárné. Nejvíce zlato a stříbro. Ve větším množství byly ale nepraktické, těžké. Číňané jako první začali používat v 10. století papírové peníze. – navážeme další hodinu

12 Jak se mi hodina líbila?

13 Mamut - AAAAFg/DHxPkLLlZdo/s1600/mamut2.jpg AAAAFg/DHxPkLLlZdo/s1600/mamut2.jpg Zdroje: Nosorožec - Vlk -


Stáhnout ppt "Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní."

Podobné prezentace


Reklamy Google