Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Strategie rozvoje automobilového průmyslu Ruské federace do roku 2020 Možnosti založení společných podniků na území Ruské federace zejména ve zvláštních.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Strategie rozvoje automobilového průmyslu Ruské federace do roku 2020 Možnosti založení společných podniků na území Ruské federace zejména ve zvláštních."— Transkript prezentace:

1 Strategie rozvoje automobilového průmyslu Ruské federace do roku 2020 Možnosti založení společných podniků na území Ruské federace zejména ve zvláštních ekonomických zónách Průhonice, 4. června r Alexander Turov Obchodní rada Ruské federace v České republice Obchodní zastupitelství Ruské federace v České republice

2 Vzájemný obchod Ruské federace a České republiky 2 Roky I čtvrtlet í 2012 Obrat zbož í 8,5013,138,0210,34 13,313,55 tempo růstu, %113,5154,561,1128,9 128,5112,6 Vývoz Ruska5,639,145,406,80 8,092,08 tempo růstu, %100,6162,459,1126,0 118,699,1 Dovoz Ruska2,873,992,623,54 5,221,47 tempo růstu, %151,5138,965,7135,0 147,6139,5 Bilance2,765,152,783,26 2,870,61 mld. USD Česká republika je jedním z důležitých a spolehlivých partnerů Ruské federace (21. místo podle obratu zboží na základě výsledků roku 2011). Ruská federace rovněž patří mezi přední zahraničně-obchodní partnery České republiky (6. místo podle obratu zboží na základě výsledků roku 2011)

3 Struktura dovozu do Ruské federace 2 67,5% 8,8% 1,3% 10,1% 10,3% 2,0% Ostatní Stroje a dopravní prostředky Tržní výrobky tříděné hlavně podle materiáluChemikálie a příbuzné výrobky Tržní výrobky tříděné hlavně podle materiálu Potraviny a živá zvířata

4 Struktura dovozu dopravních prostředků do Ruské federace 2 *Mln. dolarů USA v r *

5 Zlepšení podmínek pro mezinárodní obchod s Ruskou federací 11 Pracovní skupina pro začlenění Ruské federace do Světové obchodní organizace, která se skládá ze 62 členů konstatovala, ze obchodní režím a závazky Ruska ohledně prístupu na ruský trh zboží a služeb odpovídá normán WTO Během 8. Ministerské konference čleských států Světové obchodní organizace ( prosince r. 2011) se Ruská federace stala plnoprávným členem této organizace

6 Výroba automobilových komponentů na území Ruské federace 2 Hlavním cílem státní politiky Ruské federace ohledně rozvoje národního automobilového průmyslu pro období do roku 2020 je maximizace přídané hodnoty na všech stadiích výroby motorových vozidel v Rusku a dostatečný výběr a kvalita výroby automobilů Pro dosažení tohoto cíle v rámci Strategie je třeba řešit spolu s dalšími následujícími hlavními úkoly: 1. Překonání technologického zaostávání automobilového průmyslu Ruska od předních světových zemí na základě inovačního obnovení a modernizace výroby 2. Rozvoj výroby základních komponentů a motorových vozidel v regionech, včetně oblastí Sibiře a Dálného východu. 3. Budování infrastruktury pro výzkumné a vývojové činnosti k vývoji nových motorových vozidel a automobilových komponentů

7 Výroba automobilových komponentů na území Ruské federace 3 Strategie rozvoje národního automobilového průmyslu Ruské federace v oblasti automobilových komponentů se zakládá na těchto prioritách: - stimulování vývoje a výroby inovačních motorových vozidel a automobilových dílů, vytváření nových a modernizace stávajících zařízení v Ruské federaci - rozvoj na území Ruské federace vysocetechnologických výrobních kapacit na automobilové komponenty - rozvoj regionálních klastrových iniciativ pro výrobu aut a automobilových komponentů

