Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Člen skupiny HVB Group Kulatý stůl HVB Bank 26. října 2005, Praha.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Člen skupiny HVB Group Kulatý stůl HVB Bank 26. října 2005, Praha."— Transkript prezentace:

1 Člen skupiny HVB Group Kulatý stůl HVB Bank 26. října 2005, Praha

2 Člen skupiny HVB Group Co nás čeká čipová technologie potenciál, zavádění, aktuální stav kreditní karty potenciál, srovnání co-brandované karty vs. kreditní strategie HVB Bank v oblasti kreditních karet první čipová co-brandovaná kreditní karta v HVB

3 Člen skupiny HVB Group Čipová technologie Tomáš Janout vedoucí odd. vypořádání kartových obchodů

4 Člen skupiny HVB Group Od magnetického proužku k čipové technologii Reliéfní písmo se používá již přibližně 55 let moderní historie od r. 1950 (Diners Club) resp. 1958 (Bank Americard) magnetický proužek od r. 1966 - zavedení bankomatů (ATM) první platební terminály (EFT POS) asi od r. 1975 r. 1972 patent karty s čipovou technologií (Roland Moreno, Francie) zdroj: Svět platebních karet, Pavel Juřík, Radix s.r.o., 1995

5 Člen skupiny HVB Group Důvody zavedení nové technologie Zásadní akcelerační faktory založené na využití vyšší „inteligence“ technologické platformy: vývoj kompaktnějších a sofistikovanějších produktů s vysokým uživatelským komfortem vyšší bezpečnost (snížení ztrát)

6 Člen skupiny HVB Group Nový potenciál SMART = chytré karty karta si nese vlastní inteligenci - mikroprocesor + paměť akceptační infrastruktura profituje z telekomunikačního boomu pro platební karty klíčová standardizace - r. 1996 vzniká systémové řešení EMV prakticky „neomezené“ možnosti v dlouhodobém horizontu

7 Člen skupiny HVB Group Možnosti využití čipových karet základem je převedení existujících platebních funkcí karet na novou technologii (on/off line, riziko management) možnosti doplnění o nosič tzv. PKI - digitální podpis (virtuální prostředí) rozšíření o věrnostní/loyality programy všech druhů (přímé/odložené slevy, jedno/multi partnerské koncepty, vzdálená aktivace, více různých programů na jedné kartě/čipu atd.) aplikace elektronické peněženky (finanční ekvivalent přímo na kartě) biometrie - autentifikace (zvýšení bezpečnosti)

8 Člen skupiny HVB Group Bezpečnost a ochrana data uložená v čipu karty jsou chráněna - zakryptována přístup má pouze oprávněná autorita, která zná platný klíč přístupová oprávnění mají různou úroveň nakládat s údaji lze pouze na základě autentifikace oprávněné osoby

9 Člen skupiny HVB Group Migrace na čipovou technologii v ČR aktuální stav k 9/2005 zdroj: Sdružení pro bankovní karty 35 % vydaných platebních karet 55 %EFT POS terminálů 80% ATM

10 Člen skupiny HVB Group Přístup HVB Bank v prodeji co-brandovaných karet v ČR Ivo Kubálek ředitel odboru segmentového a produktového řízení

11 Člen skupiny HVB Group Platební karty Debetní Kreditní karta vydávána bez nutnosti založit účet v bance držitel čerpá prostředky vydavatelské banky do výše úvěrového limitu klient vyrovnává dluh ze svého účtu poskytuje různě dlouhé bezúročné období (45 dní) na bezhotovostní transakce Co-brandované debetní i kreditní vydávané ve spolupráci s partnerem výhody jsou poskytovány v rámci věrnostního programu partnera

12 Člen skupiny HVB Group Potenciál pro prodej kreditních karet v regionu střední a východní Evropy (1/2) Počty vydaných kreditních karet ve vybraných zemích střední a východní Evropy a odhad do roku 2009 (tis.) Počet vydaných karet/velikost populace (tzv. penetrace) Polsko Estonsko 3.1% 10.5% 20.8% 14.4% Slovinsko 42.6% 59% Lotyšsko 0.4% 3.1% Slovensko Rumunsko 5.6% 1.1% Česká republika Litva 8.9% 1.4% Maďarsko 6.2% 15.7% 4.0% 0.3% Bulharsko 4% 12% 11.3% 3.7% 372 1165 20042009(E) 1199 4029 20032009(E) zdroj: Interní zdroje HVB Bank, Sdružení pro bankovní karty

13 Člen skupiny HVB Group Potenciál pro prodej kreditních karet v regionu střední a východní Evropy (2/2) Závěry z předcházejícího grafu penetrace kreditních karet (počet karet/obyvatelstvo) v západní Evropě je dnes 5x větší než ve střední a východní Evropě (20 % vs. 3,8 %) v průběhu dalších 5ti let budou země SVE výrazně snižovat tento rozdíl, očekávaná penetrace v roce 2009 je 11 % Velký potenciál pro prodej kreditních karet – do roku 2009 se v regionu střední a východní Evropy prodá cca 7 mil. karet.

