Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován."— Transkript prezentace:

1 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Bc. Marií Leinerovou Linka důvěry

2 Kdy volat linku důvěry?  člověk si neví rady  cítí se ohrožen  potřebuje poradit  potřebuje pomoci  nemůže se obrátit na své blízké  cítí se sám, opuštěn

3 PRAVIDLA důvěra – pracovníci vázáni mlčenlivostí anonymita VYJÍMKA – pokud jde o záchranu života Kdo na lince důvěry pracuje? psychologové pedagogové sociální pracovníci odborníci se speciálním vzděláváním

4 S čím se klienti obracejí na linku důvěry nejčastěji? vztahové problémy (s vrstevníky, rodiči, dětmi, partnery, první lásky, seznamování apod.) výchovné problémy (náročné výchovné situace, delikvence dětí a mladistvých, problémy dospívání apod.) osobní problémy (osamělost, ztráta smyslu života, sebevražedné úvahy, problémy výkonu – ve škole, v práci, nespokojenost s vlastním tělem apod.) zdravotní problémy (těhotenství, problémy dospívání, otázky zdravé váhy, životosprávy apod.) sexuální otázky (informace, antikoncepce, první sexuální zkušenosti, masturbace, sexuální potíže) závislosti (gambling, drogy, alkohol, kouření, workoholismus apod.) poruchy příjmu potravy (anorexie, bulimie) náhlé nečekané traumatizující události (úmrtí blízké osoby, znásilnění, násilná trestný čin, úraz apod) sociálně-právní problémy (sociálně-právní ochrana dítěte, finanční a bytová tíseň, nezaměstnanost) týrání, zneužívání, šikana domácí násilí, stalking

5 Zákon 108/2006 Sb. O sociálních službách, § 55 telefonická krizová pomoc Služba telefonické krizové pomoci je terénní služba poskytovaná na přechodnou dobu osobám, které se nacházejí v situaci ohrožení zdraví nebo života nebo v jiné obtížné životní situaci, kterou přechodně nemohou řešit vlastními silami. Služba podle odstavce 1 obsahuje tyto základní činnosti: telefonickou krizovou pomoc, pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí


Stáhnout ppt "Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován."

Podobné prezentace


Reklamy Google