8 Současná mapa výroby automobilů a automobilových komponentů na území Ruské federace 4 základní typy výrobců automobilů (OEM) : základní typy výrobců automobilových komponentů (OES) : Tradiční ruské výrobce ("AvtoVAZ", a.s., podniky skupiny "GAZ", "KAMAZ", a.s., "ZIL", a.s., atd.) ruské montážní závody ( "IŽ-Auto", a.s., "TagAZ", s.r.o., skupina podniků "Sollers", atd. Zahraniční výrobce automobilů (Ford, GM, Renault, Škoda atd.) Přímé dovozce – jsou na trhu ve všech segmentech motorových vozidel Ruské výrobce komponentů, které jsou součástí národních výrobců automobilů, stejně jako nezávislé společnosti (skupiny společností CSR, "Itelma "atd.) Společné podniky ruských a mezinárodních společností (ZF, Faurecia, Delphi atd.) Zahraniční výrobce automobilových komponentů (Lear, Bosch, Federal Mogul и т.д.) jsou relativně novými výrobci na ruském trhu

9 První výsledky realizace Strategie rozvoje automobilového průmyslu v Ruské federaci 5 Strategické aliance a partnerství OEM Projekty Licenční a smluvní výroba

10 6 První výsledky realizace Strategie rozvoje automobilového průmyslu v Ruské federaci Většina dodavatelů rozmísťují výrobní kapacity v dosavadních centrech automobilového průmyslu Ruska Výrobce automobilových komponentů uzavřely v letech celkem 38 dohod. Po schválení modernizovaného režímu "průmyslové montáže" v roce 2011 zahraniční firmy podepsaly 341 smlouvu o záměrech zahájit výrobu v Rusku, 40 z nich je již realizováno

11 Vývoj automobilového průmyslu v Rusku v letech Roční produkce, tisíc kusů 44% 24% 40%19%

12 Struktura trhu osobních automobilů v Rusku v lednu a únoru v letech Meziroční srovnání trhu osobních aut, leden-únor, tisíc kusů -12% 51% 20% 9%

13 Dynamika evropského trhu osobních automobilů v lednu a únoru v letech ,2% 24,5% -20,5% -18,6% 0,0% 2,2% -5,5% -16,0% 4,9% 22,2% 15,0% -2,9% 1,5% 10,6% 3,1% Rusko

14 Prognóza nabídky a poptávky v roce 2020 v Ruské federaci 11 Položka Výroba v roce 2020, tis. ks Poptávka v roce 2020, tis. ks Převýšení poptávky nad výrobou, tis. ks. Osobní auta Lehká užitková vozidla Nákladní automobily Autobusy Celkem

15 Zlepšení investičního klimatu v Ruské federaci 11 V roce 2012 se Rusko polepšilo o 4 pozice v žebříčku Světové banky Doing Business. Podle UNCTADu v roce 2011 Rusko obsadilo 8. místo v žebříčku deseti lídru v přilákání přímých zahraničních investic. Za poslední 4 roky do Ruska přiteklo 207,7 mld. Dolarů USA přímých zahraničních investic agentura Bloomberg zařadila Rusko mezi 50 nejlepších zemí ze 160 prozkoumaných z hlediskla podmínek pro podnikání (48. místo).

16 Výroba automobilových komponentů ve zvláštních ekonomických zónach na území Ruské federace 16 Průmyslově-výrobní zvláštní ekonomické zóny ZEZ « Lipeck » ZEZ « Alabuga » ZEZ « Togliatti » ZEZ « Titanovaja Dolina »

17 Výhody spojené s rozmísťením výroby v ZEZ 17 Až 30% snížení investičních nákladů Zvláštní správní režim (režim jednoho okna) Transparentní legislativa a řízení Všechna potřebná infrastruktura (plyn, voda, elektřína, kancelářské prostory) Zvláštní daňový režim (redukce daně ze zisku, nejsou daně z nemovitosti, pozemků a dopravních prostředků) Volný celní režim (DPH a celní poplatky – 0%) Kvalifikovaný personál