14 Člen skupiny HVB Group Porovnání růstu co-brandovaných vs. klasických kreditních karet do konce roku 2009 v regionu střední a východní Evropy Prodej co-brandovaných karet poroste v regionu střední a východní Evropy téměř 2x rychleji než prodej klasických kreditních karet. Průměrný růst o 19% Klasické kreditní karty Co-brandované karty 3,8 %3,8 % 4.1 mil 3.4 mil Průměrný růst o 34% 11.3 mil 0.6 mil 11 % Penetrace Počet vydaných co-brandovaných vs. klasických kreditních karet zdroj: Sdružení pro bankovní karty, interní zdroje HVB Bank

15 Člen skupiny HVB Group Potenciál pro prodej kreditních karet v České republice (1/2) penetrace karet v ČR se za rok 2004 téměř zdvojnásobila na 3,7 % cca 5x menší než v západní Evropě (v některých anglosaských zemích penetrace přesahuje 100 %) v ČR bylo k 31.3.2005 vydáno 410.548 kreditních karet odhad do konce roku 2009 je 1.165.000 kreditních karet trh debetních karet v ČR je plně saturován k 31.3.2005 již 5,9 milionu debetních karet klienti „se učí“ žít na dluh, probíhá edukace trhu zdroj: Sdružení pro bankovní karty, interní zdroje HVB Bank

16 Člen skupiny HVB Group Potenciál pro prodej kreditních karet v České republice (2/2) Velký potenciál pro prodej kreditních karet v ČR. Do roku 2009 se v ČR prodá cca 800.000 karet. HVB Bank se chce na tomto růstu výrazně podílet. Velký potenciál pro prodej kreditních karet v ČR. Do roku 2009 se v ČR prodá cca 800.000 karet. HVB Bank se chce na tomto růstu výrazně podílet. 11.3% 3.7 % 372 1165 20042009(E) 1.9 % 203 2003 Počet vydaných karet/velikost populace (tzv. penetrace) Počet vydaných kreditních karet v České republice a odhad do roku 2009 (tis.) zdroj: Sdružení pro bankovní karty, interní zdroje HVB Bank

17 Člen skupiny HVB Group Tržní podíl HVB Bank zdroj: Sdružení pro bankovní karty, podíl k 31.3.2005 Podíl HVB Bank na trhu kreditních karet v ČR dle počtu vydaných karet I přes silnou expanzi prodeje karet ČS a KB, které začínají penetrovat své klientské portfolio, si HVB Bank stabilně udržuje tržní podíl mezi 8 -10 % na dynamicky rostoucím trhu.

18 Člen skupiny HVB Group Strategie HVB Bank velký potenciál trhu konkurenceschopný produkt pro masový trh (kreditní karta) jednoduchý a rychlý proces vydání kreditních karet (investice do systému) kvalitní podpora a obsluha klientů prostřednictvím klientského servisu know-how: jednička na trhu v oblasti prodeje co-brandovaných karet spojení s významnými retailovými nebankovními partnery využití rozsáhlé distribuční sítě partnera a jeho klientského portfolia HVB Bank jako silný hráč schopný konkurovat i velkým retailovým bankám

19 Člen skupiny HVB Group Zkušenosti s vlastním brandem... Využití zkušeností...a s co-brandy VISA Credit Suisse Life & Pensions věrnostní program pro klienty CSLP VISA ČSA získáváte míle do OK Plus programu VISA iDNES získáváte slevy u partnerů iDNES VISA Škoda Club věrnostní program pro členy klubu Škoda Auto

20 Člen skupiny HVB Group Představení první čipové co-brandované karty HVB Bank Ivo Kubálek ředitel odboru segmentového a produktového řízení

21 Člen skupiny HVB Group VISA Generali (1/2) září 2005: mezinárodní čipová karta VISA Generali zpočátku výhradně pro stávající či nové klienty povinného ručení Generali hlavní výhody: vstupní bonus při vydání karty - příspěvek Generali ve výši 500 korun, který bude připsán přímo na kartu věrnostní benefit za používání karty - z každé platby provedené kreditní kartou VISA Generali obdrží klient 0,3 % zpět na svůj účet

22 Člen skupiny HVB Group Hlavní finanční výhody karty: úvěrový limit 20 tis. Kč bez doložení příjmu bez ročního poplatku, pokud roční obrat na kartě přesáhne 35 tis. Kč navíc do 31. 12. 2005 si mohou klienti kartu zdarma vyzkoušet a v případě nespokojenosti ji bezplatně zrušit bezúročné období až 45 dní bez měsíčního poplatku za vedení karty (pouze 12 Kč za měsíční výpis) doplňkové služby - cestovní pojištění Travel, pojištění pro případ zneužití karty Safe a pojištění pro případ neschopnosti splácet Credit od pojišťovny Generali VISA Generali (2/2)

23 Člen skupiny HVB Group Děkujeme za pozornost Máme pro Vás překvapení


Stáhnout ppt "Člen skupiny HVB Group Kulatý stůl HVB Bank 26. října 2005, Praha."

Podobné prezentace


Reklamy Google