Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkušenosti s elektronickou podporou výuky

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkušenosti s elektronickou podporou výuky"— Transkript prezentace:

1 Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
Tomáš Zeman, Jaromír Hrad ČVUT v Praze, Fakulta elektrotechnická, Katedra telekomunikační techniky Praha 6, Technická 2, tel.: , Úvodní strana Distanční vzdělávání v ČR - Jindřichův Hradec,

2 Distanční vzdělávání v ČR - Jindřichův Hradec, 1. - 3. 7. 2002
Osnova Historie Realizované projekty Požadavky kladené na systém pro e-learning Zkušenosti s výukou předmětu 32TSM Perspektivy Problémy Distanční vzdělávání v ČR - Jindřichův Hradec,

3 Distanční vzdělávání v ČR - Jindřichův Hradec, 1. - 3. 7. 2002
Historie Úvodní poznámka: naše projekty jsou určeny zejména studentům prezenční (denní) formy studia ·          1990 – zahájena výroba výukových programů (MS-DOS) ·          1992 – výukové programy v prostředí Windows ·          1993 – multimediální prvky ·          1996 – multimediální programy na CD ·          1998 – internetové stránky katedry s výukovými materiály ·          2000 – on-line výukové kurzy Distanční vzdělávání v ČR - Jindřichův Hradec,

4 Distanční vzdělávání v ČR - Jindřichův Hradec, 1. - 3. 7. 2002
Realizované projekty cca 40 výukových programů ·          1992 – TEMPUS ·          1997 – Základy ISDN (Telecomspol) ·          od r – Telematické služby a multimédia ·          2000 – videokonferenční kursy (SIRE, Španělsko) ·          od r – CISCO Networking Academy (CESNET) ·          1999 – 2001 – projekt EU Leonardo da Vinci (Český Telecom) ·          2001 – Základy přenosu dat (ČVUT) ·          2002 – Projekt pro e-learning (CESNET) Distanční vzdělávání v ČR - Jindřichův Hradec,

5 Požadavky kladené na systém pro e-Learning
otevřený univerzální systém pro podporu výuky, který umožní uživatelsky přátelské ukládání a prezentaci informací v různých formátech a zároveň umožní i další funkce a)   Obecné požadavky ·     možnost dálkového přístupu ·     kategorizace uživatelů, přístup k systému ·     respektovaní vlastností telekomunikačního prostředí ·     zabezpečení proti napadení systému ·     neustálý rozvoj systému b)   Požadavky dodavatele informací (učitele) příprava materiálů ve formátu, na který je učitel zvyklý  jednoduché vkládání, úprava a odstraňování informací Distanční vzdělávání v ČR - Jindřichův Hradec,

6 Požadavky kladené na systém pro e-Learning (… pokračování)
c)    Požadavky spotřebitele informací (studenta)   věcně (i formálně) správné informace   široká možnost přístupu   jasný a přehledný způsob komunikace se systémem možnosti dotazů, poznámek, kritiky (systému pro podporu výuky I pedagogického procesu vůbec)   dostupnost 24 hodiny denně d)   Další funkce diskusní fórum aktuality interní funkce pro katedru Distanční vzdělávání v ČR - Jindřichův Hradec,

7 Zkušenosti s výukou předmětu 32TSM
náplní cvičení je vytvoření samostatné práce – multimediálního programu na zvolené téma cvičení lze absolvovat prakticky bez fyzické účasti kontakt s učitelem: , on-line komunikace podpůrné materiály: internet, stránky katedry výsledky studentů, kteří se účastnili (nepovinné) prezenční formy výuky jsou výrazně lepší než u studentů, kteří se výuky neúčastnili u studentů, kteří na cvičení nedocházeli se projevoval klesající zájem o předmět někteří ze studentů, kteří na cvičení nedocházeli, předmět vůbec nedokončili Distanční vzdělávání v ČR - Jindřichův Hradec,

8 Perspektivy výuky podporované elektronickými prostředky na K332
příprava elektronických materiálů různých formátů (texty, A/V přednášky, výukové programy, elektronické testy) podpora elektronické komunikace s pedagogy zachování „živých“ učitelů výuka na dálku pouze jako doplnění standardní výuky, popř. nahrazení pouze ve vymezených oblastech zprovoznění nového serveru katedry, který bude výrazně podporovat dálkové formy výuky Distanční vzdělávání v ČR - Jindřichův Hradec,

9 Problémy při zavádění e-learningu do výuky
bezpečnost serveru autorská práva ochota pedagogů pracnost výroby výukových programů multidisciplinárnost tvorby výukových prostředků motivace studentů při snižování jejich fyzické účasti ve výuce pomocí systémů pro dálkové vzdělávání nelze dělat zkoušky, testy apod. Distanční vzdělávání v ČR - Jindřichův Hradec,


Stáhnout ppt "Zkušenosti s elektronickou podporou výuky"

Podobné prezentace


Reklamy Google