Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MOTIVAČNÍ WORKSHOP ZAMĚŘENÝ NA POPULARIZACI TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ Mgr. Jindřiška Karásková Ostrava 22.6.2011.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MOTIVAČNÍ WORKSHOP ZAMĚŘENÝ NA POPULARIZACI TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ Mgr. Jindřiška Karásková Ostrava 22.6.2011."— Transkript prezentace:

1 MOTIVAČNÍ WORKSHOP ZAMĚŘENÝ NA POPULARIZACI TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ Mgr. Jindřiška Karásková Ostrava

2 Představení lektorů – konzultantů personální agentury Specialist Service s.r.o. Představení účastníků – studentů a jejich očekávání

3 Skupinové cvičení “Slova a vize” Rozdělte 9 slov do 3 skupin tak, aby v každé skupině byla slova, ke kterým lze přiřadit 4.nadřazený pojem, který tuto skupinu slov určitým způsobem spojuje. (15 min.) Následně se dohodněte, kterou z daných trojic použijete pro tvorbu strategie určitého podniku. Vytvořte strategii důlního, strojírenského, hutního, IT nebo stavebního podniku. Prezentujte ostatním svou strategii (6 min.)

4 Skupinové cvičení “Slova a vize” bylo zaměřené na ?

5 PRACOVNÍ TRH MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Struktura průmyslu, významní zaměstnavatelé Nejžádanější profese a jejich finanční ohodnocení, benefity Kritéria pro výběr zaměstnanců na technické pozice Kariéra v zahraničním podniku

6 Průměrná mzda v Moravskoslezském kraji x medián, 1.decil, 9.decil Mzda x plat Mzdové průzkumy (Trexima) Pracovní smlouvy + mzdové výměry Dohoda o provedení práce, dohoda o provedení pracovní činnosti Nástupní mzda (u technických oborů) Průměrná mzda v Moravskoslezském kraji nejnižší.

7 Průměrná měsíční mzda v 1. čtvrtletí 2011 v Moravskoslezském kraji vzrostla meziročně o 2,0 %. Měsíční mzda spočítaná jako podíl vyplacených mzdových prostředků a počtu zaměstnanců (přepočtené stavy na normální délku pracovní doby) na pracovištích firem a organizací MSK dosáhla výše Kč a je v mezikrajském srovnání po Praze, Středočeském, Jihomoravském a Plzeňském kraji pátá nejvyšší. Naopak její již zmíněná meziroční dynamika je po Ústeckém a Plzeňském kraji třetí nejnižší. Průměrná hrubá měsíční mzda je podíl mzdových prostředků (vč. příplatků za přesčas, prémií a odměn, náhrad mzdy atd.) připadající na jednoho zaměstnance za měsíc. Nevypovídá tedy o výplatě jednoho konkrétního zaměstnance. Výsledky strukturálních statistik, kdy jsou k dispozici údaje o výdělcích jednotlivých zaměstnanců, uvádějí, že zhruba dvě třetiny zaměstnanců mají mzdu nižší než je celostátní průměr. Z hrubé mzdy jsou zaměstnavatelem za zaměstnance ještě odvedeny příslušné částky na zdravotní pojištění a sociální zabezpečení, politiku zaměstnanosti a zálohy na daně z příjmu, zaměstnanci je vyplácena mzda čistá. nižší.

8 Skupinová diskuse: Požadavky na znalosti a dovednosti zaměstnanců ze strany zaměstnavatelů Pojem KOMPETENCE Jaké kompetence hrají roli v uplatnění absolventů?

9 Skupinové cvičení “Technický projekt domu”

10 “Technický projekt domu” – zadání 1.části: Ze stavebnice postavte dům. Zapište postup stavby a podobu domu. Připravte si prezentaci svého návrhu, kterou přednesete publiku. Na splnění úkolu máte 35 min.

11 “Technický projekt domu” – zadání 2.části: Podle popisu/návodu postavte dům. Na splnění úkolu máte 20 min.

12 “Technický projekt domu” –3.část: Prezentace Vašeho návrhu a porovnání Vaši stavby se stavbou, která vznikla podle Vašeho popisu. Max. 10 min. na jednu prezentaci a rozbor

13 Závěr: Jak jste s výsledkem spokojeni? Jak fungovala spolupráce ve skupině? Co plnění cíle přispívalo a co brzdilo? Došlo ke konfliktům; pokud ano, k jakým a jak to ovlivnilo průběh stavby? Byly dodrženy instrukce; pokud ne, tak proč? Byl dohodnut nějaký postup a ve které chvíli? Nakolik se zapojili jednotliví členové družstva? Jste spokojeni se zapojením svým a ostatních? Došlo k rozdělení rolí? Využili jste přirozených schopností členů družstva? Ovlivňoval postup práce ostatní družstva a čím? Co jste se dozvěděli o sobě i ostatních? Co zúročíte při další práci? 6

14 Kdybych si mohl vybrat práci/pracovní místo bez ohledu na své studijní zaměření, jak bych volil? Proč? v technické oblasti,  „průřezové pozice“,  jiné povolání, které přímo nesouvisí s vystudovaným oborem 6

15 Plusy a mínusy technického povolání ? 6

16 Technické pozice Ekonomic ké pozice Technicko- obchodní pozice Vedení lidí, personalisti ka ?

17 Skupinové cvičení KAČENKA Vaším úkolem je složit co největší počet papírových skládanek podle uvedeného návodu. Důležité je, aby Váš výtvor co nejvěrněji kopíroval nakreslený vzor. Formát papíru, z něhož se Kačenky skládají, je čtvercový. Na skládání máte 20 minut a do výsledného hodnocení budou započteny pouze ty výrobky, které budou zcela dokončeny.

18 Skupinové cvičení KAČENKA Diskuse k výsledkům skupinové práce, co Vám bránilo nebo naopak co Vám pomáhalo? Je pro studium technický oborů nutná manuální zručnost? Jaké zjištění Vám toto skupinové cvičení přineslo?

19 Závěrečná diskuse a vyhodnocení práce skupin

20 Děkujeme za spolupráci a pozornost. MGR. JINDŘIŠKA KARÁSKOVÁ MGR. PETRA JUŘICOVÁ SPECIALIST SERVICE, S.R.O. TELEFON: WWW.SPECIALIST.CZ


Stáhnout ppt "MOTIVAČNÍ WORKSHOP ZAMĚŘENÝ NA POPULARIZACI TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ Mgr. Jindřiška Karásková Ostrava 22.6.2011."

Podobné prezentace


Reklamy Google