Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

For internal use only / Copyright © Siemens AG 2006. All rights reserved.Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Jak jsme zaváděli kafeterii.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "For internal use only / Copyright © Siemens AG 2006. All rights reserved.Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Jak jsme zaváděli kafeterii."— Transkript prezentace:

1 For internal use only / Copyright © Siemens AG 2006. All rights reserved.Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Jak jsme zaváděli kafeterii Workshop Daňová, právní a finanční praxe zaměstnaneckých výhod Radovan Jokel, Siemens s.r.o. Praha 10. srpen 2006

2 Page 2 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Úvod a obsah Program prezentace  Cíle HR v Siemens v ČR  Koncepce řízení benefitů  Plán realizace  Den D  Zkušenosti po 6 měsících  Návrhy pro zlepšení

3 Page 3 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Cíle HR ve skupině společností Siemens v ČR Organizace skupiny Regionální spol. Obchodní strategie Account management Centrální služby Obchodní kanceláře Marketing Prodej a odbyt Servis, poradenství Výrobní závody Výroba Výzkum a vývoj Konstrukce

4 Page 4 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Cíle HR ve skupině společností Siemens v ČR  Snížení nákladů na administrativní činnosti  Zkvalitnění HR služeb s přidanou hodnotou  Snížení provozních nákladů – centralizace systémů  Větší participace zaměstnanců a „self-service“

5 Page 5 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Nejasné kontury celkového odměňování Benefity jako součást celkového odměňování FIXVARBEN celkový příjem celkový příjem trh exaktní srovnání ?

6 Page 6 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Pohled daňovou optikou zaměstnanec není příjmemje příjmem zaměstnavatel je nákladem ZL: velmi výhodné neplatí odvody, snižuje daň ZC: velmi výhodné neplatí odvody, snižuje daň ZL: neutrální platí odvody, snižuje daň ZC: neutrální platí odvody, zvyšuje daň není nákladem ZL: výhodné neplatí odvody, zvyšuje daň ZC: velmi výhodné neplatí odvody, snižuje daň ZL: nevýhodné platí odvody, zvyšuje daň ZC: neutrální platí odvody, zvyšuje daň

7 Page 7 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Hledání propasti mezi trhem a firmou zaměstnanec není příjmemje příjmem zaměstnavatel je nákladem Trh* 47.7% Trh 16.4% Siemens** 43.0% Siemens 24.0% není nákladem Trh 22.7% Trh 15.8% Siemens 0.4% Siemens 11.3% *Trh: Kolik procent populace firem zúčastněných v průzkumu má přístup k benefitům v této kategorii? **Siemens: Kolik procent zaměstnanců v průměru má přístup k benefitům v této kategorii?

8 Page 8 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Nevyvážené rozložení benefitů ve firmě zaměstnanec není příjmemje příjmem zaměstnavatel je nákladem 17.8%79.2% není nákladem 0,2%2,8% Jaký podíl celkových prostředků na benefity vynakládá dnes Siemens na jednotlivé kategorie? !

9 Page 9 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Posun priorit zaměstnanec není příjmemje příjmem zaměstnavatel je nákladem 17.3%77.0% není nákladem 3,0%*2,7% *nárůst na podíl 3.0% znamená nárůst X MCZK. Po rozdělení této sumy na všechny stejně máme roční kredit na osobu !

10 Page 10 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Jdeme do toho – nelze jinak!

11 Page 11 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Jak na to? Budoucí systém benefitů ve firmě by měl být: 1.Samoobslužný s minimální administrativou 2.Nediskriminující, pružný a žádaný 3.Daňově čistý, nákladově neutrální

12 Page 12 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Plán realizace 1.Odsouhlasení základních principů 2.Výběrově řízení na dodavatele řešení 3.Komunikace a příprava na den D

13 Page 13 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Odsouhlasení základních principů Komu:všem Kolik:dle analýzy (roční kredit na 1 osobu) Odkdy:1. 1. 2006 Co:sport, kultura, cestování, zdraví, vzdělávání A co... ...rozdíly mezi kategoriemi zaměstnanců? ...zaměstnanci na zkrácený úvazek? ...zaměstnanci ve zkušební a výpovědní lhůtě? ...zaměstnanci v mimoevidenčním stavu? ...zaměstnanci bez počítače / e-mailu? ukázka