18 Výroba automobilových komponentů na území Ruské federace Výhody pro investory do podniků ve zvláštních ekonomických zónách 18 Infrastruktura zvláštní ekonomické zóny (ZEZ) je budována ze státního rozpočtu Ruské federace. Inženýrské sítě: investoři dostávají pozemek podle svých požadavků, který již má veškeré inženýrské sítě (teplo, elektřina, plyn, voda, telekomunikace). Hotová infrastruktura umožňuje investorům výrazně snížit náklady na založení nových podniků, a zároveň šetří čas Celní pracoviště: v každé ZEZ investoři mají k dispozici celní úřad 24 hodin denně, což výrazně snižuje čas na odbavení nákladů a zařízení ve svobodném celním pásmu Podnikatelské prostředí: investoři mají k dispozici moderní obchodní centra, konferenční sály, zasedací prostory, kanceláře bank, moderně vybavené kanceláře, restaurace a dokonce i tělocvičny Doprava a logistika: ZEZ aktivně rozvíjí stavbu silnic, logistických center, skladišť kontejnerů. Investoři mohou používat železniční tratě přímo na území ZEZ pro expedici velkorozměrového nákladu

19 Výroba automobilových komponentů na území Ruské federace Daňové podněty pro investory do ZEZ 19 ZEZRusko Daň ze zisku 15,5-16%20% Daň z nemovitostí 0%2,2% Pozemková daň 0%1,5% Silniční daň (rublů/koňská síla)

20 Výroba automobilových komponentů na území Ruské federace 20 Prioritní odvětví: výroba automobilových komponentů stavebniny chemický průmysl spotřební zboží Státní investice: investováno – 346 milionů dolarů USA plánováno – více než 469 milionů dolarů USA Plocha – Ha Infrastruktura: kanceláře a demonstrační plochy – m2 celní pracoviště dopravní infrastruktura (železniční trať, silnice a pod.) energetické zdroje a komunikace ZEZ «Alabuga»

21 Výroba automobilových komponentů na území Ruské federace 21 Průmyslově-výrobní zvláštní ekonomické zóny Infrastruktura: kanceláře a demonstrační plochy celní pracoviště dopravní infrastruktura (železniční trať, silnice a pod.) energetické zdroje a komunikace Prioritní odvětví : výroba automobilových komponentů stavebniny chemický průmysl energetické strojírenství Státní investice: investováno – 176 milionů dolarů USA plánováno – více než 630 milionů dolarů USA Plocha – Ha ZEZ «Lipeck»

22 Výroba automobilových komponentů na území Ruské federace 22 Prioritní odvětví: výroba automobilových komponentů chemický průmysl Státní investice: plánováno – více než 230 milionů dolarů USA Soukromé investice: plánováno – více než 1300 milionů dolarů USA Plocha – 660 Ha Infrastruktura: kanceláře a demonstrační plochy celní pracoviště dopravní infrastruktura (železniční trať, silnice a pod.) energetické zdroje a komunikace ZEZ «Togliatti»

23 Výroba automobilových komponentů na území Ruské federace 23 Prioritní odvětví: výroba motorových vozidel a automobilových komponentů chemický průmysl výroba letadel hutnictví (barevné kovy) Plocha – 721 Ha Infrastruktura: kanceláře a demonstrační plochy celní pracoviště dopravní infrastruktura (železniční trať, silnice a pod.) energetické zdroje a komunikace ZEZ «Titanovaja Dolina»

24 Mezivládní komise pro hospodářskou, průmyslovou a vědecko-technickou spolupráci mezi Ruskou federací a Českou republikou 24 Předseda Ruské částí Komise, Náměstek Předsedy Vlády Ruské federace V.J.Surkov Předseda České částí Komise, Ministr průmyslu a obchodu České republiky M.Kuba listopadu roku 2011 se v Praze konalo 7. zasedání Mezivládní komise pro hospodářskou, průmyslovou a vědecko-technickou spolupráci mezi Ruskou federací a Českou republikou. V tomto roce je naplánováno 8. zasedání Mezivládní komise v Ruské federaci.

25 Výroba automobilových komponentů na území Ruské federace Pokud potřebujete pomoc, kontaktuje prosím Obchodní zastupiteství Ruské federace v České republice Sibiŕské nám., Praha 6 Tel.: (420) Fax: (420) Webová stránka: Twitter: twitter.com/rustradecztwitter.com/rustradecz Děkujeme za pozornost! 19


Stáhnout ppt "Strategie rozvoje automobilového průmyslu Ruské federace do roku 2020 Možnosti založení společných podniků na území Ruské federace zejména ve zvláštních."

Podobné prezentace


Reklamy Google