Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Připravenost studentů a zavádění e-learningu na Fakultě chemické VUT v Brně Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Připravenost studentů a zavádění e-learningu na Fakultě chemické VUT v Brně Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová."— Transkript prezentace:

1 Připravenost studentů a zavádění e-learningu na Fakultě chemické VUT v Brně Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová

2 osnova  motivace, výchozí podmínky  jsou nastupující studenti připraveni na e-learning?  informační gramotnost studentů  dostupnost IT pro studenty  motivace studentů  e-learning na FCH VUT  implementace LMS systému(ů)  využívané e-learningové učební opory  zkušenosti a přínosy

3 motivace, výchozí podmínky  nutnost adaptace studijních programů v souvislosti s přechodem na třístupňovou formu studia  vytváření nových učebních opor, požadavek jejich sjednocení na jedné platformě  postupné využívání e-learningových technologií až po implementaci LMS  blended learning

4 motivace, výchozí podmínky  potřebné podmínky pro úspěšné využívání e-learningu:  technické zázemí  motivace pedagogů  motivace a připravenost studentů ? především u nastupujících studentů: možno využít e-learningu hned v 1. ročníku (nejvíce studentů, individualizace, nevyhraněnost) NEBO nutná příprava studentů na e-learning ?

5 průzkum  na začátku ZS i LS 2004/2005 průzkum mezi studenty 1.ročníku (>80% studentů)  cíl:  informační gramotnost nastupujících studentů ?  její ovlivnění výukou informatiky v 1. semestru ?  dostupnost IT pro studenty mimo fakultu ?  motivace studentů pro využívání e-learningu ?  výsledky ?

6 informační gramotnost nastupujících studentů – 1. střední školy • celková úroveň výuky: 3,4 • výuky stylem „ volná činnost“ • 74 % se považuje za samouky • 4,5 % studentů dosud nepracovala s počítačem ! Střední škola

7 informační gramotnost nastupujících studentů - 2. úroveň výuky na SŠ

8 dostupnost výpočetní techniky pro posluchače – přístup k PC 87 % počítačů s připojením na Internet

9 dostupnost výpočetní techniky pro posluchače – využívání PC

10 motivace studentů pro využívání e-learningu

11 shrnutí průzkumu:  na SŠ nedostatečná výuka  přibližně 10 % nastupujících studentů počítačově negramotných  studenti se naučili pracovat intuitivně stylem pokusu a omylu  mnohdy nesprávné návyky ALE  skoro každý má k dispozici počítač s Internetem  po zaškolení výborné podmínky pro využití e- learningu

12 e-learning na FCH VUT  VUT  FCH – blended learning  využívané učební opory:  učební texty v elektronické formě  animace a videoklipy k návodům fyzikálního praktika  multimediální návody pro obsluhu software  zkušební testy  nástroje pro komunikaci  ‚průvodce studiem / kalendář  přehled výsledků studia  ankety

13

14 kurz fyzikálního praktika

15 výhled do budoucna  implementace celouniverzitního LCMS  další předměty  provázanost s dalšími oblastmi výuky  propagace a používání  dálkově řízené experimenty

16 Připravenost studentů a zavádění e-learningu na Fakultě chemické VUT Martin Weiter, Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Připravenost studentů a zavádění e-learningu na Fakultě chemické VUT v Brně Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová."

Podobné prezentace


Reklamy Google