14 Page 14 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Požadavky na dodavatele řešení CENA  počáteční náklady, náklady na první a další roky, slevy, struktura nákladů SÍŤ  flexibilita sítě, regionální pokrytí, nabídka (různorodost) benefitů DODAVATEL  zkušenost dodavatele, reference, obchodní strategie dodavatele APLIKACE  rezervace, helpline, administrace, bezpečnost dat

15 Page 15 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Příprava na den D Komunikace  vedení (DirCom) – závazek podporovat celkovou koncepci  vedoucí zaměstnanci – „marketing“ nových benefitů  zaměstnanci – co systém přináší a co nám (ne)vezme Představení aplikace a procedury  zaškolení pověřených zaměstnanců útvarů Příprava kmenových dat  nové parametry ukázka

16 Page 16 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Komunikační plán v detailu KrokOdpov.DatumCíl Listopad 1.Zveřejnění image článku na IntranetuSF15.11.05První informace o Cafeterii 2.Odeslání článku do Siemens ReportSF16.11.05Podklady pro Siemens Rep. Prosinec 3.Článek Siemens ReportSF1.12. 05Vyjde–kompletní oslovení celé spol., zveřejnění zákl.informací 4.Článek IntranetSF10.12.05Detailnější info, zveřejnit date školení 5.Odeslání článku do Siemens ReportSF16.12.05Odeslání článku do Sie Rep, komunikace souběžně s portálem 6.Školení asistentek, team leadeři.RJ, SF15 +20.12.05Proškolit kontaktní osoby, souběžně s Portálem Leden 7.Článek Siemens ReportSF2.01.06Vyjde –detailnější informace 8.Školení asistentek, team leadeřiRJ, SF3.01.063.Termín školení, souběžně s Portálem 9.Infomail zaměstnancůmBM,RJ,SFPřihlašovácí údaje, heslo, apod. 10.Hotline zřízená spol. Benefit Management s.r.oRJ,BM,SFPři startu přihlašov. Poskytnout pomoc v případě nejasností 11.Odeslání článku do Siemens ReportSF16.1.06Informace o Hotline, fungování, …

17 Page 17 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Komunikační plán v detailu (2) KrokOdpověd.DatumCíl Únor-květen 11.Článek v Siemens ReportuSF1.2.06Vyjde i-nformace o Hotline, fungování, … 12.HotlineRJ,BM,SF Červen-Červenec 12.AnketaSF,RJ6.-.7.06zjistit zájem o případné rozšíření 13.Hotline Srpen 13.Siemens ReportSF16.8.06Odeslání článku- výsledky ankety, průběžné info 14.HotlineBM, SFprůběžné monitorování dotazů a stížností Září 15.Siemens ReportSF1.9.05Informace o výsledcích ankety, průběžné info aj. 16.InfomailSF,RJ1.9.06Informovat o dočerpání bodů 17.AnketaSF,RJ5.9.06celkové využívání benefitů, preference 18.HotlineBM, SFprůběžné monitorování dotazů a stížností

18 Page 18 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Den D

19 Page 19 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Aktivace – poslední aktivní zásah HR Aktivační e-mail v den D od externí organizace – správce sítě benefitů

20 Page 20 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Lidé si užívají nových benefitů...

21 Page 21 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Klíčové statistiky – ohlédnutí po 6 měsících Míra čerpání ročních kreditů za prvních 6 měsíců (benchmark = 50%) podle lokalitypodle věku

22 Page 22 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Klíčové statistiky – ohlédnutí po 6 měsících Jaké benefity a průběh čerpání kumulovaně po měsících + předpověď 30 SEP uzávěrka obch. roku vynulování účtů

23 Page 23 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Návrhy pro zlepšení Rozšiřování sítě: noví dodavatelé nové formy benefitů Flexibilizace: „chci si přesunout část své mzdy do kafeterie“ „do penze mám daleko, chci větší příspěvek na kafeterii“ „do penze mám blízko, chci místo kafeterie (není příjmem) zvýšit průměrný výdělek = vyměřovací základ pro penzi Benefity v jiných daňových režimech

24 Page 24 Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "For internal use only / Copyright © Siemens AG 2006. All rights reserved.Copyright © 2006 Siemens s.r.o. All rights reserved. Jak jsme zaváděli kafeterii."

Podobné prezentace


Reklamy Google