Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikační kampaň RYBA DOMÁCÍ 6. 12. 2011 Andrea Kapraňová D O R L A N D, spol. s r.o.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikační kampaň RYBA DOMÁCÍ 6. 12. 2011 Andrea Kapraňová D O R L A N D, spol. s r.o."— Transkript prezentace:

1 Komunikační kampaň RYBA DOMÁCÍ Andrea Kapraňová D O R L A N D, spol. s r.o.

2 Cíle kampaně ■ upozorňovat na nedostatečnou konzumaci sladkovodních ryb a rizika, která z toho vyplývají ■ motivovat veřejnost k vyzkoušení produktů ze sladkovodních ryb ■ udržení zájmu veřejnosti o produkci sladkovodních ryb ■ působit na zpracovatele a výrobce Zvýšit spotřebu zejména zpracovaných sladkovodních ryb, udržet tak celkový výkon a zaměstnanost v sektoru produkčního rybářství a rozložit produkci sladkovodních ryb do celého roku

3 Ryba domácí RYBA DOMÁCÍ ■ veřejná zakázka na období 2008–2011 – alokace finančních prostředků cca 150 mil. Kč bez DPH – dodavatel firma DORLAND ■ zahájení kampaně 1. září 2008 ■ realizace kampaně v celé ČR mimo Prahu ■ je informativní kampaní o sladkovodních rybách ■ probíhá na národní úrovni ■ musí splňovat nařízení rady ES č. 1198/2006

4 Ryba domácí ■ Prvním krokem bylo vytvoření nové značky ■ Pod touto značkou je komunikován celý projekt na podporou spotřeby sladkovodních ryb ■ Sladkovodní ryby jsme zahrnuli pod jednu značku ■ Ryba domácí je synonymem pro danou komoditu i pro jednotlivé ryby

5 Cílová skupina pro komunikaci S kým komunikujeme? Komunikaci rozdělíme pro dvě základní cílové skupiny: ■ ŠIROKÁ VEŘEJNOST Primární Žena – hospodyně Sekundární Ostatní ■ ODBORNÁ VEŘEJNOST

6 Ryba domácí – rok 2008 Kampaň byla realizována ve dvou krocích: 1. krok Upozornění na problém ■ Varování – Nízká spotřeba sladkovodních ryb! Co s tím uděláme? 2. krok Hledáme řešení ■ Seznámení a poznání – Seznamte se se sladkovodními rybami. Překvapí Vás! Jsou zdravé, jsou chutné, jsou kvalitní. Hlavní druhy ryb vybrané pro komunikaci s cílovými skupinami: ■ kapr ■ tolstolobik ■ amur Použité nástroje: ■ TV spoty, inzerce pro širokou i odbornou veřejnost, internetová kampaň, rozhlasové spoty, OOH, promoakce, road show, propagační materiály, PR komunikace, webové stránky

7 Poměr aktivit 2008

8 Ryba domácí v letech 2009 – 2011 Druhá část kampaně je soustředěná do let 2009 – 2011 a nese název VYZKOUŠENÍ produktů a jejím hlavním cílem je dosáhnout poznání kvality sladkovodních ryb a vzbuzení obliby u spotřebitelů. V rámci jednotlivých let je kampaň od roku 2009 rozčleněna do tří tematických fází, a to hlavně z důvodu pokusit se rozložit produkci sladkovodních ryb rovnoměrně a nespoléhat pouze na poptávku v závěru roku.

9 Ryba domácí v letech 2009 – 2011 Jaro – Velikonoce ■ apel na tradici konzumace sladkovodních ryb jako postního pokrmu ■ hlavní téma: Velikonoční kapr ■ období komunikace: březen – duben Léto – grilování ■ sladkovodní ryba jako ideální produkt ke konzumaci v letním období ■ hlavní téma: grilování sladkovodních ryb ■ období komunikace: květen – srpen Podzim – výlovy ■ čas výlovů a s tím spojené zajímavé aktivity, příprava na Vánoce – hlavní cíl přilákat celou rodinu na tradiční výlovy rybníků v souvislosti s poznáním tradičního odvětví „rybníkářství“ a okrajově připomínáme tradice konzumace ryb na vánočním stole ■ hlavní téma: výlovy ■ termín: září – listopad

