Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní."— Transkript prezentace:

1 rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní družina a školní jídelna, Kostelec nad Orlicí, Pelclova 279

2 Finanční gramotnost Prapůvod peněz 1 I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, Prapůvod peněz 1

3 1.peníze Obsah: hotovostní a bezhotovostní forma peněz Způsoby placení Banka jako správce Výsledky : Používá peníze v běžných situacích Odhadne a zkontroluje cenu nákupu a vrácené peníze

4 Prapůvod peněz 1 Téma vyučovací hodiny: Proč vznikly peníze a jaká je jejich podstata Materiály: bubny, kniha Lovci mamutů od Eduarda Štorcha

5 Výchovně-vzdělávací cíle hodiny: Žák vysvětlí směnu předmětů v období pravěku. Žák se aktivně zapojuje do her. Žák spolupracuje s ostatními. Žák dbá pokynů učitele. Formy a metody: frontální výuka, skupinová práce

6 Náplň vyučovací hodiny: Úvod Každý žák si napíše na papír věc, kterou si naposledy koupil a která mu udělala radost. O věci pohovoří – proč mu udělala radost. Každý žák si promyslí, jakou svoji oblíbenou hračku by v obchodě nabídl, aby ji mohl vyměnit za dárek pro maminku – aby jí udělal radost. Smyslem aktivity je, aby si žáci uvědomili, že taková forma obchodu je složitá – je těžké rozhodnout, kterou hračku vyměnit. Proto je lepší použít peníze – kupovat za peníze.

7 Hlavní část – Jak to fungovalo v minulosti, když peníze ještě nebyly? 1 - Učitel přečte žákům úryvek z knihy Lovci mamutů od Eduarda Štorcha – str. 254 – Výměnný obchod. Odkaz na životopis Eduarda Štorcha:

8

9 2 – Učitel rozdělí žáky na skupiny – chlapci a děvčata zvlášť. Chlapci jsou Kopčemové, dívky Veverčáci. Skupina chlapců vlastní pravěký nástroj, který si sami vyrobili – sekyru (ze dřeva a kamene). Skupina dívek má za úkol nabídnout předmět, který by měl stejnou hodnotu jako sekyra. Mají na výběr: a)upečené maso b) náramek z kůže c) kůži vlka Skupiny mají diskutovat, který předmět by odpovídal sekyrce a proč.

10

11 Co je správně ?

12 3 – Relaxace Žáci, jste pravěcí lidé u ohně, v tlupě, každý dostanete nějaký nástroj. Postupně opakujte verš a doprovázejte se na nástroje. Zrychlujte tempo a nástroje si vyměňujte. Verš: Iče mandam, iče iče mandam, iče iče iče mandam, ičé madnam –hé já,…

13 Pravěká sekyra - Zdroje: Upečené maso - Náramek z kůže - Eq9uCoeDDaJdZ3VPWnjalBeq_BnpwKeMrL5pQ Eq9uCoeDDaJdZ3VPWnjalBeq_BnpwKeMrL5pQ Vlčí kůže - lwgUCT-qAVjs0yrA85AFAhME8hcK3mR5lhQw lwgUCT-qAVjs0yrA85AFAhME8hcK3mR5lhQw Lovci mamutů - FifRmk5T9LVoQro5Ul-IthcYnQGqib_nUKg FifRmk5T9LVoQro5Ul-IthcYnQGqib_nUKg


Stáhnout ppt "Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní."

Podobné prezentace


Reklamy Google