Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI."— Transkript prezentace:

1 KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/

2 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Ing. Jiří Horák Učitel CNC programování  PODPORA VÝUKY CNC PĚTIOSÉHO OBRÁBĚNÍ

3 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ CNC = Computer Numerical Control = počítačem řízený obráběcí stroj 2. CAM = Computer Aided Manufacturing = počítačová podpora výroby 3. CAD = Computer Aided Design = počítačová podpora konstrukce Základní pojmy - zkratky

4 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Vysoký podíl využívání CNC strojů - Výhody CNC strojů:- výroba tvarově složitých součástí - pružná automatizace - zkrácení výrobních časů - vyšší přesnost výrobků - snížení neproduktivních vedlejších časů - nižší zmetkovitost - opakovatelnost - menší nároky na obsluhu stroje - menší požadavky na kontrolu apod. Současný trend v třískovém obrábění

5 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Nevýhody CNC strojů:- vysoké investiční a servisní výdaje - další náklady na podpůrné vybavení stroje - kvalifikovaný personál pro tvorbu programů Současný trend v třískovém obrábění

6 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ osé – CNC vrtačky - 2 osé – CNC soustruhy - 3 osé – CNC frézky - 4 osé a více – tzv. obráběcí centra Při výuce začínáme od 2 osého obrábění pokračujeme přes 3 osé a ve 4. ročníku se studenti seznámí s programováním 4 a více osého obrábění. V současné době představuje 5 osé obrábění špičku v třískovém obrábění. Rozdělení podle počtu současně řízených os

7 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Vybrané strojírenské obory – od 3. ročníku - V prvních dvou ročnících praxe ve školních dílnách - Důležitý základ: - Strojírenská technologie - obrábění - Technické kreslení – čtení výkresů - Matematika – základní výpočty řezných podmínek - Stavba a provoz strojů – základní strojní části - Konstrukční cvičení – základy konstruování Výuka programování CNC strojů a CAM systémů

8 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Ve 3. ročníku – Programování CNC strojů - 2 hodiny týdně - Ve 4. ročníku – CAD/CAM – 3 hodiny týdně Strojírenství – všeobecné

9 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Ve 3. ročníku – Obsluha CNC strojů – 2 hodiny týdně - Ve 4. ročníku – Konstrukce a provoz CNC strojů – 2 hodiny týdně - Programování CNC strojů – 4 hodiny týdně Strojírenství – počítačové řízení NC a CNC strojů

10 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Soustružení: - Program SUF16 - základy programování - seznámení se se základními funkcemi a principy programování - volba nástrojů, korekce, nulové body, cykly + ukázka simulace v programu SUF16 Frézování: - Program FC16- programování v 2,5 D - základy programování - principy frézování, základní funkce - volba nástrojů, nulové body, cykly + ukázka simulace v programu FC16 Programování CNC strojů - základy

11 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Soustružení: - EMCO Sinumerik 810T- tvorba podprogramů - volba nástrojů, korekce, nulové body, pracovní cykly + ukázka simulace v programu EMCO Sinumerik 810T Frézování: - EMCO Sinumerik 810M- programování 2,5 D - základy programování - volba nástrojů, nulové body, pracovní cykly - programováni v polárních souřadnicích + ukázka simulace v programu EMCO Sinumerik 810T Programování CNC strojů

12 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Po absolvování předchozích výukových programů se studenti seznamují s CAM systémy. Soustružení: - AlphaCAM- tvorba 2D geometrie součásti - pracovní cykly - programování 4 osého obrábění - volba nástrojů + ukázka simulace v programu AlphaCAM soustružení Frézování: - AlphaCAM- tvorba geometrie součásti - frézování obrysů a vybrání ve 2,5D - obrábění 3D ploch + ukázka simulace v programu AlphaCAM frézování Programování CNC strojů – CAM systémy

13 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Posledním stupněm je program SolidCAM. Soustružení: - SolidCAM- zpracování modelu součásti - pracovní cykly - volba nástrojů + ukázka simulace v programu SolidCAM soustružení Frézování: - SolidCAM- tvorba geometrie součásti - volba nástrojů - pracovní cykly + ukázka simulace v programu SolidCAM frézování Programování CNC strojů – CAM systémy

14 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Velikou výhodou je, že v předmětu Konstrukční cvičení se studenti naučí pracovat v programu SolidWorks. - SolidCAM je plně integrovaný CAM systém v prostředí CAD systému SolidWorks. - Studenti tak pracují v již známém prostředí. Programování CNC strojů – CAM systémy

15 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Při výuce dbáme na: - logické uvažování - práci s vlastními poznámkami - práci s „Nápovědou“ jednotlivých programů - využití znalostí z jiných předmětů (Strojírenská technologie, Praxe, Konstrukční cvičení, Stavba a provoz strojů, Technické kreslení, Matematika) – vysoká provázanost těchto předmětů - samostatnost Programování CNC strojů

16 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Naši studenti se zúčastňují soutěží v programování SolidCAM. Soutěže v programování SolidCAM

17 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/ Většina absolventů pokračuje ve studiu na vysoké škole – především VUT Brno - Příprava studentů na další studium, případně na práci programátora CNC - Vybudování samostatného a logického myšlení u studentů Programování CNC strojů - cíle


Stáhnout ppt "KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI."

Podobné prezentace


Reklamy Google