10 Ryba domácí v roce 2009 Komunikace: TV sponzoring (VKV, Kluci v akci, Pod pokličkou), inzerce v magazínech, outdoor, internet, rozhlasové spoty, instore podpora a Makro spolupráce, ochutnávky v hypermarketech spojené se spotřebitelskou soutěží, účast na regionálních slavnostech, podpora výlovů formou kola výher, POS materiály, PR komunikace, kurzy pro profesionální kuchaře a další…

11 Poměr aktivit 2009

12 Ryba domácí v roce 2010 Pokračujeme v hlavním sdělení:,,Sladkovodní ryba je zdravá a chutná“ a zároveň spotřebiteli ukazujeme situace, kdy má sladkovodní rybu konzumovat Tematické bloky: jaro – Velikonoce léto – grilování, rekreační aktivity a rybolov podzim – rybolov, čas výlovů Komunikace: sponzoring TV pořadů (Kluci v akci, S Italem v kuchyni, Ano, šéfe!, Receptář prima nápadů, Rady ptáka Loskutáka), road show, kuchařská show (tým pana Stupky), ochutnávky v hypermarketech, expozice na výstavách a veletrzích, kurzy pro profesionální kuchaře, propagační materiály, publikace, inzerce v tisku, rozhlasové spoty, internet a další

13 Poměr aktivit v roce 2010

14 Pokračujeme v hlavním sdělení:,,Sladkovodní ryba je zdravá a chutná“ Tematické bloky: jaro – Velikonoce léto – grilování, rekreační aktivity a rybolov podzim – rybolov, čas výlovů Komunikace: product placement v TV pořadech (Kluci v akci, S Italem v kuchyni, Receptář prima nápadů, Rady ptáka Loskutáka…), road show, kuchařská show (tým pana Stupky), ochutnávky v hypermarketech, expozice na výstavách a veletrzích, kurzy pro profesionální kuchaře, propagační materiály, publikace, inzerce v tisku, rozhlasové spoty, internet a další Ryba domácí v roce 2011

15 Poměr aktivit v roce 2011

16 Jaro Velikonoce Product placement v TV pořadech Jaro 2011

17 Inzerce v tisku ■ Spolupráce se Sanoma magazines a Mafrou, nákup last minutes nabídek ■ Období březen – duben 2011 ■ Zároveň jsme spolupracovali s Katolickým týdeníkem Rozhlas ■ 30 sec rubriky odvysílány na 12 silných regionálních rádiích ■ celkem odvysíláno 600 tématických rubrik ■ termín – Jaro 2011

18 Internet ■ termín – ■ Vybrané servery o vaření a zdraví Jaro 2011

19 Kurzy pro profesionální kuchaře Celkem realizováno 8 kurzů se zaměřením na studenty hotelových škol, učilišť a na profesionální kuchaře Téma: sladkovodní ryby v ekonomice gastronomických zařízení Lektor: Radek Šubrt ■ – Hotelová škola Poděbrady (studenti) ■ – Hotelová škola Poděbrady (studenti) ■ – Kralupy nad Vltavou ■ – Kralupy nad Vltavou ■ – studio Praha 4 (studenti) ■ – studio Praha 4 (studenti) ■ – Přerov ■ – Přerov Jaro 2011

20 Ochutnávky v hypermarketech ■ ke spolupráci vybrány hypermarkety Tesco, Globus, HyperAlbert a Makro a to z důvodu širokého sortimentu sladkovodních ryb a vstřícnosti při realizaci akce (dostatek ryb na konkrétní prodejně v den ochutnávek) ■ celkem 32 ochutnávek uzených ryb v období – ■ ochutnávky byly spojeny se spotřebitelskou soutěží tzv. Ochutnej a získej Jaro 2011

21 Léto grilování Product placement TV pořadů Léto 2011

22 Inzerce v tisku ■ spolupráce se Sanoma magazines a Mafrou, nákup last minutes nabídek ■ období květen – srpen 2011 Internet ■ termín – ■ vybrané servery o vaření a zdraví Rozhlas ■ 30 sec spot ■ celkem odvysíláno 906 spotů na 20 rádiích ■ termín – Léto 2011

23 Podzim Product placement v TV pořadech Podzim 2011

24 Inzerce v tisku ■ Do tiskového plánu zaměřeného na širokou veřejnost jsme zařadli opět magazíny (měsíčníky, čtrnáctideníky, týdeníky) ■ formát byla zvolena ½ strany na šířku Opět jsme inzerovali v suplementech s vysokým zásahem CS (kombinace suplementu TV magazín, ONA Dnes atd.), opět využity last minutes. Pokračuje spolupráce se Sanoma magazines. Rozhlas ■ 30 sec spot ■ Celkem odvysíláno 873 spotů ■ Termín 7. – Internet ■ rotující bannery a zároveň doplňujeme o PR články ■ Termín říjen 2011 Podzim 2011

25 Ochutnávky v hypermarketech ■ ke spolupráci vybrány hypermarkety Tesco, Globus, HyperAlbert, Interspar a Makro a to z důvodu širokého sortimentu sladkovodních ryb a vstřícnosti při realizaci akce (dostatek ryb na konkrétní prodejně v den ochutnávek) ■ celkem 32 ochutnávek uzených ryb v období – ■ ochutnávky jsou spojeny se spotřebitelskou soutěží tzv. Ochutnej a získej Podzim 2011

26 Kolo výher na výlovech Podzim 2011

27 Road show a promoakce Veletrhy a výstavy:  Lysá nad Labem, Zemědělec  České Budějovice, Země živitelka  Olomouc, Olima  Ostrava, Gastrofestival Městské kulturní akce:  Plzeň, farmářské trhy  Přerov, farmářské trhy  Znojmo, Velikonoční trhy  Plzeň, Velikonoční trhy  Havlíčkův Brod, farmářské trhy  Písek, Dotkni se Písku  Hodonín, Satovavřinecké slavnosti  Mikulov, Pálavské vinobraní  Plzeň, Farmářské trhy Šéfkuchař Tomáš Dosoudil a Petr Stupka Promoakce a road show

28 Celoroční komunikace ■ Webové stránky ■ PR komunikace a dvě setkání s novináři ■ Výroba POS materiálů Celoroční komunikace

29 Ryba domácí ■ je informativní kampaní o sladkovodních rybách ■ probíhá na národní úrovni ■ musí splňovat nařízení rady ES č. 1198/2006 ■ Startovní rok 2008 – Sdělení ve dvou krocích (Varování, Seznámení a poznání) – Hlavní důraz na TV spoty, inzerci, rozhlas atd. ■ Roky 2009 – 2011 – Zaměření na tři hlavní období v roce – Postupně přechod od sponzoringu k product placementu – Důraz na zapojení odborné veřejnosti (kuchaři, novináři) Shrnutí

30 Důležité úspěchy Úspěch kuchařských kurzů ■ Tyto kurzy jsou pro kuchaře vynikající možností, jak rozšířit své profesionální dovednosti.To potvrzují také průzkumy agentury, která má hodnocení celé kampaně Ryba domácí na starosti. ■ Rok 2009 celkem 84 % absolventů zařadilo sladkovodní ryby do jídelníčků ve svých restauracích ■ Rok 2010 téměř 100% absolventů zařadilo sladkovodní ryby do jídelníčku svých restaurací Spolupráce Makro období Velikonoc 2011 zařazen prodej z kádí (Brno, HK, Stodůlky) 60% nárůst prodejů oproti roku 2010 v období Velikonoc Pro rok 2012 chce Makro prodeje z kádí zavést na všech prodejnách. Zákazníky velmi kladně hodnoceno, akce měla velký úspěch

31 srpen/září 2009 ■ 12 % široké veřejnosti leden/únor 2010 ■ 21 % široké veřejnosti leden/únor 2011 ■ 31% široké veřejnosti Rok 2011 ■ Pozitivně se také změnila struktura konzumentů sladkovodních ryb ■ Počet těch, kteří je nejedli, se snížil z 24 % na 20,5 % a naopak vzrostl počet občasných konzumentů, a to z 51,4 % na 54 % Znalost kampaně

32 Děkuji za pozornost Andrea Kapraňová, DORLAND


Stáhnout ppt "Komunikační kampaň RYBA DOMÁCÍ 6. 12. 2011 Andrea Kapraňová D O R L A N D, spol. s r.o."

Podobné prezentace


Reklamy Google